Tjody en Satour dood....
ik las dit over taxus en omdat het bij tjo en satour ook ongeveer binnen een kwartier bekeken was dacht ik dat het evt taxus kon zijn. maar dat zou de GD moeten kunnen traceren met een toxiologisch onderzoek
Venijnboom
of de taxus, Taxus baccata, is wellicht de meest bekende giftige heester voor het paard. Deze conifeer wordt veel aangeplant in tuinen omdat deze groenblijvende plant zeer goed als heg kan gesnoeid worden. De naalden en zaden zijn erg giftig en een kleine hoeveelheid taxusgroen, 100-200 gr. is reeds dodelijk. De paarden sterven na ongeveer een kwartier in een kramptoestand.
Venijnboom
of de taxus, Taxus baccata, is wellicht de meest bekende giftige heester voor het paard. Deze conifeer wordt veel aangeplant in tuinen omdat deze groenblijvende plant zeer goed als heg kan gesnoeid worden. De naalden en zaden zijn erg giftig en een kleine hoeveelheid taxusgroen, 100-200 gr. is reeds dodelijk. De paarden sterven na ongeveer een kwartier in een kramptoestand.
jeetje bah , maar kan dat in hooi zitten dan ?
want neem aan ze stonden in de bak dat daar geen taxus groeit ?
en mocht het wel zo zijn ze hebben vast vaker in de bak gestaan .....
maar kan dit verwerkt zijn in eventueel hooi ofzo ?
want neem aan ze stonden in de bak dat daar geen taxus groeit ?
en mocht het wel zo zijn ze hebben vast vaker in de bak gestaan .....
maar kan dit verwerkt zijn in eventueel hooi ofzo ?
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
- nancy imka
Jeetje Vivian,
Ik moet ook nog steeds aan jou denken, en iedere keer kijken op FW of er nou al nieuws is wat het geweest moet zijn. Ik vind het zo rot voor jullie!
Ik kan mij voorstellen dat je zo vroeg naar bed gaat als je je zo waardeloos voelt. Ik hoop dat ze snel uitsluitsel kunnen geven wat het nu geweest is.
Heel veel sterkte nogmaals,
Nancy
Ik moet ook nog steeds aan jou denken, en iedere keer kijken op FW of er nou al nieuws is wat het geweest moet zijn. Ik vind het zo rot voor jullie!
Ik kan mij voorstellen dat je zo vroeg naar bed gaat als je je zo waardeloos voelt. Ik hoop dat ze snel uitsluitsel kunnen geven wat het nu geweest is.
Heel veel sterkte nogmaals,
Nancy
Eerste gedachte was hier ook: taxus-vergiftiging, omdat het zó snel ging. Tweede gedachte: Zal toch niet in het voer gezeten hebben dat ze gekregen hebben in de stal?
(je weet nooit wat 'leuke buren' gedaan hebben met de restanten van hun ingekorte taxus...(op het maailand van...))
Blijft in ieder geval ontzettend hammerysk.
(je weet nooit wat 'leuke buren' gedaan hebben met de restanten van hun ingekorte taxus...(op het maailand van...))
Blijft in ieder geval ontzettend hammerysk.
Geluk is de vrucht van intens werk
Taxus. Nooit geweten dat dat zo snel tot de dood kon leiden. Vreselijk 

Laatst gewijzigd door Kimmes op do 08 nov 2007, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Het zou fijn zijn als jullie te weten komen weten waardoor dat is gebeurd,
anders blijf je met vragen zitten.
anders blijf je met vragen zitten.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Gelukkig hadden we geen andere paarden op stal dat maakt het voorval des te bizarder eigenlijk. Het is idd GEEN taxus. Politie gata nu ook verder onderzoeken en we mogen tot nader order niet op stal komen, ook niet om in het hooi, bak, paddock of whatever te kijken of we wat zien, dat moeten we aan hun overlaten. Pffffff je wordt echt gek van die onzekerheid, wil gewoon de deur dicht doen, afsluiten en verder gaan met leven.
Straks ff bakkie doen op stal met Moon, ff babbelen met zn allen. Dicky en Gerard hebben het ook niet makkelijk dat moeten we niet vergeten. Die hebben ze in doodsstrijd gezien.
Straks ff bakkie doen op stal met Moon, ff babbelen met zn allen. Dicky en Gerard hebben het ook niet makkelijk dat moeten we niet vergeten. Die hebben ze in doodsstrijd gezien.
ik kan me voorstellen dat je gek wordt van onzekerheid Viv, het is ook vreselijk dat je niets weet, niets kan doen etc etc.
Nogmaals heel veel sterkte hier vandaan
Nogmaals heel veel sterkte hier vandaan
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- nancy imka
Voor hun moet het ook vreselijk zijn geweest idd, het lijkt mij verschrikkelijk om te zien en dan de eigenaren niet te pakken kunnen krijgen. Voor jullie ook om de eigenaren van het andere paardje weer te moeten bellen. Vreselijk!Viv schreef: Straks ff bakkie doen op stal met Moon, ff babbelen met zn allen. Dicky en Gerard hebben het ook niet makkelijk dat moeten we niet vergeten. Die hebben ze in doodsstrijd gezien.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Kan me voorstellen dat die onzekerheid je gek maakt, ik hoop dat ze iets vinden, ik denk dat je het dan pas kan afsluiten en verder gaan.
Sterkte nogmaals.
Sterkte nogmaals.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013