Kjaere gaat..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nina1993

Kjaere gaat..

Bericht door nina1993 » vr 11 dec 2009, 21:11

Onbedoeld aan de wandel.

Ik wilde Nina de weide weer in doen, maar Kjaere stond er weer heerlijk voor. Madam is nergens van onder de indruk, dus het kost soms nogal moeite om voldoende ruimte te maken voor het hek. Nadat ik dat voor elkaar had, nam ik Nina mee door het hek. Ondertussen was Kjaere zodanig gedraaid dat ze aan de opengezwaaide kant van het hek stond. Gevolg was dus dat Nina nog met buik en achterhand door het hek moest en Kjaere op haar dooie gemak in tegengestelde richting stiefelde.

Sh*t, ehm, hoe gaan we dat oplossen?

Nadat Kjaere haar richting bepaald had (erf ipv wijde wereld) heb ik het halstertouw over Nina's nek gegooid. Hek dichtgedaan en toen als een haas het toegangshek op het erf dichtgegooid. Ik had Kjaere's halster toevallig bij de hand dus dat scheelde wel.

Kjaere was ondertussen een rondje erf gaan doen, eerst maar eens hoeven lakken in de zwarte tuinaarde en vervolgens loop je door naar de voordeur. Aan kloppen of aanbellen kwam ze niet toe, toen had ik haar alweer te pakken :+ .

Omkeren en controleren of ik er geen probleem bij had in de vorm van een paard die in volle vaart met halster + touw naar de kudde achterin het land was gegaan zoals gewoonlijk. Uiteraard blijven fjorden je verbazen. 't Was net een auto. Parkeren en als je terug komt staat hij nog op dezelfde plaats :D . Kjaere het halster weer af en vervolgens Nina ook. Toen werd de motor weer gestart en had ik het nakijken.

Knap staaltje fjordenhumor?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
sparky10

Re: Kjaere gaat..

Bericht door sparky10 » vr 11 dec 2009, 21:16

haha o ja ze kunnen je soms ook heerlijk in de maling nemen , en je flink laten lopen en zweten hoe oud het ook is ,
hahah
gelukkig alles goed verlopen
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Anouska

Bericht door Anouska » za 12 dec 2009, 15:35

Geweldig Yvonne! Is wel ff schrikken, wat een duveltje is Kaerre.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Harrie

Bericht door Harrie » za 12 dec 2009, 17:20

Heerlijk verhaal, ach ja zij hebben allemaal wel eens van die clownmomenten.
Daarom zijn fjorden ook zo leuk.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 13 dec 2009, 09:42

Gelukkig niet op een plek geweest waar het gevaarlijk voor d'r kon zijn en dan kan je er stiekem wel om lachen.
Laatst gewijzigd door Anita op zo 13 dec 2009, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nina1993

Bericht door nina1993 » zo 13 dec 2009, 16:58

Anita45 schreef:Gelukkig niet op een plek geweest waar het gevaarlijk voor d'r kon zijn en dan kan je er stiekem wel om lachten.
Klopt inderdaad. Ben maar direct de training "waar staat het voer" gestart. Liever dat ze me het erf op loopt, dan de andere kant op.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Plaats reactie