Deken gesloopt.. en nu?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Krista

Re: Deken gesloopt.. en nu?

Bericht door Krista » do 13 feb 2014, 09:42

Fijn dat het is opgelost maar wel ruim dat ze het hele bedrag heeft terug gekregen zeg.
Een paard van mij heeft ook een keer een deken gesloopt van een ander (hele staartflap eraf gevreten van een outdoordeken) dat heb ik ook gedeclareerd is ook aan die persoon betaald. Je bent in principe wel WA verzekerd voor vernielingen die je paard aanricht. En in mijn geval was die deken echt verbouwd ik voel me dan schuldig en declareer dat wel.

Overigens hebben jullie (jouw bijrijdster) het paard onbeheerd achter gelaten toen het gebeurde. Dan is er sprake van nalatigheid.
Het is dan wel heel makkelijk dat mensen hier zeggen ja dan had die dame er maar niet langs moeten lopen.
Maar inzake aansprakelijkheid en nalatigheid is je bijrijdster in deze wel verantwoordelijk voor de ontstane schade als de dame van het andere paard kwaad zou willen. In beginsel zou het niet eens op jou als eigenaar verhaald moeten worden als je bijrijdster meerderjarig is tenminste....
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
sparky10

Bericht door sparky10 » zo 23 feb 2014, 16:21

serieus? is de hele deken vergoed?? pff jeetje...

heel eerlij khe, sparky heeft misschien teveel dekens, maar er is toch altijd een reserve deken? hihi
lieve verzekering heb jij !:)
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Charret

Bericht door Charret » do 27 feb 2014, 12:53

Viv schreef:Okeej en nu weer even back to basic. Als jouw paard wat kapot maakt van een ander, ongeacht of dat expres is of een ongelukje, daar ben je WA voor verzekerd dus logisch dat je dat daarop verhaalt. De verzekering zal dan bepalen wat de dagwaarde is en hoeveel daarvan wordt uitgekeerd aan schadebedrag. Daar zal de benadeelde het mee moeten doen. En ze zal moeten wachten tot dat bepaald is, of ze in de tussentijd een andere deken aanschaft is aan haar.

Bij ons op stal is het niet meer dan normaal dat je schade die je (aantoonbaar) aan een ander zijn eigendommen toebrengt vergoed, dan wel uit eigen zak, dan wel via je verzekering dat moet je zelf bepalen. Eigenlijk is dat heel normaal maar tegenwoordig gooit iedereen alles maar op eigen risico, maar zo werkt het helaas niet.
Hier gaat dat ook op een normale manier. Misschien is het anders bij grote stallen. Daar heb ik geen ervaring mee.
Vind paarden die bij elkaar op de wei staan wel een ander verhaal trouwens. Dat vind ik echt totaal voor je eigen risico.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anna

Bericht door Anna » za 15 mar 2014, 18:45

Toch nog een heel dagboek geworden met eind goed al goed en een super verzekering hoor die Unive
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Plaats reactie