Ik moet even spammen hoor! Ik ben zo trots op Viola! Ze is zo krom als een banaan (voelde ik al maar nadat de osteo was geweest bleek het nog wat krommer te zijn dan ik dacht.

) en we moeten oefeningen doen om haar achterhand los te maken dus vandaag voor het eerst met het tuig 'gelangeteugeld' en daarna met een pallet de bak gesleept. Eerst zonder sleep lekker voltes en achtjes gedraaid en wat schouderoefeningen gedaan, ik had het sturen echt zo door; vetleuk! Ze leert snel en vindt echt alles leuk!
Daarna met sleep aan de slag en haar kont kwam zo mooi onder haar lijf, heerlijk over haar rug met haar neusje wat naar voren in plaats van in de lucht (haar favo houding). Na het werken was haar kont eindelijk een dril-ass.

Onder het zadel lukt dit allemaal (nog) niet dus dit is echt perfect! Wij een mooie, vlakke bak en Viola een fijne work-out. Vriendje en ik hebben allebei een lesje gehad en nu kunnen we binnenkort lekker zelf aan de slag.

Echt leuk om zo'n volleerd menpaard te hebben. Klikje met de tong en hopsa, daar gaat ze. Oren naar voren en af en toe naar ons toe. Dikke blije bakkes erop!

Zo leuk om haar zo blij te zien!
Paar kiekjes van Viool aan het werk.
En even een totaalplaatje van ons Viooltje. Ze droogt mooi op al zeg ik het zelf!

Het is al een halve ijsbeer dus denk dat ze wel kaal gaat want ik wil haar graag echt aan het werk zetten om haar lijf lekker los te krijgen. Onderhalsje mag eraf en de bovenlijn mag wat grover worden en er mag nog iets meer spek op.
En natuuuuuuurlijk is mijn grote vriendelijke reus er ook nog! Beer in de bak voor het slepen van de week. Net in het zwaarste stuk. Ik rijd daar niet fanatiek nog, wij geven de voorkeur aan het bos naast ons huis!

Maar dit was even om te proberen en wat rek en strek werk. Die lieve Beer doet toch altijd alles wat ik van 'm vraag. Morgen mogen hij en Viool samen naar het bos!
Nou, dat was onze update weer! De stallen zijn bijna klaar, dan zal ik weer eens wat posten!