Ik heb even het tuig van Susanne (van Trees) te leen gekregen, zodat ik kon gaan oefenen met Exel. Nou ik hem vandaag helemaal "aangekleed" op het borttuig na, want hij hoefde nog even niets te trekken. Ik erachter gaan lopen, in eerste instantie reageerde hij niet op mijn stemcommando's en liep alleen als Jos mee liep. Ja ehh das niet te de bedoeling Exxie, dus maar even de menzweep van Suus erbij gepakt. Even een beweging met die zweep gemaakt zoals Suus het me had uitgelegd en daar gingen we hoor

Nou ben ik ook geen volleerd koetsier, dus ik was zo dom geweest om de leidsels over zijn te rug te houden, maarja als ze niets naast zich hebben dan kunnen ze dus gaan draaien. Dat had Exel ook in de gaten, hierop heb ik de leidsels langs zijn zijkanten gehouden en als ie toen wilde draaien ging dat niet, omdat ik 'm tegenhield.
Nou dat hadden we ook weer onder de knie en we wisten gelijk weer wat we aan elkaar hadden. Daarna ging het echt zo super, hij ging toen ook veel beter naar me stem luisteren (heb die zweep op een gegeven moment maar weggedaan, want die was niet handig met die duim van mij) en als ik zei voorwaarts dan ging ie, zelfs sturen ging hartstikke goed. Ik ben zo waanzinnig trots op me mannetje

Ik zit hier nog helemaal na te genieten van vanmiddag, zit even heel hoog op me roze wolkje hoor