Slik....Jimmy ik mag hopen dat het een foutje was...
- SandraJimmy
Re: Slik....Jimmy ik mag hopen dat het een foutje was...
Haha was niet het enige hoor.
Heeft wel indruk gemaakt denk ik. Ging vandaag weer ruwvoer aanvullen en hij bleef heel netjes van afstand staan kijken en pas toen ik hem riep kwam hij.
Heeft wel indruk gemaakt denk ik. Ging vandaag weer ruwvoer aanvullen en hij bleef heel netjes van afstand staan kijken en pas toen ik hem riep kwam hij.
Damn, dat is echt schrikken zeg. Hopen dat dat een dikke, eenmalige fout was idd!
En wat blijf je verbaal vriendelijk ja. Hay heeft al voor minder 'stoofvlees' naar z'n hoofd gekregen
En wat blijf je verbaal vriendelijk ja. Hay heeft al voor minder 'stoofvlees' naar z'n hoofd gekregen

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
jeetje, dat is wel even shrikken ja!! Ik weet hoe beangstigend het is als een paard dat zomaar doet..
en ben idd maar blij met je dikke jas!!
Ik ga verder met Kelly mee, het lijkt me dominantie.. en dan is afstraffen een goede reactie denk ik..
Heb dat toen met Rubis ook gedaan in de adrenaline, achteraf heb ik me nog wel afgevraagd of die reactie terecht was..
en ben idd maar blij met je dikke jas!!

Ik ga verder met Kelly mee, het lijkt me dominantie.. en dan is afstraffen een goede reactie denk ik..
Heb dat toen met Rubis ook gedaan in de adrenaline, achteraf heb ik me nog wel afgevraagd of die reactie terecht was..
*Het is beter om niemand te vertrouwen, dan een keer belazerd te worden*
:¨·.·¨:
`·. Rubis, geef Cristel een kusje van me daarboven!!
- SandraJimmy
Het is dominantie inderdaad, maar mijn reactie heeft wel effect gehad.
Hield vandaag heel netjes afstand en kwam pas eten toen ik hem riep.
SandraJimmy schreef:Het is dominantie inderdaad, maar mijn reactie heeft wel effect gehad.
Ahh gelukkig!!

- SandraJimmy
Hij stond wel heel beteuterd te kijken omdat mijn andere paardje er wel meteen bij mocht.
Maarja, dan moet ie zoiets ook maar niet doen, dan mag hij ook gewoon meteen.
Maarja, dan moet ie zoiets ook maar niet doen, dan mag hij ook gewoon meteen.
ja je hebt groot gelijk! ook voor je eigen gevoel!
- SandraJimmy
Ja daarom.
Maar kon daar voor mijn gevoel wel uit afleiden dat het effect gehad heeft.
Mam zag ook dat ie nu diep respect had en die ziet zulke dingen niet zo snel.
Maar kon daar voor mijn gevoel wel uit afleiden dat het effect gehad heeft.
Mam zag ook dat ie nu diep respect had en die ziet zulke dingen niet zo snel.
-
- Contacteer:
Jeuj, dat is ook schrikken idd. Gelukkig heeft het effect gehad en doet ie dat niet nog eens.
Whoopi, Kayim, Job, Portos, Lola, King, Donna, Pico en Yfke
R.I.P Signor **14-04-1993--15-05-2009**
R.I.P Capriole **14-04-1990--26-11-2011**
R.I.P Appie **1983--19-02-2012**
Trotse mama van Zoë (03-01-2006) & Devin (22-05-2007)
R.I.P Signor **14-04-1993--15-05-2009**
R.I.P Capriole **14-04-1990--26-11-2011**
R.I.P Appie **1983--19-02-2012**
Trotse mama van Zoë (03-01-2006) & Devin (22-05-2007)
Poe, dat is schrikken! Goed gereageerd hoor. Ik snap dat je er wel over in zit. Hopelijk eenmalig....
Morris, mijn superfjord!
Wat een schrik zeg maar top gereageerd. Als iedereen zo duidelijk was tegen zijn paard waren er heel wat minder 'probleemgevalletjes'.
Laatst gewijzigd door Anita op vr 23 dec 2011, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- SandraJimmy
Hij hield vandaag ook weer netjes afstand tot ik toestemming gaf om te komen, dus denk dat het wel weer goed zit.
Soms moet het helaas de paarden even op de plek zetten maar je ziet wat je er voor terug krijgt en daar gaat het om.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
SandraJimmy schreef:Hij hield vandaag ook weer netjes afstand tot ik toestemming gaf om te komen, dus denk dat het wel weer goed zit.

- SandraJimmy
Ja gelukkig wel, kunnen we het toch weer achter ons laten.
Dat is schrikken! Fijn om te horen dat ie t begrepen heeft....
Wij hebben een paard op stal die altijd dominant is in de groep, en een beetje voernijd heeft. Is dus altijd oppassen met hooi bijvullen. Maar ja, dan weet je dat je op moet passen (en hij weet erg goed dat ik de baas ben, blijft meestal wachten tot ik zeg dat ie mag komen, maar ik blijf opletten met hem).
Bij jou kwam het uit het niets.... Goede reactie heb je gegeven, te zien aan zijn gedrag nu. Je kunt beter een beetje extra duidelijk zijn dan dat het blijft hangen. Zo kun je weer gewoon met elkaar verder.
Wij hebben een paard op stal die altijd dominant is in de groep, en een beetje voernijd heeft. Is dus altijd oppassen met hooi bijvullen. Maar ja, dan weet je dat je op moet passen (en hij weet erg goed dat ik de baas ben, blijft meestal wachten tot ik zeg dat ie mag komen, maar ik blijf opletten met hem).
Bij jou kwam het uit het niets.... Goede reactie heb je gegeven, te zien aan zijn gedrag nu. Je kunt beter een beetje extra duidelijk zijn dan dat het blijft hangen. Zo kun je weer gewoon met elkaar verder.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
- SandraJimmy
Ja dat is ook zo.
Voer momenteel bewust even niks anders meer op de wei zodat ie daar in ieder geval ook niet dominant over kan worden.
Heb hem extra geobserveerd de laatste dagen en gemerkt dat hij dit dreigende gedrag enkel op de wei vertoont.
Stal is hij 100% anders.
Staat ie netjes met zijn oortjes naar voren te kijken, zet netjes een stap achteruit als ik met ruwvoer binnenkom en al verleg ik het bij wijze van spreke 100x dan doet hem dat helemaal niks.
Voer momenteel bewust even niks anders meer op de wei zodat ie daar in ieder geval ook niet dominant over kan worden.
Heb hem extra geobserveerd de laatste dagen en gemerkt dat hij dit dreigende gedrag enkel op de wei vertoont.
Stal is hij 100% anders.
Staat ie netjes met zijn oortjes naar voren te kijken, zet netjes een stap achteruit als ik met ruwvoer binnenkom en al verleg ik het bij wijze van spreke 100x dan doet hem dat helemaal niks.