Eerste echte buitenrit met Benz :)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Martin009

Eerste echte buitenrit met Benz :)

Bericht door Martin009 » di 17 feb 2009, 15:54

Hoi allemaal !

Hier even mijn verslag van de dag en van onze eerste echte buitenrit :)

Was dus vandaag net met mijn moeder klaar om de krantjes weg te brengen en ik dacht ga nog maar wat zand in onze rijbak gooien zodat dat ook eens af komt :D
Kwam er een meisje van ons tegenover naar me toe of ik mischien mee wou gaan uitstappen op het land dus ik natuurlijk ja gezegd :)
Dus na een goede drie kwartier opzadelen en even inrijden was het al zover en natuurlijk eerst Benz even laten kennis maken met de twee merries van die meisjes.
Nouh toen dat dus goed ging zelf er weer op gaan zitten en hek opengemaakt zodat de andere fjord en Arabier eruit konden en lekker rustig eerst even langs de straat gereden. Daarna zelfs al een stukje gedraafd en toen omgerdraaid richting het land.

Toen we daar eenmaal aankwamen liep de arabier achter ons en de andere fjord naast mij zodat Benz mooi een beetje afleiding had hoewel die de arabier toch ook wel heel erg interesant vond :D
Daarna liep wat eigenlijk uitstappen moest worden uit in zelfs een klein galopje maar vond het nog steeds erg moeilijk om te blijven zitten 8-)
Nouh eenmaal op het einde van het stuk land aangekomen wat toch wel weer erg snel ging lekker terug gestapt en zelfs een Hertje gezien op nog geen 10 meter afstand *o/*
Dus ik natuurlijk super blij dat Benz zo rustig reageerde komen er later ook nog twee honden aangerend maar die werden gellukig weggegaaigd door de meisjes met flink wat herrie en gezwaai van de zweepjes die ik dom genoeg zelf niet bij had 8)7
Sjaa en toen waren we eigenlijk alweer thuis en heb helaas geen foto`s kunnen maken omdat het nogal onverwachts kwam maar het was in elk geval wel heel erg gezellig en zeker weer een leuke ervaring rijker ! :D
Carolinef
Contacteer:

Re: Eerste echte buitenrit met Benz :)

Bericht door Carolinef » di 17 feb 2009, 16:12

goed zo hoor, nu op naar de 2e rit en voor je t weet loop je voorop met Benz!!!!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Lisa

Bericht door Lisa » di 17 feb 2009, 17:45

Heyy wat leuk!! Super van benz (hihi vind het zo grappig, ik weet nog dat hij zo'n lief klein krullerig babyfjordje was) en dan loopt hij nu dapper door het weiland met iemand op zijn rug leuk hoor!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Martin009

Bericht door Martin009 » di 17 feb 2009, 18:00

@ Carolinef
Ja bedankt voor je reactie :) En ik heb ook al een tijdje voorop gelopen omdat Benz toch een beetje hyper werd van die Ararbier dus helemaal voorop ging het makkelijktst :D

@ Lisa,
Ja ik kan geloven dat dat dan toch wel grappig klinkt maar hij leert echt super snel bij en ben er ook super blij mee dat dit zo goed ging :D

Maar heb nu eten klaarstaan dus houd het verder even kort dus bedankt voor de reacties !
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 18 feb 2009, 09:51

Wat goed dat jullie eerste rit buiten zo goed ging.
Altijd goed voor je zelf vertrouwen en voor die van Benz natuurlijk!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Martin009

Bericht door Martin009 » wo 18 feb 2009, 17:00

Ja klopt ik was natuurlijk toch wel stiekem een klein beetje gespannen erover hoewel ik er een goed gevoel bij had.
Dus toen de introductie met die twee andere paardjes vrijwel 100 % goed ging en daarna gelijk een super rustige en gezellige buitenrit te hebben gemaakt krijg je toch een beetje het gevoel van we hebben veel geleerd in die korte tijd :) :)

Maar nu op weg om de andere stukjes wei en mijn rijbak af te krijgen zodat ik verder kan met zoveel mogelijk te lessen zodat we het met nog meer zelf vertrouwen kunnen gaan doen :D
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 18 feb 2009, 18:38

klinkt als een geslaagde eerste buitenrit. Moet spannend geweest zijn zeg, en dan direct al zoveel indrukken...
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Esther

Bericht door Esther » wo 18 feb 2009, 20:24

De spontane acties zijn vaak het meest relaxed.. Fijn dat het zo goed gaat!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Martin009

Bericht door Martin009 » do 19 feb 2009, 10:23

Jah Eshter zou wel bijna zeggen dat je gelijk hebt :D
Meestal als ik gewoon spontaan ergens aan begin dan gaat het allemaal prima maar als ik er al tijdje over loop na te denken ofzo dan gaat de stress er soms gewoon inzitten van gaat dat straks wel allemaal goed ? :+

En veel indrukken waren het zeker vooral met dat hertje wat voor ons langs uit de sloot sprong dat hadden die twee meisjes zelfs nog nooit zo gezien terwijl die toch ondertussen al wat vaker daar waren geweest dus zeker leuk om met zoveel nieuwe ervaringen naar huis te gaan :)
Plaats reactie