Nisko gaat zo verhuizen *update: nu alles rustig*

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Annemarie

Nisko gaat zo verhuizen *update: nu alles rustig*

Bericht door Annemarie » vr 18 mei 2007, 08:30

Whaaa, ik ben me toch zenuwachtig. Ik ga dadelijk weg om Nisko onder het zadel naar haar nieuwe stekje te rijden. Fototoestel gaat mee. Ik ben zoooo enorm benieuwd hoe het gaat. Aan de ene kant vind ik het wel sneu, ze staat al weer ruim 3 jaar waar ze nu staat, aan de andere kant moet ik dat misschien ook niet te veel vermenselijken.

Ze heeft straks gezelschap van een shet, een pony en een draver. Verslagje volgt vanavond of morgen! :wave:
Laatst gewijzigd door Annemarie op za 19 mei 2007, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ydel

Bericht door Ydel » vr 18 mei 2007, 10:29

spannend hoor!!!
ben heel erg benieuwd!
staat anka nu in de stal van Nissie?
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Charret

Bericht door Charret » vr 18 mei 2007, 11:20

En je stond bij Jan Dolfing? Je hebt het wel eens gezegd..ben het weer even kwijt.
Waarom verhuis je ze? Mooier plekkie gevonden? :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ellen

Bericht door Ellen » vr 18 mei 2007, 12:02

Annemerie staat bij Nijend :D
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 18 mei 2007, 12:24

Inderdaad, Nisko heeft 3 jaar op Nijend gewoond. Maar voor haar voeten is het beter als ze meer buiten staat en zelf beweging kan nemen. Ze staat nu in Eext, da's het eerste dorp naast Gieten. Verder ga ik na de Vierdaagse met rijden ietsje afbouwen (dat heet, alleen lekker buiten rijden) en dan is het sowieso lekkerder voor haar dat ze buiten staat!

Heen rijden onder het zadel ging goed. Alleen kwam ik een groep van 24 ruiters tegen van manege Dolfing uit Vries. Tsja, passeren in je eentje ver van huis valt dan niet mee, maar het lukte. Verder nog allerlei enge dingen, maar ze heeft weer bewezen dat ze een super buitenpony is!

In de wei was er geen bal aan. Nisko bleef aan mij vastgeplakt staan. De 3 weidegenoten stonden achterin, die hadden net een meter gras extra gekregen. Nisko heeft even gerold en ze is door de ruin even achterna gezeten en dat was het tot nu toe. Ik ga straks nog even weer kijken, maar het land is groot genoeg. Alleen zo sneu om dan weg te gaan, toen kreeg ze echt de zenuwen :(:) . Maar ja, ze moet zelf haar plekje veroveren en ze is 14 en laat zich de les niet lezen denk ik dan maar.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Charret

Bericht door Charret » vr 18 mei 2007, 14:04

Tuurlijk! Vorige week heb je het me nog verteld.
Maar wat leuk dat het zo goed is gegaan. Is het nog gelukt met de foto's? :)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 18 mei 2007, 15:53

Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt maar het is wel een goede keus denk ik. Als je een week verder bent is het voor jullie allebei de normaalste zaak van de wereld dat ze verhuisd is. Ze vindt vast haar draai wel!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » vr 18 mei 2007, 17:16

Dat went snel genoeg.
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 18 mei 2007, 17:25

Is ook wel spannend! Maar het gaat vast helemaal goedkomen op jullie nieuwe plekje :j
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » vr 18 mei 2007, 17:27

spannend zeg annemarie, hopenlijk heeft nisko het naar haar zin bij dr nieuwe stekkie.
Ben benieuwd naar foto's!
douwina

Bericht door douwina » vr 18 mei 2007, 20:13

Wat goed zeg dat ze nu lekker buiten staat! 't zal even een dagje wennen zijn voor d'r maar daarna is ze je vast onwijs dankbaar :)
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 19 mei 2007, 01:45

Moet wel lekker voor haar zijn, al is het even wennen uiteraard..
Komt snel genoeg goed denk ik.. Fijn dat de paarden er net een stukje bij hadden, kon Nisko de boel eens even rustig bekijken..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 19 mei 2007, 11:44

Nou, het was inderdaad even wennen. Ik was nog geen 2 uur weg gisteren, telefoon, Nisko buiten de draad geraakt. Ik had echt zoiets van nee he? Dus ik gauw erheen. Nisko staat bij de moeder van een vriendin en zij was er ook al. Overal gekeken, de draad was overal nog heel. Verder staat er goed stroom op. We zagen in een modderig gedeelte wel een enorm sliding spoor en het gras onder de draad was daar ook plat. Waarschijnlijk hebben ze lopen rennen en remde Nisko voor de draad, maar is ze er vanwege slibgevaar onderdoor geschoten. Toen ik kwam had een buurman haar al terug gebracht en stond ze weer kalm te eten. We hebben de paarden wat hooi gedaan en de prikpalen 10 meter verder gezet zodat meer weer gras was.

Vanacht slecht geslapen, je denkt toch van stel dat ie nog eens buiten de draad raakt en dan 's nachts... Maar toen ik vanochtend kwam (eerste wat ik deed) zag ik ze met z'n vieren op een kluitje grazen. Nisko had geeneens oog meer voor mij :( .

Pffft, en dan te bedenken dat het kleinste opdondertje waarschijnlijk de boosdoener is. Nisko heeft 3 weidegenoten, een grote bruine draver, een schimmel ponyruin en een zwarte kleine shet. En die ging er gister op een gegeven moment achteraan. Oren plat, bek open en daar kwam de shet aangegierd }> . Wist niet dat een shet zo hard kon 8)7 . Maar goed, alles is nu rustig en nu maar hopen dat ze niet te veel gras krijgt. Maar kan bijna niet, de wei is vrij kaal en er komt per dag of per 2 dagen een reep bij. Nizzzz is happy!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 19 mei 2007, 12:47

Ik slaap de eerste dagen als ze het land weer ingaan ook onrustig. Hopelijk houd de shet zich nu rustig. Trouwens fijn dat er mensen zijn die meedenken en helpen als het nodig is.
Esther

Bericht door Esther » za 19 mei 2007, 14:39

Nisko had geeneens oog meer voor mij
Ja en dat is wennen, maar wel een goed teken..
Als Jeskim het leuk vind in de wei heeft ze geen oog voor mij, ze zal ook niet naar het hek komen om me te begroeten, ze kijkt even en dan oh jij weer.. En ze gaat weer verer met eten..
Als ze het niet leuk vindt in de wei, alleen of met bullies, dan komt ze naar me toen en hinniken en knuffelen..

Maar dan heeft ze met haar sliding wel mooi het draad heel gehouden, dat is toch netjes, die van mij gaan er altijd gewoon doorheen en alles aan flarden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » za 19 mei 2007, 18:47

Je hebt het gedaan voor haar,beter kun je het niet doen.
Ik hoop dat ze gauw gewend is.

Wendie
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 19 mei 2007, 19:27

gelukkig maar dat het nu al zo goed klikt daar en dat ze je niet bekijkt is helemaal een goed teken, niet zo leuk voor jou, maar wel een teken dat ze het naar haar zin heeft.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » za 19 mei 2007, 21:38

Eng is dat hé, zo die eerste paar dagen/uren...

K moest er ook wel aan wennen dat Vjesta niet meer naar me toe kwam, maar je goed teken denken we dan maar.
Desiree

Bericht door Desiree » zo 20 mei 2007, 16:55

Begin deze maand heb ik mijn fjord ook moeten verhuizen. Het was een spannende eerste week. Nu drie weken later kan ik zeggen dat het een goede beslissing is geweest. Ook ik heb nachten minder goed geslapen.
Met mijn fjord gaat het nu super goed! Volgens mij is hij nu echt op zijn plek. Tot 1 november gaat hij overdag op de wei en 's nachts op stal. Heeft 3 nieuwe vrienden op het land. Kortom we gaan een fijne zomer tegemoet. Ik las je topic en kan me voorstellen hoe jij je voelt. Je hebt zeker een fijne nieuwe plek voor je fjord gevonden.
Je zult zien als je een week verder bent dat alles goed is gekomen.
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 20 mei 2007, 18:01

Nou, ze is helemaal gesetteld hoor. Vanochtend met een vriendin een buitenrit gemaakt. Eerst ik op Nizz en toen het hete eraf was heeft zij gereden en ik gefietst. Nisko heeft zich echt super gedragen terwijl de hele rit over onbekend terrein ging. Een tunnel, een bellende fietser, schapen en schotse hooglanders in de wei, no problemo. Nou is ze trouwens als ik meefiets echt onwijs op mij en mijn stem gefixeerd, viel echt op :D . En 100 meter voor stal al brullen dat ze er aan kwam :)ddd .

Vanavond ging ik nog even hoor voeren en gues wie van die 4 voorop kwam aanstuiven en als eerste hooi te pakken had, juist ja, het is geel, Fjord en heet Nisko }> . Ze lijkt happy en ik ben helemaal gerust dat ze daar loopt!
Plaats reactie