Ik zelf denk niet dat hij echt helemaal beter gaat worden en heb besloten Yakay te houden tot we echt zekerheid hebben. Hiernaast wil ik wel een nieuwe fjord aan schaffen waar ik weer echt mee aan de slag kan. Over 7 maanden gaan we verhuizen naar Loon op Zand en stel dat Yakay beter word gaan we daar iets moois zoeken voor hen beide zodat ik ze alle twee kan houden en anders neemt mijn vader Yakay waarscheinlijk over. Stel dat Yakay niet beter word dan is er maar één optie maar daar wil ik nog even niet aan denken.

Vandaag is Steffi weer bij Yakay geweest, en al dacht ik 2 weken geleden nog dat het echt niks meer met mijn kleine yakay zou worden (en had ik zo ongeveer al afscheid van heb genomen) heeft hij ongeveer 1 week geleden het licht gezien. Sinds die tijd loopt hij aan de longeerlijn weer recht en ook Steffi stond er van te kijken zoals hij liep, zij had er niks op aan te merken. Nu ga ik twee weken longeren stap en draf en daarna een paar keer buiten rijden. Na 3 a 4 weken ga ik dit combineren en kijken hoe hij gaat reageren, want dat is nu de vraag: wat gaat hij doen als hij weer aan het werk moet? . Ik heb weer hoop.