Heerlijk winterse buitenrit gemaakt!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Machteld&Falco

Heerlijk winterse buitenrit gemaakt!

Bericht door Machteld&Falco » zo 28 dec 2008, 15:46

Vandaag mijn stoute schoenen maar eens aangetrokken en alleen een buitenrit gaan maken (ik ben dan soms zo gestresst dat ik dat op falco overbreng waardoor hij gestresst raakt en weer naar huis stormt...). We waren er allebei klaar voor vond ik. Ik had gelijk :mrgreen:

Natuurlijk is Falco Falco niet als hij niet een of twee fratsen kan uithalen. Zijn standaard rotstreek is faken dat hij bang is van een grote rode vuilniscontainer hier in de straat. Altijd leuk als je knol cinéma houdt midden op straat... Uit veiligheidsoverwegingen toch maar eventjes afgestapt, bij wijze van demonstratie knol met zijn neus OP de vuilbak geparkeerd (wat was ie bang hoor... :roll: ) en te voet een stukje verder. Opgestapt en werkelijk heeeeeerlijk gereden! Twee keer een klein protestje gehad, maar dat maakte hij helemaal goed door, toen mijn moeder belde, met engelengeduld stil te staan tot ik eindelijk die telefoon weer in mijn zak gepropt kreeg en door super te reageren op de kleinste hulp. Bij het zien van een kinderkoets plopten zijn oogjes er bijna uit van verbazing (wat een gek ding!) maar ook hier was hij cool. Topknol :L

Het was een rustig tochtje met hier en daar een drafje, langs weiden, koeien en schapen. Helemaal blij met mijn paardje! Ik was wel een ijsklompje toen ik terug was :D
colunder

Bericht door colunder » zo 28 dec 2008, 15:52

Fijn dat je zo lekker gereden hebt,zal je dan toch een goed gevoel geven dat je het alleen gedaan heb.
Toen ik de eerste keer met Alex alleen naar buiten ging had ik ook zo'n goed gevoel(ook bij hem heb ik een keer af moetn stappen omdat hij niet langs een grote zwerfkei durfde).
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Esther

Bericht door Esther » zo 28 dec 2008, 18:49

Jeskim heeft een 'aaah-een-blauw-bloempje-ren-snel-weg' periode gehad.. Je moet blijkbaar toch wat verzinnen om jezelf bezig te houden, hihi..

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Hoe vaker je het doet hoe minder gespannen je zelf raakt en dan gaat het steeds nog weer beter!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 28 dec 2008, 19:07

Kijk dat geeft je moed om snel weer eens te gaan rijden buiten!
soms kunnen onze maatjes 'enge dingen 'zien waar wij denken is dat überhuapt eng en van sommige dingen kijken ze niet eens van op 8)7 tja het blijft nooit eentonig en altijd verassend met die viervoeters :L
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » zo 28 dec 2008, 19:14

Jet&Erna schreef:Kijk dat geeft je moed om snel weer eens te gaan rijden buiten!
soms kunnen onze maatjes 'enge dingen 'zien waar wij denken is dat überhuapt eng en van sommige dingen kijken ze niet eens van op 8)7 tja het blijft nooit eentonig en altijd verassend met die viervoeters :L
Falco is een kei in doen alsof, dat is het probleem :D hij doet het gewoon omdat hij geen zin heeft.. Als hij écht bang is (en dat maak ik ook wel eens mee) dan gaat hij gewoon stilstaan. Omdraaien is alleen voor als hij geen zin meer heeft :D
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 28 dec 2008, 19:27

wat een grapjas is Falco!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
geertje

Bericht door geertje » zo 28 dec 2008, 22:31

goed voor je zelfvertrouwen,
fijn dat het zo goed ging,

tja, die zogenaamde enge dingen, tis soms lachwekkend,
en wat ze echt eng moeten vinden, kijken ze niet naar, hahahaha
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 31 dec 2008, 13:01

En heb er vandaag een heerlijk vervolg aan gebreid :D knollie hier en daar wat vervelend (en ALTIJD op de openbare weg...) maar héérlijk gereden!
Elvina

Bericht door Elvina » vr 02 jan 2009, 16:21

Super dat je zo buiten kunt rijden! Ben wel jaloers ;) Mijn paardje is buiten iets te enthousiast, ze vind het te leuk! En ik ben niet zo'n held ;)
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » vr 02 jan 2009, 16:43

Leuk dat je zo een fijne buitenrit hebt gemaakt!
Ik vind je wel een bikkel hoor, dat je met dit koude weer buiten gaat rijden.
Ik ben zo een watje wat liever de binnenbak opzoekt!
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 02 jan 2009, 17:26

ieris schreef:Leuk dat je zo een fijne buitenrit hebt gemaakt!
Ik vind je wel een bikkel hoor, dat je met dit koude weer buiten gaat rijden.
Ik ben zo een watje wat liever de binnenbak opzoekt!
Ik heb geen bak, dus dat scheelt. Het is willens nillens :D Nuja, ik heb wel iets wat op een bak lijkt, maar niet gedraineerd en daardoor nu bikkelhard... Maar 't is wel koud hoor!
Super dat je zo buiten kunt rijden! Ben wel jaloers Mijn paardje is buiten iets te enthousiast, ze vind het te leuk! En ik ben niet zo'n held
Zal ik je een geheimpje vertellen? Ik ben ook geen held :D maar ik wil absoluut buitenritten maken. Is goed voor ze. Ach, zolang Falco het maar niet weet :D ... Het heeft ook drie jaar geduurd eer we waren waar we nu zijn. Jezelf niet forceren. Ik doe het nu nog steeds in mijn broek als hij het in zijn hoofd haalt midden op straat te staan klieren, maar ik loods hem er nu steeds makkelijker doorheen, waarna hij weer doorloopt alsof er niks aan de hand is.
claudia

Bericht door claudia » vr 02 jan 2009, 19:59

Klinkt goed.

Niet opgeven.
Wat ik zelf nooit zou doen is afstappen, ik zit er liever op dan dat ik er naast sta(zeker met de hengsten). Maar ik heb gewoon meer te vertellen erop dan er naast.

Ach,ze hebben allemaal wel wat om op te vervelen, toch?
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 02 jan 2009, 20:30

claudia schreef:Klinkt goed.

Niet opgeven.
Wat ik zelf nooit zou doen is afstappen, ik zit er liever op dan dat ik er naast sta(zeker met de hengsten). Maar ik heb gewoon meer te vertellen erop dan er naast.

Ach,ze hebben allemaal wel wat om op te vervelen, toch?
Op zich stap ik ook niet graag af, je geeft nl. wel een beetje toe, maar het werd gewoon (te) gevaarlijk. Auto's zijn hier niet zo lief voor ruiterverkeer :)

Bij mij is het net andersom: ernaast meer te vertellen dan erop. Aan de hand mag er een bom ontploffen, dan krijg ik em nog overal langs. Ohz helaas niet (maar het is tussen mijn oren dat het zit, niet tussen de zijne) :)
Marloes

Bericht door Marloes » vr 02 jan 2009, 20:37

In bepaalde situaties stap ik toch ook liever af hoor, dus ik kan me dat wel voorstellen. :)

Is wel lekker hè, met dit weer buiten rijden? Ik heb ook geen berijdbare bak, dus rijd ook veel buiten. Ondanks dat het koud is vind ik het nu toch wel erg lekker steeds met dat zonnetje.
Plaats reactie