Castreren
-
Castreren
Vandaag was onze dierenarts op mijn werk.
hij kwam 3 paarden behandelen in de pezen en 2 hengsten castreren, en ik was de gelukkige dat ik mocht helpen.
De Canterano hengst was als eerste aan de beurt, hij kreeg een dubbele verdoving wat eigenlijk niet zo nodig was omdat hij staant werd gecastreerd. toen jan de ballen eraf had gehaalt en de klemmen erop had gezet viel de Canterano omver .
het castreren gebeurde gewoon in stal. de tweede hengst had wat minder verdoving gekregen dus dat ging helemaal goed.
jan wou de klemmen van de Canterno af halen terwijl hij lag maar de Canterano was het er neit zo mee eens..
hij sloeg een paar keer tegen de muur met de bedoeling om jan te raken, dat was niet zo handig.
en ik vind meehelpen met castreren heel leuk om te doen zoiezo met alles helpen vind ik leuk. alleen dit vond ik wel heel erg bruut
hij kwam 3 paarden behandelen in de pezen en 2 hengsten castreren, en ik was de gelukkige dat ik mocht helpen.
De Canterano hengst was als eerste aan de beurt, hij kreeg een dubbele verdoving wat eigenlijk niet zo nodig was omdat hij staant werd gecastreerd. toen jan de ballen eraf had gehaalt en de klemmen erop had gezet viel de Canterano omver .
het castreren gebeurde gewoon in stal. de tweede hengst had wat minder verdoving gekregen dus dat ging helemaal goed.
jan wou de klemmen van de Canterno af halen terwijl hij lag maar de Canterano was het er neit zo mee eens..
hij sloeg een paar keer tegen de muur met de bedoeling om jan te raken, dat was niet zo handig.
en ik vind meehelpen met castreren heel leuk om te doen zoiezo met alles helpen vind ik leuk. alleen dit vond ik wel heel erg bruut
Laatst gewijzigd door suuskeapollo op do 24 mei 2012, 10:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Castreren
Sorry, maar ik kan alleen maar zeggen dat die dierenarts niet lekker bezig is geweest.
(zal hij ook erg leuk vinden dat je hem met naam en toen naam noemt op een forum)
Bij mij had hij zo niet mogen castreren.
Levensgevaarlijk als jij ervoor kiest om je hengst staand te castreren en dat hij dan alsnog valt, dan heeft hij toch iets niet helemaal goed gedaan .
Sorry maar dit wilde ik toch even gezegd hebben.
(zal hij ook erg leuk vinden dat je hem met naam en toen naam noemt op een forum)
Levensgevaarlijk als jij ervoor kiest om je hengst staand te castreren en dat hij dan alsnog valt, dan heeft hij toch iets niet helemaal goed gedaan .
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd eens ben met hoe hij werkt.claudia schreef:Sorry, maar ik kan alleen maar zeggen dat die dierenarts niet lekker bezig is geweest.
Nee dat is niet zo netjes van de DA lijkt wel een biggesnijder.
Onze DA legt ze altijd neer en hecht ook af bij liggen kan je het beter ontsmetten en je ziet maar het risico van staan is best gevaarlijk en de wond is ook niet schoon nu.
Hoe oud zijn de hengsten?
Onze DA legt ze altijd neer en hecht ook af bij liggen kan je het beter ontsmetten en je ziet maar het risico van staan is best gevaarlijk en de wond is ook niet schoon nu.
Hoe oud zijn de hengsten?
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Hatt is staand gedaan en ook gehecht, maar bij bart worden ze staand gedaan en niet gehecht. Valt qua infectie best wel mee hoor, als je ze maar schoon houdt.
Ctje 

-
de hengste zijn 3 jaar.
ze worden wel goed ontsmed en de instrumente ook.
naar een uur zijn ze vaak weer wat wakker en worden ze meteen afgespoten. ze worden ook goed verdooft dus ze voelen er niks van dus dat valt allemaal wel mee. maar ik zie zelf ook liever dat ze liggen
ze worden wel goed ontsmed en de instrumente ook.
naar een uur zijn ze vaak weer wat wakker en worden ze meteen afgespoten. ze worden ook goed verdooft dus ze voelen er niks van dus dat valt allemaal wel mee. maar ik zie zelf ook liever dat ze liggen
Coen is als 5 jarige staand gedaan, ik wilde hem niet liggend hebben.
Er is voor alles wat te zeggen en je moet kiezen wat voor jou het beste voelt.
Ik ben wel voor afbinden maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
Alleen vind ik het heel slecht dat hij een paard staand castreerd en dat die toch nog plat gaat dat is absoluut niet de bedoeling.
Alleen vind ik het heel slecht dat hij een paard staand castreerd en dat die toch nog plat gaat dat is absoluut niet de bedoeling.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
nee dat was ook niet de bedoeling.. hij was gewoon iets te veel gespoten..claudia schreef:Coen is als 5 jarige staand gedaan, ik wilde hem niet liggend hebben.
Maar dat had hij moeten kunnen inschatten.
Ik hoop voor de paarden dat ze geen problemen krijgen.
Succes.
Ik hoop voor de paarden dat ze geen problemen krijgen.
Succes.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Als het hier om de Jan gaat die ik denk dat het is, dan zeg ik dit, die komt NOOOOOOOOOOOOOIIIIIIT meer aan mijn paarden.
En aan de werk wijze te lezen heb ik de goede voor me.
En aan de werk wijze te lezen heb ik de goede voor me.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Vraag me af wat eigenlijk het nut van dit bericht is... je lijkt me niet echt geschokt over deze handelswijze of er vragen over te hebben.
Maar fijn dat we allemaal mogen lezen hoe bruut dit paard behandeld is. Lijkt mij een typisch voorbeeld van hoe het nou net niet moet.
Maar fijn dat we allemaal mogen lezen hoe bruut dit paard behandeld is. Lijkt mij een typisch voorbeeld van hoe het nou net niet moet.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ja elke DA doet het anders de mijne doet het alleen liggend denk ook voor zijn eigen veiligheid de kosten zijn wel een stuk hoger dat is weer een nadeel.
Ik heb het met staand castreren niet getroffen vandaar dat ik blij ben met mijn DA die doet het liggend.
Bij oudere hengsten is het beter ze af te hechten jonge hengsten kan vaak wel zonder ja het blijft een operatie met de risico's van dien.
Ik heb het met staand castreren niet getroffen vandaar dat ik blij ben met mijn DA die doet het liggend.
Bij oudere hengsten is het beter ze af te hechten jonge hengsten kan vaak wel zonder ja het blijft een operatie met de risico's van dien.
http://www.fjorkahoeve.nl
Dat dacht ik nou ook, het lijkt haast een soort van trots/ wijs doen de manier waarop het geschreven is. Geen pas als je het mij vraagt en ook zeker niet grappig.Krista schreef:Vraag me af wat eigenlijk het nut van dit bericht is... je lijkt me niet echt geschokt over deze handelswijze of er vragen over te hebben.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010