blij met het vriesweer?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Krista

Bericht door Krista » wo 19 dec 2007, 13:45

Ik wil dat het gaat dooien! De bak is helemaal bevroren :(
En als ik thuis ben is het donker dus de weg op of het bos is ook geen optie. Oos heeft al 3 dagen vakantie. Niet dat hij amused is want we houden de luiken van de stal dicht tegen bevriezen van de leidingen. Zn hele gebit staat inmiddels in de luiken ;)
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Umiek

Bericht door Umiek » wo 19 dec 2007, 14:43

Tja , het is winter en daar hoort regen/ koude/wind en donkere dagen bij O:) Als ik dan mag kiezen , heb ik het liefste de hele winter dit weer , dan die donkere regendagen , bah , daar werd je ook niet vrolijk van.
Ook bij ons is de grond keihard , buitenbak niet te rijden, maar kunnen de paardjes wel lekker op de wei.
Ik rij Umiek gewoon net als anders , maar dan alleen stappen en over het asfalt. Fleece dekentje over mijn benen en dik ingepakt , dan houd ik het wel 1,5 uur uit. Elk seizoen heeft toch zijn charme's :D
Esther

Bericht door Esther » wo 19 dec 2007, 17:16

Vanvond was het even flink hakken bij de waterbak bij Jeskim en Djinty.. Die was echt hard bevroren en vanmorgen niet losgehaald, oeps...
Ik was dus mooi met de koevoet aan het slaan schiet er zo een stuk ij, bij mijn nek aan de voorkant dus mijn trui in, helemaal bij mijn hemd in.. Mijn vader keihard lachen omdat ik daar stond te dansen om dat stuk ijs eruit te krijgen!!!! Hoei, koud!!!

Djinty is overigens helemaal weg van drinkijs, die slupt alle kleine stukjes mee en staat er al krakend op te kauwen, het is maar wat je lekker vind..

Wel een beetje eng, omdat ze vanmorgen dus geen drinken hebben gehad hebben ze nu best veel van dat koude water ineens opgedronken.. Ze hadden trouwens niet eens echt dorst, want ik moest ze roepen om te komen drinken, maar toch.. Jeskim was heerlijk met de zoutsteen in de weer, steeds even likken en dan weer drinken, Djinty gaf echt de voorkeur aan icechips..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » wo 19 dec 2007, 17:43

Ik vind het heeeeerlijk, dit weer. Ik ben dan ook wel iemand van uitersten, want in de zomer kan het me niet heet genoeg zijn. Als iedereen dan op apegapen ligt, ben ik juist helemaal blij :D Ik 'loop' ook wel op zonne-energie, dus wat dat betreft ben ik blijer met lange lichte dagen.
Maar deze kou, ik geniet er ook echt van hoor. Lekker droog! En helder, fijn zonnetje elke dag (dus dat zit wel goed). Ik pak me gewoon goed in -slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding ;) - en ga flink aan de slag op stal. Fijn het drinkbad stukhakken enzo... Ik krijg er energie van! Heb ook de hele dag zin om te rennen ipv gewoon lopen :D
Dat de bak bevroren is, ach. Dan ga ik het bos wel in, daar zijn de paden mooi hard en recht. Of even langs de weg. Of aan de hand wat spelletjes doen en een beetje heropvoeden, of nieuwe commando's leren :) En onze onderlinge band versterken. Daar kun je in de winter juist weer lekker tijd aan besteden vind ik :)

M'n paardebeest is elke dag droog en schoon en ook zijn voeten blijven droog, stukken fijner dan dat ie elke dag opnieuw tot z'n enkels in de bagger staat, zeker omdat hij een gevoelige voet heeft, waar ie al 2x rotstraal aan heeft gehad.

Nee, al moet ik de auto krabben en krijg ik koude vingers en tenen, ik heb dit weer 100x liever dan die akelige sombere regendagen waarbij het al om 15u donker is... Daar word ik nou echt down van...
Afbeelding
Mir

Bericht door Mir » wo 19 dec 2007, 18:05

Het weer is met sommige dingen best lastig, maar mijn humeur wordt hier beter van dan van die verschrikkelijke nattigheid. Als de bak goed te rijden blijft op stal hoor je mij dus ook niet klagen. Ik heb een thermobroek aan die goede diensten doet en zolang de paardjes van stal kunnen vind ik het allemaal geen ramp. En wat weinig files! Als het regent staat iedereen stil op de weg, nu vind ik het echt meevallen!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 19 dec 2007, 19:02

tja buitenbakken zijn niet te doen, maar we hebben een binnenbak (alleen rekening houden met de lessen)
de paddocks was eerst flinke blubber en nu dus flink bevroren, maar grote hobbels, dus lopen ze ook niet erg lekker in buiten, maar om ze daarvoor op stal te houden vind ik ook niks....

ik heb ontiegelijke winterhanden en zelfs mijn gezicht/neus wordt helemaal droog en vellerig :?

alles beter dan regen, maar dit hoeft geen 2 maanden te duren voor mij :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 19 dec 2007, 19:08

:= Anton en Reinar lieten vandaag even zien dat ze officieel bergfjorden zijn en best een uitgestrekt drafje kunnen tonen in een hobbelig bevroren bak (eigenwijs ras).

Maar verder wel weer bevroren boeltje. Enige voordeel so far, de paddock hier was ook weer even begaanbaar, zonder er in weg te zakken. (en die is nog vlak, omdat ie bij dooi gewoon rampzalig is en dus al paar maand paardloos)
Geluk is de vrucht van intens werk
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 19 dec 2007, 19:56

tja, zeg nou zelf: beter dat het vriest en kraakt met een koude winterzon die je laat stralen dan 24 uur regen achter elkaar!
De paarden zijn lekker fris met dit weer, alleen zo jammer dat ik net als anderen een rood schilferige huid krijg van de wind.
We rijden rustig door in het bos waar op veel vlakke paden goed rijden is.
Nu nog hopen dat er bij thuiskomst een warme kop choco klaar staat en de winter overleven we ook weer.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Esther

Bericht door Esther » vr 21 dec 2007, 12:56

Jeskim loopt op het moment wel moelijk.. Ze heeft altijd wat moeite met grind, maar nu is de wei dus keihard en loopt ze op de hobbelige stukken vreselijk te strompelen, wel zielig.. Ik heb haar nu weer thuis, daar is de wei wat beter, wat vlakker verderop.. Op het pad naar huis, zandpad, wel glad, loopt ze wel weer prima.. Ze is gewoon wat gevoelig..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fannyfjord
Contacteer:

Bericht door Fannyfjord » vr 21 dec 2007, 13:07

niet zo leuk eigenlijk,, het ziet er allemaal wel wit enzo uit maar nu kan ik niet rijden/longeren aangezien de bak keihard is! nu wandelen we vrolijk rond.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 21 dec 2007, 13:26

Esther schreef:Jeskim loopt op het moment wel moelijk.. Ze heeft altijd wat moeite met grind, maar nu is de wei dus keihard en loopt ze op de hobbelige stukken vreselijk te strompelen, wel zielig.. Ik heb haar nu weer thuis, daar is de wei wat beter, wat vlakker verderop.. Op het pad naar huis, zandpad, wel glad, loopt ze wel weer prima.. Ze is gewoon wat gevoelig..
Nisko vind die harde hobbelige grond ook niet echt prettig :n . Komt natuurlijk ook van d'r gevoelige voorvoeten. Maar goed, ze weet zelf wanneer ze voorzichtig aan moet doen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » vr 21 dec 2007, 13:29

Goed nieuws!!
Na het weekend gaat het niet meer vriezen! (in het noorden in elk geval) *o/*
Dan is de bak gelukkig weer te doen!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » vr 21 dec 2007, 14:11

ik vind dit het lekkerste weer van het hele jaar, heerlijk als ik van de paarden terug kom een mok hete chocola met slagroom.

nadeel:
bijna alle drinkbakjes zijn bij ons bevroren, er doen er maar nog 2 en we moeten dus uit die 2 drinkbakjes emmers met water halen omdat de pensionhouder er overdag niet is. en aangezien we 25 paarden hebben lopen is dat niet erg grappig :(
yvette

Bericht door yvette » vr 21 dec 2007, 16:32

Vandaag was het heerlijk, want ik was vrij en kon dus met licht lekker wandelen op de dijk. Iza was er best blij mee!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » vr 21 dec 2007, 17:53

jessica schreef:Goed nieuws!!
Na kerst pas geloof ik hoor.. 1 °C boven nul heb je ook niks aan, dat doet je bak niet tot dooien.. Helaas ;( [Edit] Piet is trouwens wel wat positiever!! Ben benieuwd :D

Ik heb de mazzel dat ik zaterdag de bak had gesleept, dus ik laat ze er nog wel eens in lopen, maar ik rij er niet in.. Let it DOOI, let it DOOI, let it DOOI!! (nee, geen snow :P )
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Esther

Bericht door Esther » vr 21 dec 2007, 19:17

Ook Tea's drinkbakje is nu bevroren.. Bij mij slaat het niet ineens toe, maar het wordt wel vervelender..

Vanmorgen wel heerlijk gewandeld met Jeskim en Bente, was wel lekker.. Jeskim was behoorlijk fris.. Al gingen Bente en Djinty ook behoorlijk te keer in de wei..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 21 dec 2007, 19:25

_*iDj*_ schreef:
jessica schreef:Goed nieuws!!
Na kerst pas geloof ik hoor.. 1 °C boven nul heb je ook niks aan, dat doet je bak niet tot dooien.. Helaas ;( [Edit] Piet is trouwens wel wat positiever!! Ben benieuwd :D

Ik heb de mazzel dat ik zaterdag de bak had gesleept, dus ik laat ze er nog wel eens in lopen, maar ik rij er niet in.. Let it DOOI, let it DOOI, let it DOOI!! (nee, geen snow :P )
Het wordt vanaf dinsdag weer een graad of 6 + regen :(
Ok iets minder koud mag wel weer maar nu krijgen we gelijk weer die vieze regen erbij }-)
Maarja weer voorspellen kunnen ze eigenlijk nog steeds niet dus we zullen het wel gewoon zien. Voor vandaag en gister hadden ze een graad of 5 voorspelt. Nou mooi niet vandaag -1 overdag en gister -3 :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 22 dec 2007, 07:37

Ik ga zo heerlijk naar de paardjes en foto's schieten. Het is echt prachtig in de wei nou (ligt aan de bosrand) Meteen even mijn kans nemen :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Abe_

Bericht door Abe_ » za 22 dec 2007, 08:47

heb liever dit weer dan nat regen weer. en je kunt inderdaad mooie plaatjes maken zo.
hier zijn de bomen ook prachtig wit.
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 22 dec 2007, 10:59

Nou precies. Ik vind het wel best zo hoor. Mijn vader gaat iedere morgen met een jerrycan naar de wei en ik 's avonds en dat is het enige extra wat we hoeven te doen. De wei is lekker hard dus geen blub meer om in te hoeven staan. Heerlijk :D Ik heb vanmorgen mooie plaatjes kunnen schieten die ik natuurlijk bij PP heb geplaatst.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie