Hihi we hebben allemaal filmsterren thuis!
Ohw het was echt heel erg leuk! Ik heb een paar foto's gemaakt, maar de meeste tijd was ik bezig en heeft een mevrouw (soort van regelaar) foto's gemaakt en die krijg ik nog over de mail.
Om half 1 zouden ze bij mij thuis zijn. Ik had geen idee met hoeveel mensen ze kwamen en hoe het allemaal zou gaan. En mijn moeder moest gewoon naar haar werk dus ik was helemaal alleen. Ze waren wat verlaat dus ze kwam om kwart over 1 bij mij thuis.
Ze waren met 4 man. 1 cameraman, 1 geluidsman, een soort presentator/regiseur en een vrouw die de boel ook regelede enzo. Nou ik koffie en thee zetten en hun gingen gelijk een mooie plek uitzoeken in het huis en de boel verbouwen, een grote lamp neerzetten, camera goed enz. Nou koffie gedronken en toen werd de boel afgesteld. Stond de stoel zo goed, was het licht zo mooi en het geluid goed. Ze hadden de serre uitgekozen omdat dat lekker licht is, maar toen ging het een beetje ijzelen en ja dat maakte natuurlijk geluid op het dak van de serre. Gewoon proberen. Hop honden naast mij en kat op schoot, steek die geluidsman zo'n stok boven mijn hoofd, maar die was eng!!

De kat scheet echt zowat in zn broek. Nou met brokjes gelokt (op de film zit ze alleen maar aan mijn trui te ruiken) maar het lukt wel. Toch teveel ruis op de achtergrond dus kreeg ik een zendertje op en moest het nog een keer over. Voorgesteld, dieren voorgesteld, verhaal verteld over chance, waarom ze huisdier van het jaar moet worden, een dag uit het leven van chance, wat ze voor karakter heeft enz. Ik heb ook mijn gedichtje voor gelezen die in de hart voor dieren heeft gestaan. Toen naar boven om te kijken waar ze voornamelijk leeft (gang, trap, overloop, mijn kamer, voor zoldertje. Het was de bedoeling dat ik wat ging spelen met chance, maar ze wilde opzich wel, maar was wat terughoudend, Is ook spannend al die vreemde mensen. Ook nog opgenomen zowat het speeltje in de camera dat ze zeg maar net doet alsof ze de camera een tik geeft! TOch nog wat mooie ''shots'' (zoals ze dat noemen) gemaakt en toen weer naar benenden. Geprobeerd de kat en twixie laten spelen. Het duurde even, maar het is wel gelukt! Toen hebben ze nog iets tussendoor opgenomen van de ochtend (toen zijn ze naar een konijnengedragdeskundige geweest) en toen gingen natuurlijk chance en twixie natuurlijk fanatiek spelen in de keuken, maarja dat staat er jammer genoeg niet op! Toen dat ook klaar was zijn we met het hele boeltje richting stal gegaan. Daar moest ik de deur open doen, stal inlopen en vertellen waar ik haar gevonden had en hoe het allemaal ging. Dat is een paar keer over gegaan, vanaf verschillende kanten gefilmd. Ze vonden het ook wel leuk als ik een paard kon poetsen voor het plaatje. Ik kan niet zomaar een paard van iemand anders van stal halen dus toen hebben we alinde helemaal opgehaald en heb ik die staan poetsen (wat erg nodig was pff wat was die vies, ze ligt tegenwoordig graag met haar hele lichaam in de kuil die nogal ruikt). Dus weer vanaf verschillende kanten gefilmd dat ik haar aan het poetsen ben Ik kreeg er echt lol in!!. Toen is de camera man gaan filmen alsof hij de kat was die richting de hoef van alinde ging (hoeven zien er slecht uit op het moment, smid komt binnenkort) maarja ze staan er toch op! En waarempel toen kwam de moeder van chance ook nog even kijken. Ik heb haar al een hele tijd niet meer gezien, maar leuk dat ze ook nog even langs kwam. Ook de moeder is uitgebreid gefilmd. Daarna alinde weer naar de wei en hebben ze me thuis afgezet. Het is de bedoeling dat het uiteindelijk een filmpje word van een paar minuten. Dus er zal heel veel gescrapt worden. Ze hadden tegen mij gezegdt 14 maart om 5 uur op rtl 4, maar ze kunnen het nog zo veranderen als ze willen. Ik krijg ruim van te voren bericht wanneer het erop komt dus dan zal ik iedereeen vertellen wanneer het is en je kan waarschijnlijk via de site stemmen. Maar als ik dat allemaal precies weet zal ik het melden. Ik krijg ook nog een groepsfoto met zn allen bij alinde!! als ik die heb zal ik hem als het mag wel plaatsen en dat ze aan het opnemen zijn met mij erop hebben ze geloof ik ook wat foto's gemaakt! Ik vond het erg leuk!!
Hierbij een 2 fototjes van het team die bezig was nog iets op te nemen van de konijnengedragdeskundige:
Ik ben vast een hele hoop vergeten te vertellen, maar ik ben ook super enthousiast het was echt super leuk!! enne allemaal kijken he!! en vooral stemmen!!