Een paar dagen na de verhuizing.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Desiree

Een paar dagen na de verhuizing.

Bericht door Desiree » do 03 mei 2007, 17:38

Afgelopen maandag heb ik Malvin verhuisd naar een andere stal. Nachten slaap ik er al niet van. Niet dat hij het daar zo slecht heeft hoor! Hij kan overdag met een groep ruinen het land op en s'nachts op stal. Op zijn oude stal was dat niet meer mogelijk. Hooguit 4 uur per dag op het land en dan de rest van de dag in een warme stal. Het moet dus een goede beslissing zijn.
Het is alleen niet leuk om hem op stal te zetten. Hij draait maar rondjes en is onrustig. Gelukkig hoor ik van mijn buurtjes op stal dat malvin rustig is als zij komen. Hij schijnt ook heel lief te zijn. Je zult niet geloven hoe blij ik ben dit te horen!! Ik denk dat hij dit gedrag vertoont omdat ik het enige ben wat vertrouwd is met al de nieuwe indrukken die hij krijgt. Naast malvin zijn weiland staan echte struisvogels in de wei. Jah! Van die GROTE! Gelukkig is hij daar al aan gewend. Heeft wel 3 dagen geduurd. Begrijpen doet hij het geloof ik nog niet. Iedere dag rijdt ik hem eventjes in de bak. SUPERLIEF! Niet sterk in de hand en is heel braaf. Hoop snel dat we een weekje verder zijn. Dan hoop is weer een beetje de "oude" Malvin terug te hebben.
Esther

Bericht door Esther » do 03 mei 2007, 17:43

Voor Malvin is het natuurlijk ook even wennen, zo'n nieuw buurtje met nieuwe buurtjes..
Het heeft even tijd nodig en het ene paard doet daar langer over dan de andere.. Relax en chill girl!! Laat Malvin maar even draaien, hij vindt hem vanzelf!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 04 mei 2007, 12:28

Oei, ik kan me je slapeloze nachten wel voorstellen. Over niet al te lange tijd ga ik Nisko verhuizen en als ik dara echt aan denk kan ik ook promp niet slapen. Denk je steeds van zal het wel goed gaan etc. Maar uiteindelijk vinden ze altijd hun draai wel weer :j .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » vr 04 mei 2007, 12:56

Toen ik Vjesta verhuisd heb ben ik een half uurtje blijven kijken hoe t ging en toen naar huis gegaan met het idee: 'komt wel goed' en verder niet meer aan gedacht... Ben ik nu slecht :P
nina1993

Bericht door nina1993 » vr 04 mei 2007, 13:34

Vjestagirl schreef:Toen ik Vjesta verhuisd heb ben ik een half uurtje blijven kijken hoe t ging en toen naar huis gegaan met het idee: 'komt wel goed' en verder niet meer aan gedacht... Ben ik nu slecht :P
Nee, helemaal niet. Vind juist dat het nachten niet slapen een beetje overbezorgd. Paard vind snel genoeg zijn draai weer. Kijk ook maar even naar merries die voor eventje naar de hengst verhuizen, dat levert toch ook geen problemen op voor het beestje?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Desiree

Bericht door Desiree » vr 04 mei 2007, 19:42

Vandaag heb ik mijn oude Malvin weer een beetje terug.
Hij eet nu ook zijn appeltje weer.
Voor het eerst ook wat rustiger als je hem voor de nacht op stal zet. Hij draait niet meer als een gek rond in zijn stal. Misschien ben ik ook wel te bezorgd geweest.
Maar geloof me, het is niet leuk om je paardje zo gestresst achter te moeten laten. Het zal zeker per paard verschillend zijn hoe ze op hun nieuwe omgeving reageren. Hij geeft gelukkig op het land nieuwe vrienden gemaakt. Ik vind dat heerlijk om te zien. De verhuizing moest wel omdat ik Malvin een lange zomer op het land wilde geven. Het is een juiste beslissing geweest.
Sabbel

Bericht door Sabbel » vr 04 mei 2007, 20:05

Een paard heeft ook tijd nodig om te wennen. Toen ik Ravina net op stal kreeg, en toen we van stal zijn verhuist, heb ik haar een paar dagen lekker met rust gelaten. Ik ben uiteraard wel bij haar gaan kijken, maar zeker toen we verhuist zijn en ze 24/7 op het land kwam heb ik haar gewoon laten staan. Voor je het weet hebben ze hun draai gevonden en een beetje rust is ook lekker als ze al zoveel nieuwe indrukken te verwerken krijgen.

Ik ben touwens nog steeds benieuwd van welke naar welke stal je bent verhuist.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Plaats reactie