Helemaal vers en nieuw

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
maarie33

Helemaal vers en nieuw

Bericht door maarie33 » zo 08 mei 2011, 14:44

Helemaal vers en nieuw...zo noem ik het dan maar. Omdat Deedee niet kan rijden door omstandigheden heb ik me opgeworpen als ruiter voor Red Bull de komende maanden. Ik ben twee jaar geleden (ongeveer) gestopt met rijden omdat ik er naast mijn werk en studie geen tijd meer voor had. Nu ik op Red Bull rij, twee tot drie keer per week, merk ik pas hoe erg ik het paardrijden mis.
Gisterochtend hebben we een heerlijke buitenrit gemaakt door het bos. Red Bull was erg braaf en relaxed. En dat is ook wel eens anders!! -:(- Het was echt zo leuk om door het bos te draven en gewoon te genieten. Geen moeilijke dressuur waar ik toch nooit echt een wonder in ben, geen hete knol onder mijn kont waardoor ik steeds aan het corrigeren en terugnemen ben...gewoon ontspannen! Heerlijk! Binnenkort gaan we naar de Maas, lekker in het water met Red Bull, die ik ook De Stier of El Torro noem. Ik kijk er nu al naar uit.
Ook leuk dat ik nu op FW kan deelnemen. :D Goed voor de sociale contacten.
If something is not impossible, there must be a way to do it.
DeeDee
Moderator

Re: Helemaal vers en nieuw

Bericht door DeeDee » zo 08 mei 2011, 17:24

Hé Maarie leuk dat je FW dan eindelijk gevonden hebt. Ik vind het helemaal super dat je RB de komende tijd lekker wil rijden. Hij krijgt het maar druk met jou en Carmen (drukker als toen ik nog reed :P)
Misschien is t wel fijn als je ook even iets over jezelf verteld. Dat vinden we hier altijd wel leuk. Weten we met wie we te maken hebben en zo. (dat weet ik natuurlijk wel, maar er zitten hier nog meer fjordenliefhebbers)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 08 mei 2011, 17:38

Leuk dat je je hier hebt aangemeld én natuurlijk dat je RB onder je hoede neemt nu Wendy zwanger is.

Zoals Wendy ook bedoeld, is het inderdaad leuk te weten wie er achter de naam schuilhoudt :D, begrijp ik het goed dat je naam dus Maarie is?
Ik ben Annabel, 25 jaar en heb zelf een Fjordendame Flamingo van twee en een NMPRSje Flower van drie. Daarnaast hoedt ik me over de ruin Binkie alsof het mijn eigen is en heb ik momenteel de ruin Ekdal van Roos hier als tijdelijke logé. Ik woon in Wanneperveen, met vele fjorden van Bart v.d. Berg achter het huis en waardoor het ook nu in het voorjaar met de hengstenhouderij weer een gezellig komen en gaan van Fjordenmerries is.
Geluk is de vrucht van intens werk
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » zo 08 mei 2011, 17:50

Klinkt goed! dat is ook heerlijk op een fjord door het bos *o/*
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
maarie33

Bericht door maarie33 » zo 08 mei 2011, 17:52

Goed idee, ik wist niet dat dat gewoonte was. Op bokt is dat niet echt zo geloof ik. Wel leuk. Ik heet Marieke (Maarie33) en ik ben31 jaar. Ik werk als verpleegkundige in de wijkzorg en werk gemiddeld 24 uur per week. Voornamelijk met oudere mensen maar ook jongere en de zorgvragen zijn heel breed. Enorm afwisselend en leuk werk met veel vrijheid.
Ik heb een rode kat genaamd Mickey die mijn kleine steun en toeverlaatje is. :+: Hij wordt 26 september 4 jaar en kan dus als het goed is nog heel wat jaartjes mee.

Ik heb een paard gehad, een kwpner maar die heb ik verkocht toen ik weer ging studeren. Ik had er geen tijd meer voor en dat vond ik ook zielig. Daarvoor heb ik op maneges gereden met Wendy (deedee) en verzorgpony's gehad en nadat ik mijn paardje verkocht had heb ik op een jachtstal gereden. Daar ben ik ook mee gestopt vanwege tijdgebrek en nu ik het eindelijk weer rustiger heb, heb ik het rijden weer opgepakt met Red Bull. Erg leuk dat ik dat kan doen en ik help Wendy er ook mee. Ik ben een ruiter die niet (meer) heel fanatiek is in de dressuur. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren en uit te peoberen en te zien dat het vooruit gaat maar de sport in...nee...dat hoeft van mij niet. Af en toe misschien een keer een wedstrijdje maar meer voor de lol dan voor de punten hoor. :D Paardrijden is voor mij nu voornamelijk ontspanning. Ik heb de smaak weer helemaal te pakken en RB is dan ook een ontzettend leuke fjord. Werkwillig, mooi plaatje en een paard met humor. :+
Leuk dat ik nu ook op fw kan schrijven want ik hoor van wendy altijd leuke verhalen hierover. En natuurlijk ben ik die bruidsstoet voor Wendy niet vergeten.
Als iemand nog iets wil weten dan vraag maar raak. Ik hoop nog lang en veel plezier te hebben hier met het delen van mijn avonturen met RB. :D
maarie33

Bericht door maarie33 » zo 08 mei 2011, 17:53

@Olivia: dat was het zeker. Echt genoten!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 08 mei 2011, 18:51

welkom hier op FW, leuk dat je RB rijdt, je hebt daar een mooie fjord onder je billen :D

Ik ben Claudia en ik ben 44 jaar, mijn 2 fjorden heten Vera (merrie van 11 jaar) en Exel (ruin van 6 jaar)

Heel veel plezier hier op FW
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
maarie33

Bericht door maarie33 » zo 08 mei 2011, 20:00

Dankjewel, vind het nu iig al een stuk leuker dan bokt. Ben ook blij met RB. Hij krijgt meer conditie en ik krijg meer ontspanning. (Oke....en ook conditie want die is ook niet best. :o )
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 08 mei 2011, 21:43

Wat leuk dat je je hebt aangemeld op FW. Welkom hier!
Ik ben Suzanne, getrouwd met Leo en mama van Jessie (6) en Evi (3). Onze paardjes staan in mijn onderschrift. Op het moment ben ik wat minder actief op FW, omdat wij een huis hebben gekocht, en daar flink aan het klussen zijn.
In ieder geval hoop ik dat je je belevenissen met RB hier lekker verteld! Fijn dat je je oude hobby weer hebt opgepakt en dat je Wendy er ook mee helpt.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 09 mei 2011, 05:56

Hoi, welkom hier.

Ik ben Yvonne, 40 jaren jng en ben getrouwd en heb 2 kids. Ook heb ik 2 fjorden, merrie van 14 en een ruin van 6.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Krista

Bericht door Krista » ma 09 mei 2011, 06:39

Wat leuk dat je RB rijdt!
En welkom op FW en veel plezier hier!
Ik ben Krista, 37, heb helaas geen fjord meer, wel 2 dressuurpaarden Amaretto en Armani en 2 dravers, Yanneke Camstra en By te sky.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
maarie33

Bericht door maarie33 » ma 09 mei 2011, 07:56

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties. Ik hou jullie op de hoogte. :D
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 09 mei 2011, 09:32

Welkom hier! Ik ben Roos 30 jaar en heb op stal een tuigpaard staan. Ik heb 8 jaar een hele mooie fjord op stal gehad. Maar die staat nu in Putten bij Marijke hier op het forum.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 09 mei 2011, 10:34

Welkom op FW. Ik ben Anita, 49 jaar en getrouwd met Jeroen. Onze 7 Fjorden vind je allemaal in mijn onderschrift. Daarnaast hebben we ook nog 3 Duitse Herdershonden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 09 mei 2011, 10:39

Welkom, leuk zo'n rustig bijrijdpaard, weet er momenteel alles van!!
Ik ben heel verrassend Esther, 27 en in bezit van 4 fjorden.
Jeskim van 22, staat momenteel niet thuis maar bij een ander in bruikleen, haar zoon Digai van 1 jaar.
Tea van 13 en haar dochter Fjella van 2.
Momenteel rijdt ik de ruin Runnar bij want zijn eigenaresse zit in het buitenland voor een paard maanden, maar Runnar is ook een heerlijk ongecompliceerde ruin waar je heerlijk mee kunt toeren.
Mijn eigen Tea is buiten alleen maar vechten en druk doen eigenlijk.. Momenteel rijdt ik haar ook niet want ze heeft een 12 dagen oud veulen aan de voet genaamd Hedwich!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
maarie33

Bericht door maarie33 » ma 09 mei 2011, 11:45

@ Esther: Wat leuk een veulentje. Heb vanmorgen foto's gekeken van een fjordenveulentje hier op fw. Echt zo schattig.
Iedereen heeft het maar druk met meerdere paarden zie ik. Hartstikke leuk. Ik vind een nu wel genoeg. Eigenlijk heb ik het te druk voor meer en ben ook blij dat ik in principe alleen maar hoef te rijden. Ik zou geen tijd hebben om elke dag te voeren en van weien te gaan wisselen. Daarom is dit eigenlijk een perfecte oplossing. *o/*
maarie33

Bericht door maarie33 » ma 09 mei 2011, 11:46

Zal Wendy eens vragen om nieuwe foto's te maken van mij met RB dan hebben jullie ook een beeld bij het verhaal. :D
nina1993

Bericht door nina1993 » ma 09 mei 2011, 16:36

Welkom hier!
Ik ben Yvonne 23 jaar en in het bezit van Nina van 18, haar grijze halfzusje Zhellie van 8, Zhellies beide dochters, Kjaere van 3 en Heike van 3 dagen. Verder nog 2 shetlanders, Jolanda en Fokke. Ook staat hier nog de fjordenmerrie Eliene als opfokmaatje voor Kjaere.

Veel plezier hier!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Plaats reactie