Ik heb gedaan alsof ik gek was, gewoon doorgereden, een stalgenootje verteld dat ze op moest houden vanaf de grond met zoete woordjes mijn paard gerust te stellen omdat ze niet bang was maar zich aanstelde (tip 1: niet met me bemoeien als ik aan het rijden ben, ik word er zo neidig om), en net gedaan alsof er niets aan de hand was. Ook gewoon aandraven en aangaloperen, veel voltes gereden hier en daar n gebrokenlijn, lekker laag, goed aan het been. En mevrouw liep!

Ze heeft wel hier en daar n tikje met de zweep gehad (op haar schouder), om duidelijk te maken dat we rechtuit gingen. Ook de tip van Sarah om vooral recht de hoek in te kijken omdat dát is waar je heen wilt, werkt goed. Ik keek blijkbaar al naar de andere kant van de bak de bocht door, waardoor Vjesta makkelijker weg kon. Nu gaat t steeds beter. Als ze er vandoor schiet dan neem ik haar gewoon terug en probeer het nog een keer, ik ga geen extra voltes meer rijden, niet stappen oid, geen klopjes en geen zoete woordjes. Lopen zal je. En t gaat verrassend goed!
Marleen, Sarah bedankt voor alle tips en hulp!