Beleren voor de kar bij Bart.
Re: Beleren voor de kar bij Bart.
Ben benieuwd naar hem in het echt! Gaat vast lukken, weersberichten lijken goed toch!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
En... is het gelukt, ben je naar Bart geweest?
Heb Zolmar al gezien, jemig echt een moederskind. Ik had helemaal niet door dat hij uit Myra kwam, maar hij lijkt er wel op. Ik zou nog niet direct zeggen dat het een Sven is.
Mooie bos manen erop, op die manier zijn lange manen wel mooi!
Mooie bos manen erop, op die manier zijn lange manen wel mooi!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vandaag Zol dus weggebracht, hij stapte meteen de trailer weer in, ondanks dat zijn laatste bezoekje er 1 aan de paardendokter was. Na een lange rit van ongeveer 1 3/4 uur kwamen aan in Wanneperveen. Hij kwam een beetje trillerig de trailer uit, maar na even te hebben gelopen was het weer goed. We hebben hem op stal gezet en even rond gekeken, we wilde nog even Zol gedag knuffelen toen hij als een gek met zijn neus in de waterbak stond te duwen (die was uit vanwege de vorst). Na een emmer water gegeven te hebben, wat hooi en dikke knuffels gingen we weg. Hij werd een beetje onrustig toen we weg wilden gaan en bleef met zijn hoofd ook uit de stal hangen. Even later nog even gespiekt en hij stond nog steeds te kijken. Na 3 jaar elke dag voor hem gezorgd te hebben is het wel gek en moeilijk om hem achter te laten, maar goed, we gaan hem snel weer opzoeken en het is gelukkig maar tijdelijk.
Nu Zol even niet meer ter beschikking staat om duinritjes te maken heeft Lana, Orlinde (van Jowien)al geregeld om morgen mee te gaan rijden, want afkicken van een Fjord is natuurlijk niet zo makkelijk.
Wat voor een merrie is Myra, Zolmar is erg lief, maar vreselijk ondeugend (neer ploffen als we los aan het longeren zijn) en soms ook wel echt stout, met stout bedoel ik alleen dat hij opeens heel hard wil gaan rennen en dan even niet wil luisteren.
Nu Zol even niet meer ter beschikking staat om duinritjes te maken heeft Lana, Orlinde (van Jowien)al geregeld om morgen mee te gaan rijden, want afkicken van een Fjord is natuurlijk niet zo makkelijk.
Wat voor een merrie is Myra, Zolmar is erg lief, maar vreselijk ondeugend (neer ploffen als we los aan het longeren zijn) en soms ook wel echt stout, met stout bedoel ik alleen dat hij opeens heel hard wil gaan rennen en dan even niet wil luisteren.
Vanmiddag heeft ie van iedereen die langs kwam lopen knuffels gehaald
maar stond verder, na het terugkomen van zijn beide buurmannen, lekker rustig rond te kijken. Morgen eens zien hoe hij het met beide kan vinden buiten.
Zal eens even zoeken of ik foto's van Myra online heb staan.

Zal eens even zoeken of ik foto's van Myra online heb staan.
Geluk is de vrucht van intens werk
Naar aanleiding van mijn reactie gister:
Goh, wat is hij ontzettend lekker relaxt zeg. Stond vanochtend tevreden te knabbelen op stal met vrolijke blik, Lijkt me echt eentje die je niet snel overstuur meemaakt. Halster om en hij sjouwt zo mee naar de bak, zonder ook maar links of rechts te kijken en sjokt zo de bak in alsof hij al járen thuis is hier. En momenteel is ie aan het ravotten met Kjall en Kastaar, heeft zichzelf snel ingeburgerd hier...vermaakt zich goed
(samen met Kastaar had ie al mooi grapje vanochtend. Karretje met pallet stond nog in de bak, dus om die niet gemold te krijgen, trok ik m even naar de zijkant, zodat ik er lintje voorlangs kon spannen....ben mooi op weg, sta ik ineens baf-stil. Kijk om...staan ze met zijn beide met hun voorbenen op de pallet...ja nogal wiedes dat ik m niet meer van zijn plek kreeg
)
Goh, wat is hij ontzettend lekker relaxt zeg. Stond vanochtend tevreden te knabbelen op stal met vrolijke blik, Lijkt me echt eentje die je niet snel overstuur meemaakt. Halster om en hij sjouwt zo mee naar de bak, zonder ook maar links of rechts te kijken en sjokt zo de bak in alsof hij al járen thuis is hier. En momenteel is ie aan het ravotten met Kjall en Kastaar, heeft zichzelf snel ingeburgerd hier...vermaakt zich goed

(samen met Kastaar had ie al mooi grapje vanochtend. Karretje met pallet stond nog in de bak, dus om die niet gemold te krijgen, trok ik m even naar de zijkant, zodat ik er lintje voorlangs kon spannen....ben mooi op weg, sta ik ineens baf-stil. Kijk om...staan ze met zijn beide met hun voorbenen op de pallet...ja nogal wiedes dat ik m niet meer van zijn plek kreeg

Wij vinden het erg leuk dat je ons op de hoogte houdt van Zol zijn avonturen. Hij is altijd erg lief voor andere paarden en vind het fijn om lekker te rennen en te spelen.
Graag gedaan hoor Patricia, het is dat ik mijn camera of telefoon binnen had liggen, anders had ik je beeld er bij gegeven 

Wat fijn voor je Patricia, dat je zo lekker toch hoort hoe het met Zolmar gaat..zo te horen voelt hij zich al aardig thuis! Straks aan het werk..spannend :))had ik graag een foto van willen zien; voorbeentje op de pallet 

Hij deed het goed hoor vandaag voor de tweewieler. Heb wat foto's gemaakt, hopelijk zijn ze gelukt, moet ze nog even op de pc zetten. Hij is erg braaf!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
He super! Je hebt Zolmar weg kunnen brengen.
Zo te horen zorgt hij samen met al residente heren voor he nodige vermaak, op de pallet gaan staan, stel grapjassen.
Goede berichten zo hier te lezen.
Zo te horen zorgt hij samen met al residente heren voor he nodige vermaak, op de pallet gaan staan, stel grapjassen.
Goede berichten zo hier te lezen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Euh als ik het zo lees krijg je hem niet meer terug hahahaa.
Die Zolmar, meteen grappen uithalen. Ben benieuwd of ie serieus blijft met het 'werk' daar of dat ie met Bart ook een grapje probeert.
En jullie mogen Orlinde uitlaten als je een fjord wilt rijden hoor, is lekker voor d'r, extra uitjes.
En jullie mogen Orlinde uitlaten als je een fjord wilt rijden hoor, is lekker voor d'r, extra uitjes.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ik denk dat Bart wel raad weet met die fjorden grappen, volgens mij heeft hij ze allemaal wel eens langs zien komen. En uh, zondag komt Lana weer een ritje maken.
Zolmar heeft het prima gedaan bij Bart en is nu een volleert recreatie men fjord. Ze vonden hem zeer relaxed, vooral geen uitslover. Dus zaterdag hebben we hem opgehaald. liep weer vrij snel en braaf de trailer op. Thuis aangekomen na 2,5 uur (file!) hem in de paddock gezet waar hij heerlijk heeft liggen rollen. Uitloop schoon gemaakt, ruif gevuld, klaar. De volgende dag dacht ik even lekker met hem wat grondwerk te gaan doen, helaas had Zolmar andere plannen. Bokken steigeren, wild doen, niet luisteren, echt ongelofelijk. Zo snel mogelijk hem op zijn plaats proberen neer te zetten, wat me niet helemaal goed afging, omdat ik overrompeld was. Dit had ik niet verwacht. Ik heb hem maar even laten draven in de longeerbak en nog even op mijn teken laten galopperen, vervolgens op mijn teken naar me toe laten komen, even aangehaald en naar zijn uitloop gebracht (toch nog goed afgesloten). Vandaag tweede poging, het was nu even een bokje en nog steeds was hij niet relaxed om naast te lopen (probeerde er steeds vandoor te gaan), maar tijdens het longeren, begon hij al vrij snel te kauwen en ontspande hij meer. We moeten weer even tot elkaar komen.
Jemig, wat een reactie. Zo lang is hij niet weggeweest..
Hij was hier steeds zo rustig, wat zou er in dat koppie omgaan vraag je je dan af. Hopelijk gaat het snel beter en vindt hij zijn draai weer.
Hij was hier steeds zo rustig, wat zou er in dat koppie omgaan vraag je je dan af. Hopelijk gaat het snel beter en vindt hij zijn draai weer.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nou die maakt zeker duidelijk dat hij weer thuis is. Hopelijk is hij snel weer de brave Zolmar en kan je heerlijk met hem aan het mennen!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Gisteren was Zolmar weer samen buiten met Amon, de Arabier. Ze waren zo wild en gek aan het doen, spelen, dat ze op een gegeven moment over elkaar heen struikelde en allebei op de grond lagen. Zolmar had niks, maar Amon, die bekent staat als ongeluksvogel, had een lapje vlees aan zijn been hangen. Gelukkig was het oppervlakkig.
Gisteren heeft Lana met hem wat grondwerk gedaan, eerst wilde hij door de grote bak rennen, daarna ging het super. Wel is hij nog een beetje opdringerig.
Gisteren heeft Lana met hem wat grondwerk gedaan, eerst wilde hij door de grote bak rennen, daarna ging het super. Wel is hij nog een beetje opdringerig.
haha oeps...gaan toch niet vertellen dat Kjall, Kastaar, Bink en Dieter hem de lol van het jongensspel hebben uitgelegd en hij dat nu op iédereen botviert, toch? (die kunnen ook echt spelen alsof ze jaarlinghengstjes zijn)
Goed grenzen aangeven en lekker mennen
!
Goed grenzen aangeven en lekker mennen

We hebben elkaar weer gevonden, was vandaag weer zoals anders.
@Bella: Zol behoort hier op stal met zijn 9 jaar tot de jongste. We hebben vooral veel dames en een paar heren die al op leeftijd zijn en al best wel humeurig. De twee jonge tinkers hier zijn hier zijn zo aan elkaar vergroeid, dat daar geen paard tussen kan komen. Als de stalkosten niet zo duur waren, dan wist ik het wel, dan komt Zol gewoon een vriendje bij jullie halen.
@Bella: Zol behoort hier op stal met zijn 9 jaar tot de jongste. We hebben vooral veel dames en een paar heren die al op leeftijd zijn en al best wel humeurig. De twee jonge tinkers hier zijn hier zijn zo aan elkaar vergroeid, dat daar geen paard tussen kan komen. Als de stalkosten niet zo duur waren, dan wist ik het wel, dan komt Zol gewoon een vriendje bij jullie halen.