De endurance Utrechtse Heuvelrug vandaag was een kleine FW-meeting. Dominique deed met Sjolvir mee in klasse I, net als ik met Orlinde. In klasse II reed Annelyn met Ilonka. Ook Marijke met Rosco was er, maar ik heb hun niet gesproken. De fjorden waren dus goed vertegenwoordigd. En leuk FW-ers eens 'in real life' te zien!
Ik heb een heerlijke rit gehad. Ik had het ambitieuze doel om gemiddeld 12km/h

te halen, dat is net niet gelukt. We hadden dit keer geen goede 'gangmaker' waardoor Orlinde in het begin niet zo vlot liep. De hele rit hield ze trouwens moeite met voorop lopen. Dat ken ik niet van haar, meestal is dat na een half uurtje wel over. Aan 't eind liep ze echt lekker op eigen benen, maar ja, toen was de vermoeidheid ook aan het toeslaan en daalde het tempo. Evengoed ben ik erg tevreden, ze liep echt super en was ook heel braaf. Nergens kabouters te bekennen

, dat is ook wel fijn, scheelt weer energie en je kunt beter in je ritme blijven.
Ook wat meer gedurfd qua staptijd voor de p/a en de finish: nu pas op 1km voor de p/a gaan stappen (eerder deed ik altijd 2km) en op de p/a was de hartslag 48. Bij de finish nog wat langer door gedraafd en stukje nog aan de hand gedraafd (baasje heeft stuk minder conditie dan paard dat er al 35km op heeft zitten

). Daar had ze een hartslag van 56. Ook goed dus. Nakeuring alles prima.
Uiteindelijk zijn we 11e geworden, wat in een groot deelnemersveld met veel arabieren en KWPN-ers toch een heel goede prestatie is!