Ik wilde Nina de weide weer in doen, maar Kjaere stond er weer heerlijk voor. Madam is nergens van onder de indruk, dus het kost soms nogal moeite om voldoende ruimte te maken voor het hek. Nadat ik dat voor elkaar had, nam ik Nina mee door het hek. Ondertussen was Kjaere zodanig gedraaid dat ze aan de opengezwaaide kant van het hek stond. Gevolg was dus dat Nina nog met buik en achterhand door het hek moest en Kjaere op haar dooie gemak in tegengestelde richting stiefelde.
Sh*t, ehm, hoe gaan we dat oplossen?
Nadat Kjaere haar richting bepaald had (erf ipv wijde wereld) heb ik het halstertouw over Nina's nek gegooid. Hek dichtgedaan en toen als een haas het toegangshek op het erf dichtgegooid. Ik had Kjaere's halster toevallig bij de hand dus dat scheelde wel.
Kjaere was ondertussen een rondje erf gaan doen, eerst maar eens hoeven lakken in de zwarte tuinaarde en vervolgens loop je door naar de voordeur. Aan kloppen of aanbellen kwam ze niet toe, toen had ik haar alweer te pakken

Omkeren en controleren of ik er geen probleem bij had in de vorm van een paard die in volle vaart met halster + touw naar de kudde achterin het land was gegaan zoals gewoonlijk. Uiteraard blijven fjorden je verbazen. 't Was net een auto. Parkeren en als je terug komt staat hij nog op dezelfde plaats

Knap staaltje fjordenhumor?