Sinds een paar weken liep Trees niet helemaal lekker. De ene dag liep ze goed en de andere dag liep ze wat onregelmatig op een (wisselend)voorbeen.
Bij het eerste dierenarts bezoek vitamine spuit gehad en onder het moto dat ze wat overbelast was op rust gezet.
Omdat het niet beter werd weer de da laten komen, deze keer slechte buigproef, ze struikelde heel erg aan de longe op zachte bodem en liep kreupel op harde bodem. 1 been uitverdoofd waardoor het andere been iets erger werd. Afspraak gemaakt voor rontgen foto's.
Foto's gemaakt en daarop was te zien dat ze een matig straalbeen heeft.
De da was nog vrij positief, waardoor ik eerst dacht met speciale ijzers weer gewoon alles te kunnen. De hoefsmid heeft me vandaag even wakker geschut... Zelfs als de ijzers goed aan slaan mag ik niet meer springen of flink dressuren. Voor de koets mag ze absoluut niet draven op de verharde weg. Zelf heb ik vanaf het begin het gevoel gehad dat er iets echt niet klopte.
Nu is het even afwachten hoe het gaat met de ijzers. Omdat Trees nogal snel haar ijzers aftrapt en erg slechte hoeven heeft is er een grote kans dat ze met de speciale ijzers weer andere problemen krijgt. Ze moet dus nu ook op de wei springschoenen aan.
Nu het goede nieuws:
Ik heb Durk van Jeempie gekocht.

Was niet de bedoeling om een jaarlingruin te kopen, maar ik ben helemaal verliefd.