Endurance Utrechtse Heuvelrug: kleine FW-meeting

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Jowien

Endurance Utrechtse Heuvelrug: kleine FW-meeting

Bericht door Jowien » za 16 mei 2009, 20:10

De endurance Utrechtse Heuvelrug vandaag was een kleine FW-meeting. Dominique deed met Sjolvir mee in klasse I, net als ik met Orlinde. In klasse II reed Annelyn met Ilonka. Ook Marijke met Rosco was er, maar ik heb hun niet gesproken. De fjorden waren dus goed vertegenwoordigd. En leuk FW-ers eens 'in real life' te zien! :))

Ik heb een heerlijke rit gehad. Ik had het ambitieuze doel om gemiddeld 12km/h 8) te halen, dat is net niet gelukt. We hadden dit keer geen goede 'gangmaker' waardoor Orlinde in het begin niet zo vlot liep. De hele rit hield ze trouwens moeite met voorop lopen. Dat ken ik niet van haar, meestal is dat na een half uurtje wel over. Aan 't eind liep ze echt lekker op eigen benen, maar ja, toen was de vermoeidheid ook aan het toeslaan en daalde het tempo. Evengoed ben ik erg tevreden, ze liep echt super en was ook heel braaf. Nergens kabouters te bekennen :wave: , dat is ook wel fijn, scheelt weer energie en je kunt beter in je ritme blijven.
Ook wat meer gedurfd qua staptijd voor de p/a en de finish: nu pas op 1km voor de p/a gaan stappen (eerder deed ik altijd 2km) en op de p/a was de hartslag 48. Bij de finish nog wat langer door gedraafd en stukje nog aan de hand gedraafd (baasje heeft stuk minder conditie dan paard dat er al 35km op heeft zitten :o ). Daar had ze een hartslag van 56. Ook goed dus. Nakeuring alles prima.
Uiteindelijk zijn we 11e geworden, wat in een groot deelnemersveld met veel arabieren en KWPN-ers toch een heel goede prestatie is!
*o/*
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Viv

Re: Endurance Utrechtse Heuvelrug: kleine FW-meeting

Bericht door Viv » za 16 mei 2009, 20:32

Sjips had ik toch moeten komen.... hihi
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Hedwig

Bericht door Hedwig » za 16 mei 2009, 21:43

Ik stond 2 trailers verder op, maar ik was weer zo schijtluis, dus heb je niet aangesproken :o . Was mijn vader die naar Orlinde d'r naam vroeg :+ Ik heb nog wel leuke foto's van Orlinde. Zal morgen wel even een topic maken :)
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 17 mei 2009, 11:04

Leuk zo'n FW meeting terwijl je met je hobby bezig bent. Zou idd leuk zijn als er wat foto's van geplaatst worden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 17 mei 2009, 11:09

Gefeliciteerd met je fijne rit! (Ik heb je een pb gestuurd op EF)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Jowien

Bericht door Jowien » zo 17 mei 2009, 17:32

@Hedwig: Ja, ik vroeg me al af wie die meneer was die vroeg hoe mijn paardje heette en vervolgens ook fjordenhengsten kende. Leuk dat je er ook was, ik ben benieuwd naar jou topic met foto's.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Hedwig

Bericht door Hedwig » zo 17 mei 2009, 18:08

Jowien schreef:@Hedwig: Ja, ik vroeg me al af wie die meneer was die vroeg hoe mijn paardje heette en vervolgens ook fjordenhengsten kende. Leuk dat je er ook was, ik ben benieuwd naar jou topic met foto's.
Nou, mijn vader weet vrij weinig van fjordenhengsten af O:) Ik weet niet eens of hij Yinka's afstammeling weet. Wat zei hij dan over fjordenhengsten?
Ga nu wel even de foto's op de computer zetten :)
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
Jowien

Bericht door Jowien » ma 18 mei 2009, 06:19

@Hedwig: Je vader vroeg hoe mijn paardje heette en daarna wie haar vader was. Niet dat er veel over endurance-kwaliteiten van de fjordenhengsten bekend is, maar goed...
Polle

Bericht door Polle » ma 18 mei 2009, 10:18

Jowien, heeft je paardje nog wel fut voor de Kennemerduinenrit donderdag? Dat zal wel. Maar ik heb je een pb gestuurd.
Jowien

Bericht door Jowien » ma 18 mei 2009, 10:45

Tuurlijk, dan is ze er weer helemaal hoor! En we gaan dan niet in endurance-tempo rijden he, dat scheelt ook. We doen t rustig aan, want duinzand is best zwaar lopen voor de paardjes.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 18 mei 2009, 13:09

He wat goed! Ik was er helaas niet, dus het klopt dat je gemist hebt. Ros liep niet zo lekker vanaf dinsdag, niet kreupel maar ook niet goed. Ik heb me dus afgemeld. Helaas want ik had er heel veel zin in, maar ik vond het niet eerlijk ten opzichte van Ros. Wel leuk zo'n FW meeting! Nu vind ik het extra jammer dat ik het gemist heb.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 18 mei 2009, 17:57

Jowien schreef:@Hedwig: Je vader vroeg hoe mijn paardje heette en daarna wie haar vader was. Niet dat er veel over endurance-kwaliteiten van de fjordenhengsten bekend is, maar goed...
Enigste meervoudig endurance fjorden verervende is geloof ik Brusvein (oke en Drageset) toeval, omdat ik toevallig zo'n fjord heb.
Niet bewezen uiteraard, maar hi, je moet toch wat, aangezien dit kwaliteiten betreft die het stamboek niet bijhoudt, wie er endurance start en
al helemaal niet wie er KNHS start met het een of ander. En wie dan de papa's zijn.... Of doen ze dat stiekum wel??
(Viel me op dat die namen nog wel eens tevoorschijn kwamen)
Sjol (brus x drag)
Ilonka (brus x ?)
Pomski (brus x drag)

volgens mij is het meer welke baasjes zijn zo gek om met hun fjord endurance te gaan rijden? Dan welke hengst vererfd....

Wat voor afstamming heeft Orlinde en Ros??
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 18 mei 2009, 19:30

Orlinde is van Jolster en ROsco van Larsto volgens mij.
Ilonk is Brusvein* Haldagr Jarl geloof ik
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 19 mei 2009, 06:04

Ilonka schreef:Orlinde is van Jolster en ROsco van Larsto volgens mij.
Grapjas, je wilt toch niet beweren dat je de opa van je pony niet kent >;) .
(moet eerlijk bekennen dat ik de geboortedatum van mijn hond en pony dan weer niet weet, ja pony ergens in mei? hond in juni? of was het nou andersom....)
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Melanie&Fjordy

Bericht door Melanie&Fjordy » di 19 mei 2009, 06:36

Super hoor! Ik heb niet zo een verstand van Endurance, dus kan er niet echt over meepraten. Maar het lijkt me wel erg leuk om met Fjordy te doen. Misschien moet ik mij er toch maar eens wat meer in gaan verdiepen. :)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 19 mei 2009, 07:54

Ilonka schreef:Orlinde is van Jolster en ROsco van Larsto volgens mij.
Ilonka is idd van Haldager Jarl I-09, Orlinde's mv. is Zidar Z07 en die van Rosco is Gjest I-49.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 19 mei 2009, 08:29

De vader van Ros' oma (aan de kant van Larsto) is ook Drageset trouwens.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 19 mei 2009, 14:10

Sjolvir schreef: Grapjas, je wilt toch niet beweren dat je de opa van je pony niet kent >;) .
(moet eerlijk bekennen dat ik de geboortedatum van mijn hond en pony dan weer niet weet, ja pony ergens in mei? hond in juni? of was het nou andersom....)
Ilonka is van 4 juni 1988 en Mutox was van 5 mei 2002. Brass is van juli 2005, de datum weet ik niet. Dat weet alleen de lieve Heer, dat heb je met zo'n 'wilde'.
Kijk dat weet ik dan weer wel :)

Klasse IV startgerechtig zijn ook (L)Ucky van Yerxes en Plinka van Myrstein
Klasse II gelopen heeft Tobbe van Halstor

Verder is er een heel aantal dat klasse I heeft gelopen en klasse II startgerechtigd is, allerlei afstammingen.
Je ziet maar weer, het is inderdaad maar net wiens baas er zo gek is om zo ver te gaan rijden.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 19 mei 2009, 20:37

Moet zeggen voel me ook weer lichtelijk geschift dat ik endurance ben gaan rijden.
Al helemaal als ik 1 x per week mijn rondje van minstens 25 km doe, die nu al verlengd is naar rondje van 32.5 km (met rivier plonsje!)

En ben nog geschifter, aangezien ik zo nodig dit jaar nog een korte klasse II zou willen rijden.
Ik leef onder het motto, stel niet uit tot morgen wat vandaag nog kan, want misschien komt er morgen niets meer van!

En dan lekker verder weer in klasse I zolang dat nog kan, met mijn potentieel dragende merrie.
(En dan ook een keer voor het klassement gaan en niet zoals nu op safe rijden voor de winst punten)
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 20 mei 2009, 13:58

Paarden moeten eerst écht de basiskilomters maken voordat je het tempo om hoog kan gooien. Dus met hoger in het klassement komen zou ik geen haast hebben.
Plaats reactie