Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Zadel 
Auteur Bericht

Bericht Zadel
Hallo allemaal,

Nu het weer wat drukker is hier op FW, wie weet kunnen jullie mij helpen! :D

Ik heb nu voor beide fjorden een Wintec Wide, super fijne zadels en ben er ook tevreden over. Echter merk ik dat Floyd er lichte witte plekken van heeft gekregen :\ En gaat het zadel soms schuiven.. toch niet meer het ideale zadel voor hem dus gok ik. Wij laten jaarlijks het zadel controleren (maar op zoek gaan naar een goede zadelmaker is tegenwoordig ook niet meer makkelijk!) maar wordt dus altijd goedgekeurd.

Nu hoor ik veel positieve verhalen over de Massimo trail, deze ziet er ook wel goed uit voor m'n eigen bibsje :D Ik heb er zelf nog nooit mee gereden. Maar zijn zulke zadels ook passend te maken voor een rond paard, maar wel erg kort in de rug? 17" gaat nu maar net qua ruglengte.

Wie heeft er ervaring met deze zadels of naar welke andere zadels zou ik kunnen gaan kijken?

Alvast bedankt!

vr 20 mei 2016, 08:20
Profiel

Bericht Re: Zadel
Lastig probleem, die zadels.
Ik ben helaas ook weer aan het mailen over mijn net nieuwe (tweedehandse ;)) Strada zadel.

De massimo trail, lag hier als een huis maar ik kan er niet in zitten. Ik heb er dus ook maar 1 rit mee gemaakt.
Mijn vriendinnen hebben hele goede ervaringen met zadel maker Gijs Weck.

Tamara en Kristel rijden volgens mij ook met een Massimo trail. Mijn strada is bijvoorbeeld extreem kort. Als er ooit een zadel bij komt, mits we de Strada goed passend krijgen. Dan wordt het een Deuber zadel! Via de Duitse ebay voor leuke prijzen te krijgen. Equimaro verkoopt ze, ik vind het contact met haar wat lastig, maar wil nog wel eens een pas consult doen. Maar ik weet niet of die kort genoeg zijn! Yes is ook erg kort en daar ben ik met de Strada erg blij mee dat die maar 46 cm is en ik er nog in pas.

Voordeel Deuber: blijvend aanpasbaar met een sleutel. Je kunt kussen kanaal aanpassen en met inbus dus de 'boom' maat.

Jella!

vr 20 mei 2016, 10:19
Profiel

Massimo Trail, I love it!
Ik heb één van de eerste van NL, rijdt er inmiddels al meer dan 11 jaar mee, vulling inmiddels meerdere keren vervangen omdat ik met al dat koelen tijdens de endurance wel het nodige van mijn zadel vraag.
Ze kunnen tot extreem breed (boommaat 42, voor het idee Ilonka had op haar aller breedste 36 en Brass en het Bellebeest hebben 33). Je hebt ze in normale uitvoeringen die zijn niet heel lang, maar mocht dat toch te lang zijn dan kan je ook nog voor Franse kussens gaan die zijn nog eens 5 cm korter. Ik heb een 18,5" omdat ik anders mijn benen niet kwijt kan, maar die is qua lengte niet langer dan mijn 17,5" Thorowgood. Ik zou me op die " maat niet blind staren.

Waar woon je? Je mag best eens op die van mij komen zitten hoor.
Verder zou ik al snel Herman de Bunt van Country Mill, Nijkerk, aanraden als zadelmaker. Heel erg fijn en kundig.

vr 20 mei 2016, 18:31
Profiel

Ik laat volgende week Ali van Sella komen. Ben heel benieuwd. Bij Roos op haar Sella gereden en die zat echt fantastisch en als een huis op Celin. Kost wel wat, maar dan is het ook gewoon goed. Celin is ook echt een drama met haar korte rug.

za 21 mei 2016, 08:34
Profiel

Meldt zich. Ik heb een trail. Mijn 17.5 is naar 44 cm lang. Je hebt ze ook nog met Franse kussens die zijn nog korter. Die heeft kristel. Hij kan in de originele boommaat nog 2 maten aangepast, smaller of breder. Dus bijv een maat 33 kan aangepast van 31 naar. Dit moet echter wel op de pers. Kun je zelf niet.

Ik wil nooit meer anders

zo 22 mei 2016, 15:32
Profiel WWW

Klinkt goed! Bedankt ook meteen voor de zadelmakers, altijd fijn om te weten waar al goede ervaringen mee zijn.

Ik woon zelf in het zuiden van Eindhoven, dus helaas niet helemaal in de buurt Ilonka!

ma 23 mei 2016, 14:45
Profiel

Nou ik ben benieuwd! Ik heb een afspraak staan bij Country Mill. Zag er goed uit wat ik er van las en aan de telefoon. Spannend!

Ook gekeken naar Gijs Weck maar die is gestopt helaas.

vr 27 mei 2016, 18:40
Profiel

Mieke schreef:
Ik laat volgende week Ali van Sella komen. Ben heel benieuwd. Bij Roos op haar Sella gereden en die zat echt fantastisch en als een huis op Celin. Kost wel wat, maar dan is het ook gewoon goed. Celin is ook echt een drama met haar korte rug.

Dat zadel heb ik ook echt geweldig, Ali is een kennis van mij en helpt altijd goed en is heel eerlijk.
Het voordeel van een Sella is dat het kopijzer te vervangen is mocht het paard breder worden en het is leer en geen kunststof echt een aanrader maar niet goedkoop.

zo 29 mei 2016, 09:03
Profiel

Ik heb een Brandt zadel. Al 5 jaar en ligt perfect op Anka. Lijkt erg op Hulsebos daar werkt Arno van de Brandt eerder. Mijn zadel schuift niet en ik kan er uren mee rijden. Zou alleen nog wel een vzh erbij willen en dacht aan tweedehands massimo als er aan te komen is.

zo 29 mei 2016, 20:15
Profiel

Erpel schreef:
Nou ik ben benieuwd! Ik heb een afspraak staan bij Country Mill. Zag er goed uit wat ik er van las en aan de telefoon. Spannend!

Ook gekeken naar Gijs Weck maar die is gestopt helaas.

Ja, wij schrokken er ook van. Nu moeten 'we' (het was nog niet mijn zadelmaker :\ ) op zoek naar een ander! En met Gijs waren mijn vriendinnen enorm tevreden!

Ik hoop dat het iets is voor je bij country mill! Tip: kijk vantevoren op youtube wat zadelpas filmpjes, vooral die van John Schleese zijn heel duidelijk. Natuurlijk verschillen de zadelmakers ook nog onderling, maar ik had o.a. zijn tip over het kussen kanaal niet opgevolgd. Mijn nieuwe zadel heeft een wijder kussenkanaal (net zo wijd als dat ik gemeten had bij Yessie - 4 vingers). En haar prestaties onder het zadel gaan weer met sprongen vooruit! En luister echt naar je gevoel, het moet echt goed zijn en anders gewoon niet doen!

Maar goed bij de meeste mensen is het niet zo'n studie als bij ons :+

Jella!

ma 30 mei 2016, 14:04
Profiel

Klopt Karin. Ali is donderdag bij Celin geweest, wat een fijne man is dat! Ik heb een mooi zadel uitgezocht, nu nog 8 weken geduld :)

ma 30 mei 2016, 16:19
Profiel

Met wie heb je de afspraak staan? Ik hen zelf altijd Herman maar ben ook klant van het eerste uur, dat scheelt.
Benieuwd waar je mee thuis gaat komen.

Annemarie tweedehands Massimo zadels zijn er ook hoor. Gewoon goed opletten. Ooit vond ik een mooie op mp geloof ik voor 400 euro. Heeft Kristel nog heel lang mee gereden.
Als de boom niet al eens is verbreed of versmalt dan kan hij tot 2 a 3 maten worden aangepast (Door zadelmaker kan trouwens ook als het al wel eens is gebeurd.
Bij die van mij is dat tot 3 keer toe gebeurd inmiddels (36 voor Ilonk toen 33 voor Brass terug naar 36 voor Bell en daarna naar 32/33 ivm veel vet verlies. Zo'n zadel moet je niet meer kopen want daar kan het kopijzer niet goed tegen. In combinatie met de extreme km's die mijn zadel heeft gemaakt brak vorig jaar het kopijzer... Hij is overigens keurig hersteld Door Herman en ik heb er alleen al twee kl III en de 7 daagse kl IV weer mee gereden daarna. )

di 31 mei 2016, 05:11
Profiel

Ik heb een afspraak staan met Bert. Ze gaan eerst mijn Wintec bekijken. Mocht deze niet meer passend te krijgen zijn kan ik meteen verder kijken naar een ander zadel.

Bedankt iig voor de tip over het kopijzer!

Sella zadels ken ik niet, mocht het niks worden bij de Country Mill ga ik daar eens informeren!

Ik vind persoonlijke kunststof zadels wel fijn, maar ik wacht af hoe nu verder!

Meer tips mogen altijd! :D

di 31 mei 2016, 15:43
Profiel

Over Bert hoor ik ook fijne dingen.
Ik heb voor Ilonk tegenwoordig en Thorowgood Griffin Jill Thomas (endurance). Heerlijk kunststof zadel. Bijna niet meer aan te komen maar toen vorig jaar mijn kopijzer brak heb ik eet nog eentje vis eBay.de op de kop weten te tikken voor weinig. Op Bell past ie namelijk ook.

di 31 mei 2016, 17:48
Profiel

Erpel schreef:
Ik heb een afspraak staan met Bert. Ze gaan eerst mijn Wintec bekijken. Mocht deze niet meer passend te krijgen zijn kan ik meteen verder kijken naar een ander zadel.

Bedankt iig voor de tip over het kopijzer!

Sella zadels ken ik niet, mocht het niks worden bij de Country Mill ga ik daar eens informeren!

Ik vind persoonlijke kunststof zadels wel fijn, maar ik wacht af hoe nu verder!

Meer tips mogen altijd! :D

Ik heb nog een Thorowgood T4 kunststof dressuurzadel te koop. Al je interesse heb, pb me maar!

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

di 31 mei 2016, 21:41
Profiel

Nou vandaag dus langs geweest! Ik ben zeer tevreden over de service. Wat een fijne man is die Bert! Uiteindelijk mijn beide zadels kunnen aanpassen zodat ze weer goed liggen! Floyd moest twee boommaten kleiner en Vera een boommaat kleiner! Wat een verschil dus, blij dat ik langs ben gegaan.

Maar Bert een kundige man, als het echt niet goed lag had hij het zeker wel gezegd.
Over een jaartje dus maar weer laten controleren! :)

di 14 jun 2016, 15:46
Profiel

Kijk nog beter gewoon je eigen zadels weer mee naar huis!

di 14 jun 2016, 16:05
Profiel

Dat is fijn!
Ik ben zelf nu begonnen (ik heb Mick net 3 weken en hij moet nog wat in vorm komen, zacht uitgedrukt) met een aftands oud Wintecje. Prima zadeltje verder hoor, alleen de kunststoflaag is wat versleten. Het leek goed te liggen, maar nu hij wat slanker begint te worden, gaat het aan de achterkant wippen. Ik moet nog eens even bekijken wat we daaraan kunnen doen.

di 09 aug 2016, 17:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]