kijken naar een fjord

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
melle_odet

Re: kijken naar een fjord

Bericht door melle_odet » do 23 jul 2009, 08:53

daar heb je wel gelijk in maarja ik ga zowiezo niet gelijk een keuze maken.
ik ga eerst kijken en proefrijden enzo en ga zowiezo een 2e x terug als het niet al een 3e x is. en dan absoluut niet alleen.

wat is er trouwens mis met die stal van Iwaarden dan?(mag ook via pb als je het niet in het topic wilt zetten)
daar heb ik namelijk ook een leuke fjord zien staan.
Quitte is the best!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 23 jul 2009, 11:49

ik heb t heel verhaal gemist maar wat is er mis tussen jou en odet?
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » do 23 jul 2009, 11:52

Wat vervelend dat het zo heeft moeten lopen met Odet. Maar zo te horen is dit een hele goede keuze, hopelijk vind je jouw droomfjord en kun je een goed huisje voor Odet vinden :)
melle_odet

Bericht door melle_odet » do 23 jul 2009, 16:07

Carolinef schreef:ik heb t heel verhaal gemist maar wat is er mis tussen jou en odet?
dan moet je even wat terug lezen. daar staat het.
Quitte is the best!
ing-1970

Bericht door ing-1970 » do 23 jul 2009, 18:23

waarom ga je niet is naar wanneperveen?
bart heeft er momenteel veel te koop zag ik op mp
Afbeelding
melle_odet

Bericht door melle_odet » do 23 jul 2009, 20:47

dat zit ook in mijn gedachten.
ik wil in ieder geval nu een brave verkeersmakke fjord van minimaal 1.45 liefst wat groter die ook een beetje dressuur kan lopen.
ruilt van den berg eigenlijk ook? weet iemand dat?
Quitte is the best!
wendys

Bericht door wendys » do 23 jul 2009, 21:08

Nee, als je een leuke maar vooral gezonde niks mankerende fjord wilt, moet je zeker NIET bij van Iwaarden zijn. Of je moet er 600% kijk op hebben, ze bedonderen je echt waar je bij staat.

Ik hoop voor je dat je een leuke wel bij je passende fjord vind, niks aan als je bang op je paard moet zitten. Het is toch je hobby waar je plezier in moet hebben.
Veel succes bij je zoektocht!!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Esther

Bericht door Esther » za 25 jul 2009, 01:53

Ik vraag me af of je bij Bart vindt wat je zoekt, zijn toch meest jonge paarden. Al weet ik ook niet uit mijn hoofd wat er nu staat hoor..
Ruilen doet hij wel eens, maar dan moet het paard hem echt aanstaan geloof ik.. Maar dat durf ik ook niet zo te zeggen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 25 jul 2009, 10:32

en ronan dan, dat lijkt me wel iets voor jou, die heeft het braaf zijn uitgevonden
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 25 jul 2009, 10:38

Carolinef schreef:en ronan dan, dat lijkt me wel iets voor jou, die heeft het braaf zijn uitgevonden
daar dacht ik ook al aan Caroline :j
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Daphne

Bericht door Daphne » za 25 jul 2009, 12:00

Vervelende situatie. Wel goed dat je nu de knoop hebt doorgehakt want voor jullie allebei is dit niet leuk :n

Ik wil nog wel graag even inhaken op onderstaande uitspraak...
Keandra schreef:we hebben Githa gekocht omdat een fjord vaak een zachte rug heeft en met het gedacht dat ik tegen dat ze oud genoeg was om te rijden over mijn schrik heen was
Ik weet niet wat je bedoeld met 'een zache rug' maar van dit soort uitspraken gaan mijn nekharen dus recht overeind staan. Als je een beetje angstig bent of weinig ervaring hebt met paarden koop dan gewoon een ervaren, braaf en goed doorgereden paard en geen jong dier. Dat is géén goede combi :n Dan kun je beter wat meer investeren in een ervaren paard en wél fijn kunnen rijden dan dat je voor een paar honderd euro goedkoper (want zo'n enorme prijsrange is er nou ook weer niet in de fjorden) een jong dier koopt.
melle_odet

Bericht door melle_odet » za 25 jul 2009, 14:29

Carolinef schreef:en ronan dan, dat lijkt me wel iets voor jou, die heeft het braaf zijn uitgevonden
die heb ik ook zien staan in de advertentie maar het probleem is dat ik eerst odet dan weg moet hebben want 2 paarden is niet te betalen voor mij.
daarom zou ik liever iets ruilen.
Quitte is the best!
Viv

Bericht door Viv » zo 26 jul 2009, 15:37

Staat ze al ergens te koop dan? Wie weet is ze zo weg naar iemand die er harstikke blij mee is.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
melle_odet

Bericht door melle_odet » zo 26 jul 2009, 16:12

nee nog niet.
maarja ze is al wel 15 he en pittig en de meeste mensen vinden 15 al te oud.... :?
en ik wil wel gelijk weer een paardje hebben hoe stom dat mischien ook klinkt.
Quitte is the best!
lientje

Bericht door lientje » zo 26 jul 2009, 18:16

Ik zou het belangrijker vinden een paard te vinden waar het nu wel goed mee gaat. Je keuze beperken door liever te ruilen of er gelijk weer een te willen, beperkt misschien je zoektocht en wellicht je droompaard./
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
chanel84

Bericht door chanel84 » zo 26 jul 2009, 18:27

Kun je Odet niet beter in de verkoop zetten?
En intussen kijken naar een ander paardje, mss is Unique wel wat voor je, die staat hier in de verkoophoek (titel: 10 jarige fjordenmerrie)
-xxx- Loraine

Kijk hier voor een leuk, gezellig (discussie)forum: http://www.sweetlovetalk.eu
Keandra

Bericht door Keandra » zo 26 jul 2009, 19:31

Daphne schreef:Vervelende situatie. Wel goed dat je nu de knoop hebt doorgehakt want voor jullie allebei is dit niet leuk :n

Ik wil nog wel graag even inhaken op onderstaande uitspraak...
Keandra schreef:we hebben Githa gekocht omdat een fjord vaak een zachte rug heeft en met het gedacht dat ik tegen dat ze oud genoeg was om te rijden over mijn schrik heen was
Ik weet niet wat je bedoeld met 'een zache rug' maar van dit soort uitspraken gaan mijn nekharen dus recht overeind staan. Als je een beetje angstig bent of weinig ervaring hebt met paarden koop dan gewoon een ervaren, braaf en goed doorgereden paard en geen jong dier. Dat is géén goede combi :n Dan kun je beter wat meer investeren in een ervaren paard en wél fijn kunnen rijden dan dat je voor een paar honderd euro goedkoper (want zo'n enorme prijsrange is er nou ook weer niet in de fjorden) een jong dier koopt.
we hebben tot nu toe geen miskoop gedaan, lees maar in B-tjes topic, maar zoals ik het geschreven heb, dat was wel de redenering, ik weet genoeg om van een jaarling een fijn paardje te krijgen op 3à4 jaar, mijn schrik zit in mijn hoofd als ik erop zit of ik erop ga kruipen, niet in de omgang (ik rijd van toen ik 9 was en heb veel paarden en probleempaarden zien passeren op meer dan genoeg maneges en stallen, zo'n slecht gedacht was dat niet)
enne githa heeft een verschrikkelijk zachte rug, leslie heeft vaak rugklachten als hij op een privestal gaat rijden met andere paarden om les te krijgen, en dat komt vaak door slechte zadels met een harde rug, met Githa is het een simpel zadel niet laat me zeggen het superduurste zadel en een gewone onderlegger, nu heeft hij totaal geen enkel probleem met zijn rug als hij haar rijdt, zelfs met een stomme barebackpad of gewoon zonder zadel
en als ik het enkele paardeneigenaren mag geloven klopt het wel dat er veel fjorden een zachte rug hebben vergeleken met een stijf gefokt rijpaard type bwp en nrps

mijn excuses voor mijn escapade buiten topic

in topic, ik denk dat je beter bent van eerst voor odet een nieuw plaatsje te vinden en ondertussen te beginnen uitkijken naar wat er op de markt komt, bij ons in België komener altijd meer paarden te koop te staan juist voor de winter omdat ze dan allemaal terug op stal moeten he, dan zijn ze vaak wat goedkoper ook
chanel84

Bericht door chanel84 » zo 26 jul 2009, 20:06

Ik geloof dat ik snap wat je bedoelt. ;)
Rijpaarden gooien over het algemeen wat hoger op, itt bijv de Fjord.
Erna van Jet&Erna bijv, die schommelt bijv qua gevoel tijdens het doorzitten, terwijl ik op mijn verzorgpaard echt stuiterde toen ik nog reed.
-xxx- Loraine

Kijk hier voor een leuk, gezellig (discussie)forum: http://www.sweetlovetalk.eu
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 26 jul 2009, 21:10

Je zou ook eens in Balloo bij Jan en José kunnen kijken..niet zo ver weg en die weten misschien wel wat als ze zelf niets hebben staan.. Wel een betrouwbaar adres iig..Beer komt daar ook vandaan. Supergoede ervaring!
melle_odet

Bericht door melle_odet » zo 26 jul 2009, 21:58

het probleem is dat als ik odet nu verkoop ik mijn stal kwijt ben en dan niet meer op deze stal terug kan komen en we hebben hier op fietsafstand niets anders in de buurt en heb hier al mijn rijmaatjes.
en de stal huur doorbetalen zonder paard in de stal is ook niet echt een optie....
vandaar dat ik liever gelijk een fjordje weer heb...
Quitte is the best!
Plaats reactie