Alinde gedood door de bliksem
Re: Alinde gedood door de bliksem
Wat vreselijk. Zo plotseling en dan Hjala achterlatend.
Goed dat je toch even afscheid van haar hebt genomen.
Wij hebben ook eens een veulen van een maand zonder moeder gehad en die dronk al vrij snel uit een emmer. Overigens geen poedermelk, maar verse koeienmelk (van de boer) vermengt met water en suiker.
Heel veel sterkte voor jou en Hjala en hopelijk pakt ze het drinken snel op.
Goed dat je toch even afscheid van haar hebt genomen.
Wij hebben ook eens een veulen van een maand zonder moeder gehad en die dronk al vrij snel uit een emmer. Overigens geen poedermelk, maar verse koeienmelk (van de boer) vermengt met water en suiker.
Heel veel sterkte voor jou en Hjala en hopelijk pakt ze het drinken snel op.
Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Lisa als je een gezeldschaps pony zoekt voor Hjala ik heb nog 2 jonge minie merries mag je zo lenen als gezeldschap.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Als pleegmoeder zou je haar zo bij Murell mogen zetten maar je blijft met het melkprobleem zitten dus veel lost het niet op dan. Hopenlijk accepteerd de andere merrie haar straks.
Murell, Tristan en Ezra
Praktisch is het idd mogelijk dat Celin straks beide veuens opvoed, ik hoop eigenlijk ook van harte dat dat gebeurt. We hebben al veel hersenspinsels gehd over wat nou het beste is, maar denk zeer zeker dat we op de goede weg zijn.
Ben Celin al flink aan het aanmoedigen om dr kind druit te gooien zodat Hjala zo snel mogelijk weer bij haar in kan. Ik heb er zoveel vertrouwen in dat dit goed gaat komen! Lisa we gaan dit redden!
Ben Celin al flink aan het aanmoedigen om dr kind druit te gooien zodat Hjala zo snel mogelijk weer bij haar in kan. Ik heb er zoveel vertrouwen in dat dit goed gaat komen! Lisa we gaan dit redden!
Ctje 

Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen nu.
Vind je verhaal erg mooi omschreven en het is je gelukt om zelfs bij mij een traantje te laten rollen.
Vind het echt verschrikkelijk voor je.
Heel veel sterkte voor jou en natuurlijk ook voor de kleine Hjala.
Vind je verhaal erg mooi omschreven en het is je gelukt om zelfs bij mij een traantje te laten rollen.
Vind het echt verschrikkelijk voor je.
Heel veel sterkte voor jou en natuurlijk ook voor de kleine Hjala.
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Ik weet niet of jullie dit al gelezen/gevonden hebben (had hem ook bij een ander topic gepost), maar misschien staat er nog iets bruikbaars voor jullie in.
http://www.haboshof.nl/downloads/pavoee ... nwatnu.pdf
Er staan o.a. voederschema's in.
Wat je kunt doen in combinatie met Celinde is Hjalinde inwrijven met de nageboorte als haar veulen er eenmaal is. Je maakt Celinde daarmee wat in de war en de kans op het accepteren van beide veulens wat groter. Wellicht laat ze dan zelfs toe dat beide veulens drinken, maar je zult altijd bij moeten voeren (vraag is natuurlijk ook of Mieke dit ziet zitten, roepen over andermans merrie is altijd makkelijk natuurlijk).
Mijn ouders vonden het ook verschrikkelijk. Van hen moest ik je ook heel veel sterkte wensen.
http://www.haboshof.nl/downloads/pavoee ... nwatnu.pdf
Er staan o.a. voederschema's in.
Wat je kunt doen in combinatie met Celinde is Hjalinde inwrijven met de nageboorte als haar veulen er eenmaal is. Je maakt Celinde daarmee wat in de war en de kans op het accepteren van beide veulens wat groter. Wellicht laat ze dan zelfs toe dat beide veulens drinken, maar je zult altijd bij moeten voeren (vraag is natuurlijk ook of Mieke dit ziet zitten, roepen over andermans merrie is altijd makkelijk natuurlijk).
Mijn ouders vonden het ook verschrikkelijk. Van hen moest ik je ook heel veel sterkte wensen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Lisa,
Ik wens je heel veel sterkte en kracht om dit verlies te verwerken.
Hjala heeft jou nodig en jij haar, put daar je kracht uit.
Liefs Sandrien
Ik wens je heel veel sterkte en kracht om dit verlies te verwerken.
Hjala heeft jou nodig en jij haar, put daar je kracht uit.
Liefs Sandrien
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Nageboorte truc werkt alleen bij een wat jonger veulen denk ik, ik weet niet hoe snel een paard een ander veulen accepteerd. Bij voeren is dan heel belangrijk en Celinde veel voeren, want kost haar ook veel (hier ook meteen handige info aan mn vader gevraagd). Veel kunnen we niet verzinnen helaas, mijn ouders leven ook met je mee...nina1993 schreef:Wat je kunt doen in combinatie met Celinde is Hjalinde inwrijven met de nageboorte als haar veulen er eenmaal is. Je maakt Celinde daarmee wat in de war en de kans op het accepteren van beide veulens wat groter. Wellicht laat ze dan zelfs toe dat beide veulens drinken, maar je zult altijd bij moeten voeren (vraag is natuurlijk ook of Mieke dit ziet zitten, roepen over andermans merrie is altijd makkelijk natuurlijk).
Lisa ik denk dat je op de goede weg bent, tranen sprongen me in de ogen om het stukje van Mieke. Je bent niet alleen

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Wat een vreselijk nieuws Lisa, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
Tranen schoten mij in de ogen toch in Anita's bericht last hier op FW.
Ik wens je heel veel sterkte toe met dit grote verlies.
Tranen schoten mij in de ogen toch in Anita's bericht last hier op FW.
Ik wens je heel veel sterkte toe met dit grote verlies.
Jezus, ik denk even op FW kijken en nu zit ik met kippenvel en tranen in mijn ogen je verhaal te lezen... Wat een nachtmerrie, vreselijk nieuws!
Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het met Hjala allemaal goed gaat komen.
Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het met Hjala allemaal goed gaat komen.
Shirley mijn gele draakje!!!
Ik zit hier ook gewoon echt te janken Lisa....echt heb er geen woorden voor, denk er elk moment aan......echt.....pfff
Hier heb ik geen woorden voor, een brok in mijn keel.......
Heel veel sterkte!!
Anita, fantastisch gedaan.
Heel veel sterkte!!
Anita, fantastisch gedaan.
-
Heel veel sterkte !
Wat vreselijk... geen woorden voor. Heel erg veel sterkte
wat vreselijk zeg.. Ik wil je ook heel erg veel sterkte wensen
♥ Sally ♥
Wat verschrikkelijk!! En zo plotseling!!
heel heel veel sterkte!!!
heel heel veel sterkte!!!

*Het is beter om niemand te vertrouwen, dan een keer belazerd te worden*
`·. Rubis, geef Cristel een kusje van me daarboven!!
`·. Rubis, geef Cristel een kusje van me daarboven!!
- !#niekie#!
- Contacteer:
heel veel sterkte de komende tijd! Verschrikelijk, hopen dat je veulentje snel drinkt 

OMG Lisa, lees het nu pas. Woorden schieten me tekort. Heel veel sterkte meis
.

Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- Nientjepientje
Ook wil ik jou veel sterkte toewensen, vreselijk gewoon!
- ukoldaatje
Lisa, ik zie de titel en meteen verkilt mijn hele lijf..
Wat vreselijk voor jou en Hjala !!
Bliksem is ook een vna mijn grootste angsten als de paarden in de onwer op de wei staan.
Meis heel veel sterkte toegewenst

Wat vreselijk voor jou en Hjala !!
Bliksem is ook een vna mijn grootste angsten als de paarden in de onwer op de wei staan.
Meis heel veel sterkte toegewenst

Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..