pubergedrag

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Abe_

pubergedrag

Bericht door Abe_ » zo 24 jan 2016, 08:01

Hattrick wordt dit jaar 5 en is op zich qua groei een beetje een laatbloeier als ik hem vergelijk met Abe en Gunnar.

Hij is op dit moment wat happerig. Hij doet het de ene dag wat vaker en soms ook dagen niet.
Het is niet uit kwade wil, maar waarom dan wel? geen idee. :?

Is dit pubergedrag denken jullie en hebben jullie misschien tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
Ik ken dit gedrag niet van de andere fjorden die ik heb gehad.
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
foss

Re: pubergedrag

Bericht door foss » zo 24 jan 2016, 10:06

Bij mij doen de ruinen dit onderling ook bij elkaar happen en Urjan kan ook happen maar dan met zijn lippen, zelf straf ik dit wel af omdat je nooit weet of hij het straks met zijn tanden doet.
Toch een beetje uitproberen denk ik.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » zo 24 jan 2016, 11:18

Guus doet het ook heel erg, krijg het hem niet afgeleerd. Al merk ik wel dat het bij hem minder is in periodes dat ik hem veel rijd en meer op momenten dat ik bijna niet rijd. Maar het blijft super irritant.. ;)
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 24 jan 2016, 13:57

Mette doet het ook en krijgt een tik op zijn neus als hij dat doet. Maar ook ik krijg het niet afgeleerd (probeer het al vanaf veulen af aan).
Als hij niets te doen heeft, wordt het inderdaad erger (wordt het al voorjaar? Ik ben die nattigheid zo beu).
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 04 feb 2016, 12:21

Hier doen de jonkies het ook geregeld, soort negatief aandacht halen en grenzen testen. Straf het zelf altijd af, maar daar is de een vatbaarder voor dan de ander (dus soms moeten we daarin een lange adem houden).
Geluk is de vrucht van intens werk
Sharyn

Bericht door Sharyn » vr 05 feb 2016, 13:26

Ik kocht Eachann met 4,5 jaar en hij hapte ook overal in en kauwde op teugels en halstertouw. Ik corrigeerde hem wel (lichtjes, ik ben echt een softy). Maar hij is het in de loop van de tijd gewoon afgeleerd. Alleen als hij onzeker is of na een intensieve dag helemaal op is, vertoont hij dit gedrag weer.
Plaats reactie