Do is vanaf het beleren altijd heel braaf geweest, zowel in omgang als onder het zadel en voor de kar. De laatste tijd begint ze steeds meer dingen uit te proberen, echt een puber!
Een aantal voorbeelden:
- Niet op mij letten en dus bijvoorbeeld op mn tenen staan.
- Tijdens het longeren niet iets harder gaan als ik dat vraag maar gewoon bokkend weg rennen,
- Onder het zadel doen alsof ze dingen eng vind,
- Mij uitdagen (lees: bokken en dan heel ondeugend kijken zo van is doe toch niks?!

- Flehmen, gapen en schudden (kan ze op commando) zonder dat ik het commando geef in de hoop dat ze wat lekkers krijgt (de reden dat ik haar nooit dingen als liggen en steigeren zal leren op commando!

Vandaag was ze ook weer heerlijk fris aan de longeerlijn, vond het wat spannend en lette net niet helemaal super op.
Ze waren bezig een afdak te maken en dat gebeurde onder andere met een boormachine, toen deze aan ging schrok ze zo dat ze in de draf weg schoot, haar evenwicht verloor en daardoor onderuit ging.
Ze lag echt op de grond en schrok flink van zichzelf..
Moet zeggen dat ik zelf ook wel even dacht: Oeh.. Maar gelukkig stond ze snel weer op en kwam even bij mij kijken of ze het wel goed deed.

Haar even gerust gesteld en daarna weer verder gegaan, ze lette opeens weer super op mij en was ook weer heerlijk ontspannen!

Hebben jullie ook van die pubers?