Eersel-Postel Rally 2013

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Naomi

Eersel-Postel Rally 2013

Bericht door Naomi » ma 14 okt 2013, 13:57

Zondag heb ik de Eersel-Postel Rally gereden met Caya, wat een dag!
Voor de dag was regen voorspeld, en regen hebben we gekregen. Zaterdag nacht regende het al de hele nacht en in de vroege morgen kreeg ik een appje van mijn teamgenoot dat zij vanwege de regen niet meereed. Grote teleurstelling natuurlijk maar ik besloot gewoon te gaan en me dan maar alleen aan te sluiten bij het groepje van mijn stal bestaande uit 4 andere meiden. Ik was nog niet koud op stal of kreeg bericht dat een team ook afviel, niet vanwege de regen maar een sleutel die in het slot van de trailer was afgebroken.
Met 3 diehards gingen we toch op pad. Gekleed in waterdichte jas en rainlegs kwamen we aan. Paarden van de trailer gehaald, opgezadeld en toen op een groot veld opstellen in een grote polonaise van paarden op volgnummer. Caya vond dit verschrikkelijk spannend en ik voelde zijn energie opborrelen (ineens overdreven aan de teugel gaan lopen, blazen etc) maar gelukkig weet ik dat hij dit alleen doet om even stoom af te blazen en dat hij niet zou ontploffen dus moest dit maar even uitzingen. Toen vertrokken we in de stoet richting de markt van Eersel om daar het defile te lopen. Ondertussen regende het zo hard dat we alle 3 al tot op de onderbroek nat waren en zelfs de regenvaste jassen bleken een grap. Doorweekt en ijskoud reden we in stap het defile. Erg leuk dat er ondanks het weer veel publiek aanwezig was!
We waren erg opgelucht toen we mochten starten. Snel de bossen in zodat we ons in draf wat warm konden werken. De paarden deden het super! Alle 3 waren ze geweldig. Niet schrikachtig, lekker tempo, vol energie maar erg braaf. Genieten met ijsvingers zullen we maar zeggen. Onderweg was Caya zelfs ontspannen genoeg om te plassen, iets wat hij onder het zadel NOOIT doet. Dit was pas de tweede keer dus ik heb goede hoop dat hij het eindelijk een beetje door zal krijgen.
In Postel aangekomen stonden daar de ouders en vriendjes en natuurlijk onze stalbaas met zijn vrouw en dochter. Echt geweldig hoe zij ons hebben geholpen met wat eten, droge kleding en dekens voor de paarden. Na 40 minuten bijkomen waren we het er toch over eens: hoe koud dan ook, we gaan door zolang de paarden er nog plezier in hebben.
De terugweg verliep ook zonder problemen en opgelucht behaalden we om 17:00 de markt in Eersel. Snel richting trailers en naar stal. Paarden lekker vertroeteld en toen naar huis.
Al met al afzien en genieten in een dag. Boven verwachting was het een ontspannen rit en hielden de paarden het super vol tot het eind, mega trots op Caya en de andere paardjes.
Caya (v. Kunar) :+:
Naisven
Moderator

Re: Eersel-Postel Rally 2013

Bericht door Naisven » ma 14 okt 2013, 15:37

Geweldig verslag van een barre tocht!
Esther

Bericht door Esther » ma 14 okt 2013, 17:01

Dat moet afzien zijn geweest. Dapper van jullie om door te zetten!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 14 okt 2013, 18:29

Jammer van het weer, maar toch een leuke ervaring lijkt me
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Freek

Bericht door Freek » ma 14 okt 2013, 19:19

echt balen van het weer wat we gisteren hadden!
maar wel heel knap van jullie om het toch allemaal door te zetten!
en leuk om te lezen dat jullie het toch naar je zin gehad hebt ondanks het weer!
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Plaats reactie