Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
Sophia
Bericht
door Sophia » di 03 apr 2007, 15:22
yvette schreef:Ik ga hier eens goed over nadenken...
ik ga je een pb sturen

-
Amber_
Bericht
door Amber_ » di 03 apr 2007, 15:26
claudia schreef:Amber_ schreef:Toot laat ik hengst zeker tot zijn 3de jaar. En ik neem hem op zijn 3de of 4de mee naar het HK mits het een kans maakt

... Tegen die tijd laat ik mensen kijken naar hem om hun oordeel alvast te geven. Wordt hij afgekeurd dan weet ik nog niet of ik zijn zaakie eraf haal. Ligt eraan hoe hij in omgang is en tegenover de paarden waar hij nu staat

. In mijn ogen speelt het wel degelijk mee wat voor een Aftstamming je hengst heeft.
Ik heb Alco door heel wat mensen laten bekijken. Dierenartsen in Kesteren , eigen dierenartsen en Rien.
Maar het heeft allemaal niet mogen baten. Zijn tanden gaven de doorslag dat hij niet goed was. Helaas, wie weet als hij volgend jaar uitgewisseld is.

Maar ik moet er echt heel goed over nadenken of hij volgend jaar terugkomt. Maar hengst blijft hij zeker.
Ik bedoel ook meer zijn Bouw en Gangen, niet dat ik zoals de meeste hengsten dit jaar er voor jan l*l loop

.
Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » di 03 apr 2007, 15:32
En vergeet de benen niet, daar zijn ze natuurlijk ook erg streng op.
Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann 
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » di 03 apr 2007, 15:41
Yoline schreef:En vergeet de benen niet, daar zijn ze natuurlijk ook erg streng op.
Inderdaad ! Ik ben er nu ook 'al mee bezig'.
Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
vosse
-
Contacteer:
Bericht
door vosse » di 03 apr 2007, 18:05
Yoline schreef:En vergeet de benen niet, daar zijn ze natuurlijk ook erg streng op.
Daar waren ze vorig jaar lang niet zo streng op ofwel? Al liepen ze ook onwijs slecht dit jaar, deel dan he
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » wo 04 apr 2007, 06:03
Volgens mij zijn ze daar altijd streng op

-
zerrin
Bericht
door zerrin » wo 04 apr 2007, 06:45
ja ze waren dit jaar niet alleen streng op benen gangen en type wat natuurlijk gewoon ook moet want we willen allemaal verbetering van het ras. maar zoals ik ook te horen heb gekregen op het hoefbeslag. na mijn verrichtings proef heb ik de volgende dag om uitleg gevraagd aangezien ik de punten niet vondt kloppen met wat we hadden laten zien. normaal als ik de zelfde proef in het najaar had gereden met een ruin of merrie was die goed genoeg voor een aa of tenminsten een goede a. aangezien ik net als claudia elk jaar meerdere zadelproefen rijdt weet je toch ongeveer wat voor punten je kunt krijgen. de proef met zerrin was nageheel foutloos op wat rijtechnische foutjes als lengte buigingen en iets achter de teugel. voor de rest sprong hij alles super uit galop en stond tijdens het opzadelen super stil, en liet drie nette gangen zien. maar op de vraag waarom ik deze punten had gekregen gaven ze me het antwoordt: zerrin staat niet goed op zijn voeten ik had hem anders moeten laten bekappen waardoor zijn beenkwaliteiten beter werdt. en mede daardoor heb ik punten verspeeld tijdens de proef omdat hij werdt belemmerd in zijn gangen. Advies: in december terug komen voor de trekproef.
-
Daphne
Bericht
door Daphne » wo 04 apr 2007, 08:45
Dat vind ik best een vreemde redenatie. Als hij niet goed op zijn voeten zou staan zou je dat zaterdag toch al wel bij de veterinaire keuring en anders bij de gewone keuring te horen hebben gekregen.
In principe hadden ze je zaterdag dat al kunnen zeggen dat de zadelproef m niet zou worden. Maar het lijkt me stug dat ze je zaterdag wel groen licht geven als zijn beenstand echt zo erg zou zijn.
Heel dubieus dit, en erg jammer, want ik vind Zerrin een erg leuk dier zo van de foto.
Ben je van plan om in december nog een keer te gaan dan?
-
zerrin
Bericht
door zerrin » wo 04 apr 2007, 10:42
persoonlijk wou ik hem castereren , maar aangezien ik ontzettend veel reacties heb gekregen van onder andere jury leden dat ik het absoluut nog een keer moet proberen en dat zonde is om hem ruin te maken , blijft hij waarschijnlijk nog hengst. nu heb ik tenminsten voldoende tijd om hem klaar te maken. want een paard inrijden en netjes voor te stellen in drie maanden valt niet mee . (kocht zerrin op 30 december 2006) vind het wel leuk dat ook jullie allemaal positief zijn en wie weet treffen we elkaar wel op de premiekeuringen. groetjes zerrin
-
Claudje
Bericht
door Claudje » wo 04 apr 2007, 10:45
Ik zou het ook nog eens proberen hoor, als je hier op het forum kijkt, zie je genoeg mensen die wel van hem gecharmeerd zijn

(net als ik zelf

)
-
Viv
Bericht
door Viv » wo 04 apr 2007, 11:22
Gewoon nog ene keer proberen meis, zeker als de juryleden je dit adviseren. Wellicht wassie toch nog niet klaar genoeg voor de proeven maar moesten ze er een draai aan geven.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Naisven
- Moderator
Bericht
door Naisven » wo 04 apr 2007, 11:39
AMEN! Lekker hengst houden Zerrin hoor!
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » wo 04 apr 2007, 14:04
Zeker weten niet castreren idd!
Als zij aangeven dat je het opnieuw moet proberen dan zou ik dat ook echt doen. Ik vind Zerrin ook een erg leuk dier dus hoop voor je dat ie het haalt.