[edit] Hoera zadel besteld! (Zadels passen)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ukie
Contacteer:

Re: Zadels passen

Bericht door Ukie » ma 28 sep 2009, 11:11

Carolinef schreef:
Ukie schreef:Tip: Drunens ruiterhuis niet meer laten komen :x :+

waarom niet? dat is denk ik n hele persoonlijke keuze, ik heb er 2 zadels vandaan en na service is prima en uitleg ook, al moet ik wel eerlijk zegen dat dat toen door Kees is gedaan, die werkt r nu niet meer.
Iemand die zegt dat er maar een bontje onder moet en een staartriem er aan neem ik niet serieus.. :n

Je moet maar eens zoeken op de berichten van 'lonnie' op bokt, daar word je ook niet vrolijk van :n en zo ken ik er nog wel meer hier in de buurt.
Verder kom ik vaak in de winkel en daar hebben ze een prima service, maar voor zadels kom ik er nooit meer.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 28 sep 2009, 12:33

Esther schreef:Is veel te ver weg, maar ik ben van plan om naar Hollandscheveld te gaan, daar zit een zaak met allemaal tweedehands zadels en daar ga je dan met je knol naar toe en kijken ze wat past en helpen ze je met aanmeten..
Misschien combineren met een bezoekje aan Fugo. Daar woon ik ongeveer 20 minuten rijden vandaan, nog dichterbij dus dan het voor Esther is. En ik kan het je echt aanraden, een super adres. Niks geen poespas, eerlijke service en behandeling en niet te duur.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 28 sep 2009, 13:04

Als je naar een wat duurder klasse zadel kijkt kan je misschien voor een maat zadel gaan. Ik heb goede ervaringen met hulsebos, krista hier van ozar ook dacht ik?

Die kunnen van alles maken en bieden een fijne service. ze komen door heel nl, eens laten kijken kan altijd..
nina1993

Bericht door nina1993 » ma 28 sep 2009, 14:25

Het is inderdaad drama die zadels! Ik mag voor Zhellie ook al weer op zoek. De thorowgood ligt gewoon niet. Dat adresje van Es en Anita vind ik ook wel een mooie optie. Massimo is overigens wel een aanrader. Heerlijk zadel, mooi pas en een heerlijk zachte zit.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Lies

Bericht door Lies » di 29 sep 2009, 10:46

rocky&moby schreef:Als je naar een wat duurder klasse zadel kijkt kan je misschien voor een maat zadel gaan. Ik heb goede ervaringen met hulsebos, krista hier van ozar ook dacht ik?

Die kunnen van alles maken en bieden een fijne service. ze komen door heel nl, eens laten kijken kan altijd..
Ja daar heb ik dan een paar goede maar een paar werkelijke horrorverhalen over gehoord.. Zadel afgeleverd met gebroken boom, bobbels in de kussens, naden die loslieten etc.
Zelfde geld voor zo'n beetje alle zadelpassers inmiddels...
Drunensruiterhuis komt nu, heb ik ook goede en slechte verhalen over gehoord en zo blijft het helaas toch in zadelland als ik alle meningen en verhalen ga vergelijken. Voor mij is het nu dus gewoon zelf kritisch kijken, mensen mee laten kijken en doorvragen en vooral bij twijfel niks kopen, kortom een gebed zonder eind ;)
Daaleman is nu mijn overweging, hier heb ik nog geen horror-verhaal over gehoord (of gaat iemand daar nu mee komen O:) )
Don't believe everything you think
Mir

Bericht door Mir » di 29 sep 2009, 13:51

Ja O:) . Denk dat over alles en iedereen goede en slechte verhalen zijn, dus of je je daar wat van aan moet trekken? Inderdaad zelf kritisch kijken en vragen waarom zadelpassers bepaalde zadels/kussensoorten/bomen aanraden. Maar een bredere Anatomica durf je niet aan?
Claudje

Bericht door Claudje » di 29 sep 2009, 16:55

Ingele kan je heel goed een horrorverhaal over Daaleman in combinatie met een Fjord vertellen hoor :D
In het kort kwam het neer op een boommaat 29 met afgezaagde boomtakken, zodat het leek alsof het
zadel paste, maar in werkelijkheid staken de boomtakken rechtstreeks in Buddy's schoft... ;(

Er is inderdaad over vrijwel elke zadelmaker wel negatieve informatie te vinden, zaak is om je ogen en
oren goed open te houden en je paard goed in de gaten te houden wat betreft het passen van het zadel.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Umiek

Bericht door Umiek » do 01 okt 2009, 10:43

Voor Umiek heb ik een Kieffer Aacken , ook via het drunens ruiterhuis gekocht. Zadel was nieuw en is 2x op hun kosten aangepast omdat het nog net niet de perfecte ligging had. Inmiddels heb ik het al bijna 3 jaar en ik ben er erg te vreden over. Ook over de uitleg , passervice en betrouwbaarheid ben ik te vreden.
Veel succes!
Elvina

Bericht door Elvina » za 03 okt 2009, 17:07

Ik heb vorige week mijn zadel binnen, ook via Drunens ruiterhuis. Ik heb de Anatomica octant, zit super en ligt ook heel netjes op Beauty (is wel meteen opgevild aan de voorkant). Succes!
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 03 okt 2009, 19:59

Ik heb een Massimo (trail), heerlijk zadel, goede prijs kwaliteit verhouding vind ik. Massimo is er in vele uitvoeringen, wellicht ook wel eentje die op Zanouk past, je hebt hem ook in dressuur. (I en II geloof ik)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ingele

Bericht door Ingele » ma 05 okt 2009, 17:04

Claudje schreef:Ingele kan je heel goed een horrorverhaal over Daaleman in combinatie met een Fjord vertellen hoor :D
In het kort kwam het neer op een boommaat 29 met afgezaagde boomtakken, zodat het leek alsof het
zadel paste, maar in werkelijkheid staken de boomtakken rechtstreeks in Buddy's schoft... ;(

Er is inderdaad over vrijwel elke zadelmaker wel negatieve informatie te vinden, zaak is om je ogen en
oren goed open te houden en je paard goed in de gaten te houden wat betreft het passen van het zadel.
Idd :x
Ik heb nu een WoW en wil nooit meer wat anders :j
Het fijne aan de WoW vind ik dat het altijd aan te passen is :) zit echt heerlijk, je kan de zit, type wrong ed zelf bepalen en door het flairsysteem is Buddy zo erg opgeknapt!
Toen ik m'n zadel kreeg had hij boommaat 2 en nu 5 (9 maanden later) dus dan kun je wel nagaan hoe erg hij veranderd is.. geen enkel zadel had zo met hem mee kunnen groeien :)
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » di 06 okt 2009, 05:34

ik heb het ook maar even gelezen allemaal gezien wij ook op zoek zijn en niet goed weten waar we naar toe moeten.

Van rijs heeft een drukmeting gedaan. Dus het liefst wil ik daar een nieuw zadel vandaan hebben. Maar nu willen ze me tot 1 november laten wachten ivm vakantie ed... tja danmoet ik Nan nog een maand stil laten staan. Dat doen we dus niet, gezien we al vanaf 17 aug. bezig zijn.

Maar goed t is moeilijk want iedereen heeft overal wel goed en slechte ervaringen....

weet ook neit zo goed wat we nou moeten doen...
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 06 okt 2009, 10:39

op je eigen gevoel afgaan en je eigen mening vormen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
maartje87
Contacteer:

Bericht door maartje87 » di 06 okt 2009, 17:29

Bij mij is laatst Isabelle geweest van Superhorse uit breda. Vond de informatie die ze gaf erg goed.
Het voordeel van hun is dat zij een zadel verkopen dat speciaal op maat word gemaakt maar wat je wel voor de prijs van een standaard zadel koopt. Ik heb nu geen fjord meer maar een kwpn'er deze is wel breder in zijn schoft / rug als mijn fjord ooit geweest is. Mijn daaleman is te smal geworden en heeft na alle waarscheinlijkheid nooit echt goed gelegen (zadel is pas 1 jaar oud, niet bij daaleman gekocht). Dus na wat informatie te hebben ingewonnen heb ik besloten superhorse te laten komen. Mijn zadel komt als het goed is volgende week binnen dus dat is nog even afwachten.
Pasja

Bericht door Pasja » do 08 okt 2009, 13:01

Ik ben vorig jaar met Pasja naar V/d Bosch in Nijeholtpade geweest en heb daar een 2e hands Thorowgood gekocht. Eerlijke man, goede service. Het was eerst wel flink wennen na m'n vorige zadel, maar toch een behoorlijke verbetering. Ik zit nu echt "in" het zadel. Veel meer steun, m'n benen liggen stiller.
Wel heb ik het idee dat het nu niet meer zo perfect lag als vorig jaar, maar misschien dat dat komt doordat Pasja drachtig is geweest en het model van toen nog niet weer heeft...
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Lies

Bericht door Lies » do 08 okt 2009, 18:27

Ja het blijft ingewikkeld.. 23 oktober komt Callista langs (via Balingehof 'gevonden' ;) van www.exclusivesaddles.com kijken of een Zaldi past... (voor rondgeribte korte paarden..)
Dan heb ik de meneer van Drunen nog voor achter de hand mocht hij dat zadel tegen die tijd hebben (5-6 weken levertijd voor een bredere Albion O:) )
Esther

Bericht door Esther » vr 09 okt 2009, 02:57

Pasja is inderdaad nu van conditie veranderd t.o.v. vorig jaar. Misschien kun je nog even terug gaan, want hij is wel enigzins aanpasbaar.
Ik heb ook een hoge pet op van Harry van den Bosch.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 09 okt 2009, 07:41

Claudje schreef:Er is inderdaad over vrijwel elke zadelmaker wel negatieve informatie te vinden, zaak is om je ogen en
Een goede zadelmaker vind ik net als instructie: Als ze mij de logica van hun werkwijze onder woorden kunnen brengen en ik het er mee eens ben, dan gaat ie in de categorie: Mogelijk goed. Bevalt mij het resultaat ook nog eens, dan krijgt ie van mij de stempel goed.

@Nina: Denk er bij Zhellie wel om dat ze conditioneel momenteel niet optimaal er bij staat en als ze straks weer dikker is, een nu aangepast zadel waarschijnlijk wederom niet goed ligt.
Geluk is de vrucht van intens werk
Lies

Re: Zadels passen [edit] Hoera zadel besteld

Bericht door Lies » vr 23 okt 2009, 17:53

Even een schop, de update staat in het eerste bericht ;)
Jilly

Re: [edit] Hoera zadel besteld! (Zadels passen)

Bericht door Jilly » vr 23 okt 2009, 19:36

aha, het is een Strada geworden!
Ik heb er ook al een paar keer mee gereden, ik vond het eerst even wennen, maar eigenlijk een heerlijk zadel :j
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Plaats reactie