2 nieuwe dingen op 1 dag!!!
-
2 nieuwe dingen op 1 dag!!!
Vandaag was het zover... Jasmijn en Anca mochten naar de nieuwe wei. Leo heeft afgelopen dagen heel wat palen in de grond geslagen en lint getrokken en vooral heeeeeel veeeeel meters gelopen. Maar het resultaat is er naar. Ik had op tijd met de dames gegeten en was rond 17.40 uur op stal, waar Leo ook naar toe zou komen. Die de trailer al achter de auto gehangen. Ik was bezig met mijn spullen naar de auto te brengen omdat ik eigenlijk nog even wilde rijden. Toen bedacht ik me dat ik eigenlijk maar meteen op Anca naar de wei kon gaan! Leo vond het prima. Ik een beetje de bibbers, want ik ben nog nooit met haar alleen naar buiten geweest. Ronan ging meestal mee en als er iets was, mocht Roon voorop. Tja en dat gaat nu niet meer. Heb wel geleerd, dat mevrouw op de rem gaat en erg weinig op been reageert dan. Dus ik mijn spoortjes maar aangedaan en heel laag gedaan en een zweepje mee genomen, zodat ik nog iets kon doen, mocht ze alles op de rem gooien!!!
Poeh en wat vond ze het spannend!!! Hoofd erop, en maar marcheren. Heb ze wat rustiger laten stappen, maar ze bleef flink rondkijken.Prima, maar wel door lopen. Ging ook goed, tot ze kadaverbakken open zag staan. Nou mag ze die van mij wel eng vinden. Maar dacht later dat het meer om de pony's achter de bakken ging. Dus we zijn er langs gekomen. Leggen ze toch ineens een donker stuk asfalt over de weg! Nou, dat vond ze helemaal niets. Ik heb hierbij echt een poosje mijn spoortjes en een paar keer mijn zweep moeten gebruiken, want ze durfde er niet over! Was nog bang dat ze zou springen, maar dat deed ze gelukkig niet. Toen kwamen we nog enge vuilniszakken tegen en een autoband. En daarna een hele poos mais. Ze stapte vrolijk door in de berm, dus nog stukje gedraafd en toen ik daarna ging stappen, begon ze te ontspannen. Ik zag in de verte een of andere loader of zo aankomen. Was nog aan het twijfelen of ik in draf voor dat ding de straat in kon, maar heb het maar niet gedaan. Heb even gewacht op een maisplak en toen weer verder. Op het zandpad lag er ineens een putdeksel en een uithangbord (minicamping) dus dat was ook eng en toen ineens...... niets anders dan gras!!! O ja en een engerd die steeds gebogen stond. Bleek dat toch ineens het baasje te zijn!!! We werden enthousiast begroet door Jessie en Evi. Jasmijn stond helemaal achter in de wei al te eten. Die had haar halster nog om en Leo kon haar niet pakken om het af te doen. Dus Anca en ik samen de wei in gereden om het halster af te halen. Erg eng, zo'n klein vriendinnetje in een grote wei. Totdat ze hinnekte! Anc hinnekte terug en toen was het oke.
Ze hebben beiden hun dekens op en staan nu heerlijk te grazen, hoop ik.
Ik zag de eigenaresse nog van de minicamping en ik heb onze telefoonnummers achter gelaten voor het geval dat....
Ik ben trots op Anc dat ze eigenlijk best braaf was onderweg, op mezelf, dat ik het toch maar heb gedaan zo in mijn uppie en op Leo dat hij zo hard gewerkt heeft dat ze daar maar mooi kunnen staan.
Nu maar hopen dat ik goed kan slapen vannacht. Of dat het wel allemaal goed gaat met die twee, maar dat zal wel.
Poeh en wat vond ze het spannend!!! Hoofd erop, en maar marcheren. Heb ze wat rustiger laten stappen, maar ze bleef flink rondkijken.Prima, maar wel door lopen. Ging ook goed, tot ze kadaverbakken open zag staan. Nou mag ze die van mij wel eng vinden. Maar dacht later dat het meer om de pony's achter de bakken ging. Dus we zijn er langs gekomen. Leggen ze toch ineens een donker stuk asfalt over de weg! Nou, dat vond ze helemaal niets. Ik heb hierbij echt een poosje mijn spoortjes en een paar keer mijn zweep moeten gebruiken, want ze durfde er niet over! Was nog bang dat ze zou springen, maar dat deed ze gelukkig niet. Toen kwamen we nog enge vuilniszakken tegen en een autoband. En daarna een hele poos mais. Ze stapte vrolijk door in de berm, dus nog stukje gedraafd en toen ik daarna ging stappen, begon ze te ontspannen. Ik zag in de verte een of andere loader of zo aankomen. Was nog aan het twijfelen of ik in draf voor dat ding de straat in kon, maar heb het maar niet gedaan. Heb even gewacht op een maisplak en toen weer verder. Op het zandpad lag er ineens een putdeksel en een uithangbord (minicamping) dus dat was ook eng en toen ineens...... niets anders dan gras!!! O ja en een engerd die steeds gebogen stond. Bleek dat toch ineens het baasje te zijn!!! We werden enthousiast begroet door Jessie en Evi. Jasmijn stond helemaal achter in de wei al te eten. Die had haar halster nog om en Leo kon haar niet pakken om het af te doen. Dus Anca en ik samen de wei in gereden om het halster af te halen. Erg eng, zo'n klein vriendinnetje in een grote wei. Totdat ze hinnekte! Anc hinnekte terug en toen was het oke.
Ze hebben beiden hun dekens op en staan nu heerlijk te grazen, hoop ik.
Ik zag de eigenaresse nog van de minicamping en ik heb onze telefoonnummers achter gelaten voor het geval dat....
Ik ben trots op Anc dat ze eigenlijk best braaf was onderweg, op mezelf, dat ik het toch maar heb gedaan zo in mijn uppie en op Leo dat hij zo hard gewerkt heeft dat ze daar maar mooi kunnen staan.
Nu maar hopen dat ik goed kan slapen vannacht. Of dat het wel allemaal goed gaat met die twee, maar dat zal wel.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Re: 2 nieuwe dingen op 1 dag!!!
Wat goed Suzanne!
Dat moet je een heerlijk gevoel geven.
Dat moet je een heerlijk gevoel geven.

Wat goed Suus!!!! Zowel je overwinning door alleen de rit naar de wei te maken als dat je die wei mogen gebruiken. Wat zullen de dames blij zijn!!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Guus Onze bink
-
@Kelly. Ja, ik was erg blij. Had het afgelopen dagen al vaker over nagedacht, maar durfde toch nog steeds niet. Nu blijkt maar weer, toen ik eenmaal op Anca zat, had ik vertrouwen in haar en mij en ging het goed! Ik was het altijd zo gewend op Ronan, daar wist ik precies wat hij deed of ging doen. En dat weet ik bij Anc nog niet. Ben alleen al blij dat ze op de rem stampt, ipv dat ze heel veel gas geeft als ze iets eng vindt.
@Wendy. Ik denk dat ze het prima vinden. Ben alleen erg bang voor Jasmijn, dat haar dat niet zo goed zal bevallen. En dan moet ze naar huis en staan ze beiden alleen....En dat vind ik vooral voor Anca een erg eng idee. Mss dat dochterlief dan toch naar huis mag/kan komen?
@Wendy. Ik denk dat ze het prima vinden. Ben alleen erg bang voor Jasmijn, dat haar dat niet zo goed zal bevallen. En dan moet ze naar huis en staan ze beiden alleen....En dat vind ik vooral voor Anca een erg eng idee. Mss dat dochterlief dan toch naar huis mag/kan komen?
Ja met Jasmijn mag je idd wel oppassen. Maar wie weet gaat het wel goed.
Waarom halen je Evita zowiezo niet naar huis nu? Nu heb je toch plek voor haar?
Waarom halen je Evita zowiezo niet naar huis nu? Nu heb je toch plek voor haar?
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Guus Onze bink
Guus Onze bink
Goed zeg Suzanne. Knappe Anca
.
Ik heb het nu juist met Roon dat ik niet weet wat hij gaat doen
.

Ik heb het nu juist met Roon dat ik niet weet wat hij gaat doen

Mama van Gwen
(7-2-15)

Zo jij heb weer wat overwonnen met Anca super hoor
Wauw ben jij fkes stoer..... :thumbs:
En beetje geslapen vannacht?
En beetje geslapen vannacht?
super dat je het gedaan hebt en dat het zo goed gegaan is. volgende keer doe je het alweer met veel meer vertrouwen.
en hoe was je nacht?
en hoe was je nacht?
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
-
Ik ben erg vaak wakker geweest vannacht. Kan nu ook bijna niet wachten om te gaan kijken. Maar ja eerst moet Jessie naar school. Dan rijd ik maar meteen door om te kijken hoe het is.
En Evita... ze staat nu bij mijn schoonpa, omdat die teveel wei heeft. Daar staat ze met Femke in een wei. Ik denk niet dat schoonpa dat prettig vindt, als we Evita nu al halen. Plus het feit, dat als het te nat gaat worden op de wei, we ze naar huis moeten halen. En Roon zijn stal, ligt nu helemaal vol stro. Maar ja, Jasmijn d'r gezondheid gaat voor. We kijken het even aan. Lukt het niet met haar, komt ze naar huis. Dan zien we wel hoe we het doen.
@Marjon. Ja bij jou is dat nu ook uit proberen, terwijl ik het zo weet bij hem!! Nou ja, dat komt bij jou ook wel, en bij mij met Anc ook.
En Evita... ze staat nu bij mijn schoonpa, omdat die teveel wei heeft. Daar staat ze met Femke in een wei. Ik denk niet dat schoonpa dat prettig vindt, als we Evita nu al halen. Plus het feit, dat als het te nat gaat worden op de wei, we ze naar huis moeten halen. En Roon zijn stal, ligt nu helemaal vol stro. Maar ja, Jasmijn d'r gezondheid gaat voor. We kijken het even aan. Lukt het niet met haar, komt ze naar huis. Dan zien we wel hoe we het doen.
@Marjon. Ja bij jou is dat nu ook uit proberen, terwijl ik het zo weet bij hem!! Nou ja, dat komt bij jou ook wel, en bij mij met Anc ook.
Top Suzanne dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken, een hele overwinning op jezelf en weer een stukje vertrouwen in Anca.
Kun je de weide niet opdelen in stukken zodat ze niet te veel in 1x kunnen eten en Jasmijn geen problemen krijgt?
Kun je de weide niet opdelen in stukken zodat ze niet te veel in 1x kunnen eten en Jasmijn geen problemen krijgt?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
@Anita. We hebben eigenlijk expres zo'n groot stuk gegeven, zodat ze niet zoveel kapot lopen. De boer waar we het van mogen lenen, wil het straks weer hooien voor zijn koeien. Het gras is ws taai genoeg. We houden haar goed in de gaten.
-
wel fijn zo een grote wei. hoop wel dat jasmijntje dr tegen kan want allebei appart das ook niet zo leuk. knap dat je toch op Anca ben gestapt t valt dus best mee. 

Je mag terecht trots zijn op jezelf!
Allerlei hindernissen overwonnen.
Allerlei hindernissen overwonnen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
-
@Rachelle. Het lijkt op deze wei zelfs beter te gaan dan op de wei bij de stal.