Dag menneke!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
skreia
Contacteer:

Re: Dag menneke!

Bericht door skreia » do 11 mar 2010, 08:29

Jeetje wat erg |(
Gelukkig heeft hij bij jullie nog een mooie tijd mogen hebben :j
Heel veel sterkte met dit grote verlies :(:)
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » do 11 mar 2010, 11:44

Sterkte met het verlies van jullie mannetje!
Zo te zien heeft hij bij jullie nog een mooie tijd mogen hebben. :)
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 11 mar 2010, 15:12

Wat vreselijk. Heel veel sterkte!
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 11 mar 2010, 15:55

Janna smste me het en ooh ik vind dit zó ontzettend sneu voor jullie marijke en dennis. Sterkte!!
Geluk is de vrucht van intens werk
Ilona

Bericht door Ilona » do 11 mar 2010, 18:23

Tranen in mijn ogen...
Jullie zijn top geweest voor Cratos.
Sterkte
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Lotte

Bericht door Lotte » do 11 mar 2010, 20:49

Oooh wat erg!
Had het nog niet gelezen.. Heel veel sterkte met dit grote verlies!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 12 mar 2010, 09:10

Nogmaals heel erg bedankt allemaal!

Ik heb zojuist een e-mail gestuurd naar de dierenarts die er de afgelopen weken een paar keer bij geweest is.
Ik ben heel benieuwd hoe hij zal reageren...

Wij willen na een aantal dagen nagedacht te hebben toch nog even bij je terug komen op de situatie met ons paard Cratos en de daarbij horende factuur met bovenstaand factuurnummer.
Gezien de diagnose die we gekregen hebben bij De Lingehoeve en de diagnose die jij tweemaal gesteld hebt waarover wij direct onze twijfels hebben uitgesproken zijn wij van mening dat wij een creditnota zullen gaan ontvangen voor de door jouw verstuurde factuur.

Zoals tijdens het telefoongesprek dat we dinsdag gevoerd hebben ook al besproken had je het paard alleen maar op hoeven te voelen om te constateren dat er iets echt niet goed zat. We hebben herhaaldelijk aangegeven dat wij de oplossing van "duw er maar voer in" niet als de juiste zagen omdat dit paard in 24 uur tijd drie tot vier grote plakken hooi weg stond te werken. De grote plakken bevatten ongeveer dezelfde hoeveelheid als 4 plakjes van kleine pakken hooi. Dus tel maar uit wat hij te eten kreeg en daarnaast nog +/- 2 kg krachtvoer per dag. Wat in onze ogen een hele normale hoeveelheid is voor een paard dat nauwelijks arbeid verricht. Hij stond al een hele tijd niets te doen gezien de weersomstandigheden en zijn conditie. Die dikke koker waar we mede voor belden had ook niets te maken met vuil dat was een gevolg van de problematiek in zijn darmen. Dus we hadden met babyshampoo kunnen wassen tot we een ons wegen maar we hadden het probleem er niet mee weg gekregen. Daarnaast bellen we je de volgende dag dat het paard met koliek staat en je zegt ga er eerst maar een half uur mee lopen. Dat hadden we natuurlijk al gedaan en we hadden het al een tijdje aangekeken. Als we bellen willen we niet in twijfel getrokken worden en dat er gewoon een veearts komt. We hebben op dat moment ook direct een andere dierenarts gebeld want het dier moest gewoon even geholpen worden in onze ogen. Die hebben we toen jij terugbelde om te vragen hoe het ging en dat je er aan kwam weer afgebeld. We draaien inmiddels al wel een aantal jaartjes mee in de paarden om een goede beslissing te nemen wanneer we een veearts bellen en wanneer niet. In het geval van Cratos hebben wij al zoveel geprobeerd en zoveel bijgevoerd om hem goed in het vlees te houden en op een gegeven moment ben je zelf wel uitgeprobeerd en ga je de veearts bellen. Die dan vervolgens met een advies komt waar je eigenlijk helemaal niets mee kan. Het paard is door ons altijd goed ontwormd, veel vaker dan de rest van de paarden in de rest van de kudde. Wij zijn ook echt van mening dat dit niet aan ons ontwormbeleid en voermanagement heeft gelegen en waarschijnlijk al veel langer heeft gesluimerd gezien de toestand waarin wij hem kochten vier jaar geleden.

Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat dit ons (Marijke) overkomt met een paard waar jij bij bent geweest. Ik weet niet of je, je nog het gevalletje kan herinneren van het paard dat bij *piep* in pension stond dat je te groot vond om op te voelen met een koliek 's avonds en waarvan je zei dat een paard wel vaker koliekverschijnselen laat zien als hem een scheet dwarszit? Dat paard was niet in mijn eigendom maar die heeft wel drie jaar bij mij gestaan en ik had de volledige verantwoording en zorg voor dat paard en mocht hem beschouwen als eigen. Dat paard moest de volgende dag ook ingeslapen worden ten gevolge van koliek.
Het blijft koffiedik kijken maar het paard had wel vaker koliek en dan schoof zijn darm over een bandje bij de milt. Dat was in de meeste gevallen een kwestie van opvoelen en de darm weer terugleggen op zijn plaats.
Wederom voel je, je dan dus niet serieus genomen. Je hebt toen aangegeven dat dit je niet nog een keer zou overkomen en een vergissing is menselijk is wat ik toen dacht...maar nu zitten we wederom in een situatie waarin je door beter te luisteren naar de eigenaar en de problematiek serieus te nemen anders had moeten handelen. Het trekpaard had je er niet mee kunnen redden maar je had ons wel een aantal weken van wanhoop, zorgen om het paard, van alles uit de kasttrekken voor het paard en laten we vooral niet vergeten de hoop dat het blijkbaar iets heel eenvoudigs was kunnen besparen. Het andere paard valt nog te bediscussieren denk ik en als dat een hopeloze zaak was had je het paard op zijn minst uren van ellende en pijn kunnen besparen.

Wij gaan er vanuit dat wij de creditnota spoedig tegemoet zien en dat dit wederom eens laat zien dat je als veearts de eigenaren van een dier waar je bij komt serieus moet nemen. Zij zien hun dieren dagelijks en zien het als een dier zich anders gedraagt en niet in orde is dat moet je dus niet uitvlakken en bagatelliseren. Als dierenarts ken je het dier niet in zijn normale doen, je komt er immers alleen als er wat aan de hand is.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 12 mar 2010, 09:15

ik ben zeer benieuwd wat het antwoordt van de veearts hierin is.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 12 mar 2010, 09:48

Ja ik ook. Ik heb erg mijn best gedaan om een beetje beleefd te blijven maar ik zou hem diep van binnen wel aan stukken willen scheuren.. O:)
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 12 mar 2010, 09:53

heel veel sterkte met dit verlies...wat fijn dat jullie hem hebben kunnen doen opbloeien en wat vreselijk dat het tot dit besluit moest komen.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Keandra

Bericht door Keandra » vr 12 mar 2010, 11:36

goh
marijke

ik lees het nu pas |o
(heb het een tijdje te druk gehad om veel op fw te lezen)

heel veel sterkte nog de komende tijd
vind het heel moedig dat je deze brief geschreven hebt naar die dierenarts

:(:)
Esther

Bericht door Esther » vr 12 mar 2010, 11:51

Het is wel een brief geschreven vanuit emotie, is helemaal niet raar natuurlijk..
Maar duidelijk te zien!! Hopelijk doet de DA in kwestie er wat mee..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 12 mar 2010, 12:02

Sterkte met het verlies, at is hij mooi geworden bij jullie.
Gelukkig zijn jullie op zijn pad gekomen en heeft hij een fijne tijd gehad.

Ik heb je brief ook gelezen, ik zou hem in de u vorm schrijven en
hem aangtekend versturen zodat je reactie krijgt. Evt een copy naar
zijn leidinggevende/ baas. Snap dat je ontzettend kwaad bent..
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 12 mar 2010, 12:15

Ik heb expres niet in de U-vorm geschreven omdat dat niet de manier is waarop we met elkaar omgaan we noemen elkaar bij de voornaam. Het zou voor mij niet kloppen om hem met u aan te spreken. Mocht hij hier niet op reageren dan is dat een eventuele volgende stap. Hij heeft zijn eigen praktijk/ kliniek dus naar zijn baas schrijven heeft niet veel zin :D . En dat het vanuit emotie is geschreven maakt mij niet uit. Hij weet wie ik ben en kent me al tien jaar. Mijn beesten zijn geen machines, daar mag je in mijn ogen wel met emotie over schrijven.
Ydel

Bericht door Ydel » vr 12 mar 2010, 12:57

is dat trouwens die DA waar we thuis geweest zijn Marijke?
die met die (als ik me niet vergis) Friezen?
of was dat een ander? O:)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 12 mar 2010, 14:03

Ros is daar toen geopereerd aan de sarcoid op zijn koker. Ik weet niet of je daar toen geweest bent?
Maar dat zal wel. Ik wil niet met namen gaan strooien dat vind ik niet netjes en ook niet nodig.
colunder

Bericht door colunder » vr 12 mar 2010, 17:17

Ik snap niet wat dat is met die dierenartsen tegenwoordig!!
Bij Alex was het ook zo'n ellende.
Hoe hard je zelf ook roept dat je iets denkt, ze praten er gewoon overheen,want zij weten het beter,NIET DUS!
Ik ben heel benieuwd wat voor reaktie je hier op krijgt!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 12 mar 2010, 17:29

ik vind het een superbrief, je bent netjes gebleven en hebt toch je hart gelucht +:)+
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » vr 12 mar 2010, 17:35

Je blijft met een aantal vragen zitten. Misschien kan hij die nog voor je beantwoorden. Je wat tegemoet komen in de rekening.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 12 mar 2010, 19:23

oh wat heftig zeg, heb je naast je verdriet ook dit ge emmer nog aan de hand, ben benieuwd of en hoe hij reageert
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie