Lieve pony's....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Kelly

Lieve pony's....

Bericht door Kelly » di 27 nov 2007, 12:36

Even een klein updatetje van deze kant...

Sinds 3 weken heb ik een nieuwe instructrice.
Mijn instructeur zit helaas al een paar maanden thuis met een burn out... en ik moet zeggen.. we missen hem echt .. niet alleen als instructeur maar ook gewoon als mens..

Gister voor de 2de keer met Taacje les en we hebben een galop les gedaan.
Wat heeft hij toch een bereconditie zeg :o We hebben ruim 20 minuten achter elkaar oefeningen in galop gedaan. Tussendoor wel stukjes even leuk doen natuurlijk (lees... even gasgeven, daar doe je Taco het meeste plezier mee).
De wissels gaan steeds beter en we hebben genoeg oefenvoer voor de volgende les meegekregen.
Mijn nieuwe instructrice is helemaal gek van Taco, ze vind hem erg leuk :D

Perla'tje gaat ook weer steeds beter.
Afgelopen weekend voor het eerst Z gestart.
We waren er nog niet klaar voor maar de wedstrijd stond al (heb door mijn stuitje lang niet gereden op haar).
Toch gewoon gegaan.
Ze bleef wel aardig aan het lopen maar alles moet nog meer bevestigd.
Dat wist ik van te voren, ik ging voor een oordeel van de jury zodat ik daar thuis aan kon gaan werken.
Ik had 4-en en 7-ens staan voor de nieuwe onderdelen dus ik mag zeker niet klagen.
Had 182 en 189 ... lang niet genoeg maar hoef niet ontvreden te zijn vind ik.

Daarbij rij ik nu ook nog 2 grote KWPN mannen dus ik heb het druk zat :D
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
yvette

Bericht door yvette » di 27 nov 2007, 12:39

Je bent er inderdaad maar druk mee. En fijn dat je nu een goed beeld hebt met Perla waar je staat.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Krista

Bericht door Krista » di 27 nov 2007, 14:42

Fijn dat het zo lekker gaat met Taco. 20 minuten galop oefeningen is inderdaad lekker intensief zeg, dan heeft ie inderdaad een bereconditie :D

Je punten met Perla zijn echt bagger :o als ik zo vrij mag zijn ik snap ook niet dat je gaat starten als je thuis al weet dat je er samen niet klaar voor bent. Begrijp niet wat het oordeel van de jury voor meerwaarde voor je heeft als je zelf al weet hoe de vork in de steel zit en als je een fijne nieuwe instructrice hebt, dan kan je toch ook met die dame aan de slag gaan en Perla een paar maandjes goed voorbereiden. Lijkt me ook eerlijker voor Perla.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Kelly

Bericht door Kelly » di 27 nov 2007, 14:50

Ik ben eerlijk zat voor Perla!
Heb de proeven rustig uitgereden en haar niks overvraagd.

Overigens was ik niet de enige met deze lage punten dus er werd ook gewoon streng (maar rechtvaardig) gejureerd.

Zoals ik al schreef had ik de wedstrijd al staan maar heb ik gewoon niet de tijd gehad om haar er volledig klaar voor te maken door diversen
Als ik afmeld had ik ook moeten betalen dus waarom niet gewoon starten en kijken hoe we op wedstrijd door een proef heen kunnen komen?
Op ander terrein gedraagd ze zich vaak toch anders.
Ik hoef niet persee iedere proef winst te rijden en dat had ik hier ook totaal niet verwacht.

Overigens waren de lage cijfers niet alleen voor de Z oefeningen.
Voor de eenvoudige wissels had ik nl bijna allemaal 7-ens.
Krista

Bericht door Krista » di 27 nov 2007, 15:09

Ik zeg niet dat je niet eerlijk bent voor Perla nu trek je het uit zn verband.
Wat ik bedoel is, het is eerlijker voor een paard als je op concours gaat en het dier kan het gevraagde niveau ook een beetje bolwerken. En gezien het grote verschil met een wp kan dat niet het geval zijn geweest neem ik aan. Niet alleen onvoldoendes voor Z oefeningen is heel fijn, maar wat zegt dat over je basis.. ? En streng gejureerd wordt er op vrijwel alle paarden wedstrijden. Dat is niks nieuws ;-)
Of je wel of niet start en de redenen ervan moet je helemaal zelf weten. Ik geef alleen mn mening :D
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Kelly

Bericht door Kelly » di 27 nov 2007, 15:35

Er is bijna geen paard makkelijk te rijden in de basis dan Perla..
Daar durf ik mijn hand nog voor in het vuur te steken... zelfs nu ik er vanmorgen kokend water over heb gegooid :+

Ik heb niks van Perla gevraagd in de proef wat ze niet kan.
De dingen die ze minder beheerst heb ik op zijn beloop gelaten.

Tuurlijk wordt er overla streng gejureerd.
Haalde dit alleen aan omdat er dus mensen waren die al wp hadden die ook deze punten reden ;)
Ik had b.v geen 5 maar meteen een 4 (wat me verder niet uitmaakt maar dan kelder je hard naar beneden) en dat zag ik bij die ander ook terug.

Normaal gesproken had ik nu ook nog niet weggegaan maar had niet verwacht dat ik zo weinig zou kunnen rijden op haar.

Dat ik dan deze punten krijg vind ik ook niet raar en het maakt me ook helemaal niet uit.
We zijn hard zat gegaan in nog geen jaar tijd. Vorig jaar rond deze tijd had ik nog niet eens mijn startkaart en ik ben haar nog lang kwijt geweest ivm drachtig krijgen en houden.

We oefenen gewoon rustig verder (rij haar max 2x in de week) en het komt wel goed ook met die wp....
Esther

Bericht door Esther » di 27 nov 2007, 17:10

Weer wat ervaring voor Perla en inderdaad als je toch betaald hebt..

Fijn dat het met Taco ook zo goed gaat..

Die KWPN'ers, sorry hoor, maar ik vond de foto's van jou op de KWPN heel gek om te zien.. Moet er denk ik even aan wennen.. :D
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 27 nov 2007, 18:01

Lekker dat je nu toch weer kunt lessen, maar het blijft moeilijk als je andere instructeur ziek thuis zit.
Even een ander vraagje hoe krijg je het voor elkaar om vier paarden te rijden en daarnaast nog werken? Ik neem aan dat je gewoon FT daarnaast werkt.
Wodan en ik M1+10
Vera

Bericht door Vera » di 27 nov 2007, 18:04

Ik vind het helemaal niet zulke gekke punten hoor, voor de eerste keer Z1 met Perla. Je wist zelf al een beetje hoe het er voor stond en je kreeg daarin ook gelijk van de jury.
Maar die puntjes gaan gerust wel komen hoor!

Lekker dat het zo goed gaat met Taac, het is dan ook een kanjer natuurlijk!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Kelly

Bericht door Kelly » wo 28 nov 2007, 07:23

Wodan schreef:Lekker dat je nu toch weer kunt lessen, maar het blijft moeilijk als je andere instructeur ziek thuis zit.
Even een ander vraagje hoe krijg je het voor elkaar om vier paarden te rijden en daarnaast nog werken? Ik neem aan dat je gewoon FT daarnaast werkt.
Ik rij zeker 2 paarden op een dag :j
Druk druk druk, dat zeker.
Maar ik doe het graag.
Esther schreef:Weer wat ervaring voor Perla en inderdaad als je toch betaald hebt..

Fijn dat het met Taco ook zo goed gaat..

Die KWPN'ers, sorry hoor, maar ik vond de foto's van jou op de KWPN heel gek om te zien.. Moet er denk ik even aan wennen.. :D
Kan je nagaan dat die andere nog bijna 10 cm groter is en hele hoge benen heeft :D
Dat ziet er helemaal gek uit :D
Lotte

Bericht door Lotte » wo 28 nov 2007, 08:42

Rijd je nu twee KWPN'ers? Ben wel benieuwd naar foto's van die andere!
Dan heb je het zeker druk zeg, met 2 paarden op een dag.
Fijn dat het klikt met je nieuwe instructrice, maar toch hopen dat de "oude" snel weer beter is!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Saar

Bericht door Saar » wo 28 nov 2007, 08:46

Krista schreef:Wat ik bedoel is, het is eerlijker voor een paard als je op concours gaat en het dier kan het gevraagde niveau ook een beetje bolwerken. En gezien het grote verschil met een wp kan dat niet het geval zijn geweest neem ik aan.
Punten zeggen naar mijn idee niet zoveel over het niveau waarop een paard loopt, tenzij de punten structureel laag zijn. Ik vind de punten van Perla voor de eerste keer Z helemaal niet zo slecht, en als er dan ook niet zoveel geoefend is dan is het eigenlijk gewoon goed.
Die winstpunten komen vanzelf, de ervaring is ook wat waard.
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 28 nov 2007, 11:01

Saar schreef:
Krista schreef:Wat ik bedoel is, het is eerlijker voor een paard als je op concours gaat en het dier kan het gevraagde niveau ook een beetje bolwerken. En gezien het grote verschil met een wp kan dat niet het geval zijn geweest neem ik aan.
Punten zeggen naar mijn idee niet zoveel over het niveau waarop een paard loopt, tenzij de punten structureel laag zijn. Ik vind de punten van Perla voor de eerste keer Z helemaal niet zo slecht, en als er dan ook niet zoveel geoefend is dan is het eigenlijk gewoon goed.
nou ja 'goed'........ het scheelt 15 & 22 punten! vergeet niet dat als je precies 204 punten hebt je eigenlijk nog maar gemiddeld voor een 6 rijdt he.... iedereen is er altijd erg blij/tevreden mee (ik persoonlijk ook hoor) maar eigenlijk bij 2 wp rijd je nog maar gemiddeld een 6,5.....

welke jury had je als ik vragen mag?? en laag/streng gejureerd, misschien was het gewoon allemaal niet beter die dag??

ik schrijf wel eens bij ons op de wedstrijden in wijk en soms geeft een jury in de B super punten en die reden ook fantastisch, vervolgens krijgen we een L2 groep die allemaal geen wp hadden sommigen zelfs tegen verlies aan.... dat is dus niet streng/laag gejureerd het was gewoon echt niet beter!

en zolang je zelf de punten rechtvaardig vind, weet je ook waar je het voor doet toch :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
astrid

Bericht door astrid » vr 30 nov 2007, 06:46

Cindy+Uniek schreef:welke jury had je als ik vragen mag?? en laag/streng gejureerd, misschien was het gewoon allemaal niet beter die dag?
Toevallig, ik had geschreven! Het was echt een TOP jury, HEEL lief. Soms wel een beetje te lief, maar ze zei ook: "ik zit hier niet om mensen af te kraken en mensen kunnen zelf hun conclusie wel trekken als ze er nog niet aan toe zijn". Toegegeven, Kel rijdt gewoon netjes de figuren (kan ik nog wat van leren) en daar kun je ook op scoren. Gaat helemaal goedkomen! Ik vind het knap!

Welke KWPNers rijd je nu, Kel?
Hee, wat is dit voor een figuur, is dit afwenden zonder af te wenden?
- Mijn vader (bij het zien van schouderbinnenwaarts)
http://home.wanadoo.nl/hensberp
Viv

Bericht door Viv » vr 30 nov 2007, 08:23

Saar schreef:
Helemaal mee eens.
Heb het zelf ook een keer gehad, had meer dan genoeg wp in de B en stond al weken op de wachtlijst bij een wedstrijd. De avond vantevoren belt ze op: we hebben plek in de L1, hoeveel wp heb je al?
Ben toen de avond erna L1 gestart (wel geoefend in de lessen hoor) gewoon voor de oefening en ervaring. Wp hebben we niet gereden maar dat was te verwachten (proeven niet geoefend, giga storm buiten, ineens niveau hoger) maar de ervaring was er niet minder om. :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 30 nov 2007, 09:43

Ik kan me nog heel goed het verhaaltje herinneren van een jury die vertelde:

Als je een verlies punt rijdt, vindt de jury je op dat moment te slecht voor de klasse.

Als je tussen de winst en de verlies punt in rijdt, hoor je volgens de jury op dat moment in de klasse waar je op dat moment rijdt.

Als je winst rijdt vindt de jury op dat moment dat je goed genoeg bent om het een stapje hoger te proberen.

Als je al aanvoelt dat je geen winst kan rijden kan je zeggen: ik ga niet. Maar je kan het ook als oefening gebruiken voor je paard en jezelf als je weet dat je ook geen verlies gaat rijden. Ik ben heus niet van plan om Kelly op te hemelen met deze punten, maar ik zou hetzelfde hebben gedaan als ik toch al had ingeschreven. :D

Jammer dus Kel dat je geen winst had, maar de punten zijn goed genoeg dus om te laten zien dat je wel met Perla in deze klasse hoort, ook al gaat ze nog niet lekker genoeg. Gewoon ff doortrainen. Het komt vanzelf goed
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Plaats reactie