En het ging lekkerrrrrr!
afgelopen weekend weer voor het eerst in een ontdooide bak kunnen rijden. en dat voelde al helemaal goed. alles zat er nog op, back up, sidepasses, turns, jogovers enz. De U achterwaarts ging ook lekker en dat allemaal bitloos op mijn hackje!
vanmorgen was het prachtig weer, de bak ontdooid en zonder plassen.
De zon scheen en het was windstil. vogels fluiten. heerlijk!
perfect voor onze eerste les.
Al snel ging de sjaal af en zelfs de jas uit! met zonder jas gereden! :stampen:
Deze week kreeg ik de hindernissen door voor de farmers field trail.
Ik besloot toch wat te willen oefenen.
1 van de onderdelen is je paard op en afzadelen. Nu is dat vast niet in een stal of bij een hek waar je je paard aan vast kan zetten. Vast zomaar middenin een weiland ofzo. Dus dat moesten wij ook nog maar weer eens doen.
nou, lynda bleef keurig staan hoor. Blijf! haha

In de les zette lyn ook dr beste beentje voor. We kregen complimenten dat ze er zo soepel bijliep, nog mooie pleasure jogjes.
Ik gaf aan dat ik wel graag wilde oefenen voor de Farmers field trail en de Northen trail ride waar ik aan mee ga doen.
zo zit ik nog wel eens met het probleem dat lyndao p buitenrit zo netjes over een brug loopt, maar ligt er 1 in de bak en kan je er ook gewoon langs dan snapt ze ernaast... het heeft ook geen nut he? zo'n brug dan haha Ze is echt niet bang, kiest gewoon de makkelijkste weg. en omdat ik al dnek dat ze dit gaat doen ga ik zitten turen naar de brug, ga ik overcompenseren in mijn hulpen en dan gaat het sowieso mis natuurlijk.
dus ik heb een kalverrrooster in de bak gelegd en daar konden we mooi op oefenen.

1e keer demonstreerde lyn meteen behulpzaam ons probleem.
vervolgens kreeg ik de tip om haar na de brug dan meteen stil te zetten en een turn te laten maken. zo kwamen we weer goed voor de brug uit en dan gewoon nog eens proberen. Al snel was lynda de lastige turns zat. Er volgde een diepe zucht en vervolgens liep ze er keurig overheen! jeeee ze gaf zich over en koos voor de samenwerking bij de brug!
ik kon haar nu ook netjes corrigeren als ze er wel naast dreigde te komen. of via sidepasses netjes ervoor zetten.
Alle knopjes zitten er nog op zelfs na een half jaar niet rijden in de bak.
Ook zitten er een paar sprongetjes in de trail... daar zag ik wel wat tegenop. Nu zag ik dat het vorig jaar gewoon een boomstam en wat takkenzooi was. Maar ik spring nooit. ben een echte scheiterd.
Zou mijn fjord wel springen?
Dus Silvia maakte een U van balken en legde er 1 bovenop. eerst maar eens netjes de benen optillen en netjes gaan aanrijden. dit ging prima.
Vervolgens legde ze de balk op olievaten en verhoogde het zo tot zo'n 40cm.

spannend! de U was wel fijn om zo netjes aan te rijden op de hindernis. Lynda galopeerde uitzichzelf heel rustig aan en SPRONG! wow!
volgens Silvia keek ze ook echt naar de hindernis en schatte de situatie eerst in. ik was helemaal blij.
de 2e keer verloor ik echter mijn beugels... en evenwicht. ik viel gelukkig niet maar ik was meteen meer op mijn hoede. en toen hield ik haar dus toch iets in. waardoor lyn weigerde. helaas. we oefenen nog wat vaker zodat ik ook helemaal op haar durf te vertrouwen.
Ik heb genoten van mijn eerste rijles!
Ik heb een superpony!
Ik krijg al helemaal zin in de trails!