helemaal happy,

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
keeyzie
Contacteer:

helemaal happy,

Bericht door keeyzie » vr 17 dec 2010, 17:07

want mijn nieuwe parelli kerstpakket is binnen.
met jawel: een carrotstick & string, en natuurlijk een touwhalster en werklijn.
de stick wilde ik al heel lang maar vond hem anders echt veel te duur.
ik had al een touwhalster en werklijn alleen deze waren echt nodig aan vervanging toe ( liggen al 3 jaar in de modder en kou )
kreeg een prachtige aanbieding aangeboden en heb meteen besteld!

ben er blij mee want dat betekend dat ik ook met deze sneeuw lekker aan de gang kan.
morgen eens kijken of Andor op de been blijft, want hij is echt weer zo gek als een deur.

vanmiddag even heerlijk genoten op de wei van het prachtige winterweer.
Afbeelding
en ook de paarden vinden het wel prima, zelfs het stukje gras wat ik heb bijgegeven vonden ze nog prima te eten.

ze een beetje wakker geschud en opgejaagd op wat leuke sneeuwfilmpjes te maken.
Olieke en Kenzo vonden het helemaal prachtig en werkte ook goed mee.
Helaas vond Andor het idee wat minder en vond hij 2 passen rennen wel weer genoeg, hoofd aan de grond en eten was zijn mentaliteit vandaag.

maar ik geef niet snel op, moest en zou ook een filmpje van actieve Andor in de sneeuw hebben.
na wat gemok en gebok toch wat beweging erin gekregen.
Ondetussen was Kenzo iets te enthousiast geworden wat eindigde in een enorme sprong over een draad heen _-:( maf paard.
gelukkig niets kapot en Kenzo vond het wel prima, nog meer vers gras zal hij vast gedacht hebben.
Andor en Olieke keken hem toch wel een beetje vreemd aan, zo van "goh jij wel en wij niet, hoe doe je dat :P"

en toen ineens ... ja ja echt!
liet Andor een reeks prachtige stijgers aan mij zien. *o/*
Normaal zou ik dit natuurlijk niet zo fijn vinden, maar hij stapte netjes uit mijn ruimte en begon toen te stijgeren.
:= ik gok dat hij het eindelijk doorheeft nu. Ik ben namelijk al een tijdje bezig om spelenderwijs het stijgeren te leren.
veel verder als 10 cm boven de grond heb ik hem echter nog nooit gekregen, maar vandaag was hij vast in een goede bui.

bij de eerste stijger heb ik hem uitbundig beloond met mijn stem en toen wist hij precies wat de bedoeling was.
ik heb ze geteld: 5 prachtige stijgers achter elkaar, en de laatste zelfs met een hoefje naar voren ( zoals in de films !! )
toen uitbundig beloond, baalde wel een beetje normaal heb ik namelijk altijd iets lekkers in mijn zak zitten.

Nu maar hopen dat hij echt snapt wat de bedoeling is en ik er morgen even mee verder kan oefenen!

een beetje blij ben dus wel. En dat wilde ik graag met jullie delen.
en natuurlijk: weekend!

p.s. heb de stijgers op video dus die komt vast wel een keer online hier.
Jowien

Re: helemaal happy,

Bericht door Jowien » vr 17 dec 2010, 17:30

Wat leuk, veel plezier met je parelli! Laat je af en toe foto's zien hier? Ik ben wel nieuwsgierig.
En pas je op met het steigeren? Ik blijf dat een beetje eng vinden..
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
keeyzie
Contacteer:

Bericht door keeyzie » vr 17 dec 2010, 19:44

Jowien schreef:Wat leuk, veel plezier met je parelli! Laat je af en toe foto's zien hier? Ik ben wel nieuwsgierig.
En pas je op met het steigeren? Ik blijf dat een beetje eng vinden..
ja ik pas hier zeker mee op. Ben al 3 jaar bezig met grondwerk.
en vind het nu pas de tijd om het stijgeren te leren, heb er lang over nagedacht.
en doe het ook spelenderwijs dus niets dwangmatigs o.i.d.
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » vr 17 dec 2010, 20:23

Parelli intrigeert mij ook al een hele tijd, alleen de kosten van die pakketten houden me nog altijd tegen..Hou ons op de hoogte, dan weet ik of ik het ook wil in de toekomst!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
keeyzie
Contacteer:

Bericht door keeyzie » vr 17 dec 2010, 22:04

ukoldaatje schreef:Parelli intrigeert mij ook al een hele tijd, alleen de kosten van die pakketten houden me nog altijd tegen..Hou ons op de hoogte, dan weet ik of ik het ook wil in de toekomst!
zal ik doen, normaal kostte dit pakket 180 euro.
heb hem voor 40 kunnen kopen :) gelukkig hele lieve kennissen O:)
keeyzie
Contacteer:

Bericht door keeyzie » vr 17 dec 2010, 22:05

sorry voor de typo:
stijgers moet natuurlijk met een korte ei van ei ;) :+
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 18 dec 2010, 11:13

keeyzie schreef:
ukoldaatje schreef:Parelli intrigeert mij ook al een hele tijd, alleen de kosten van die pakketten houden me nog altijd tegen..Hou ons op de hoogte, dan weet ik of ik het ook wil in de toekomst!
zal ik doen, normaal kostte dit pakket 180 euro.
heb hem voor 40 kunnen kopen :) gelukkig hele lieve kennissen O:)
Kijk dan zou ik het ook doen voor dat geld :D ! Heel wat goedkoper dan 180 euries.

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Plaats reactie