Waarde? Van fjord
Waarde? Van fjord
Vraagje aan de fjordenkenners die in de verkoop zitten, wat is mijn fjord waard?
Hepsie, van april 2011
Vader Zortin, moeder Sjolvir uit Brusvein x Drageset
Als veulen A premie, als 3 jarige 37 punten.
Moeder ster merrie.
Moeder en vader KNHS Z dressuur paarden. (kortom werkwillige familie)
Hepsie zelf licht aangereden, braaf, brutaal nergens bang voor paard en echte kroel en lieverd.
In juli op de keuring op 1.44 m gemeten.
Wat is zo'n paardje waard in de verkoop?
Hepsie, van april 2011
Vader Zortin, moeder Sjolvir uit Brusvein x Drageset
Als veulen A premie, als 3 jarige 37 punten.
Moeder ster merrie.
Moeder en vader KNHS Z dressuur paarden. (kortom werkwillige familie)
Hepsie zelf licht aangereden, braaf, brutaal nergens bang voor paard en echte kroel en lieverd.
In juli op de keuring op 1.44 m gemeten.
Wat is zo'n paardje waard in de verkoop?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Re: Waarde? Van fjord
Ik lees even mee, ben ook benieuwd!
Zelf denk ik tussen de 1800 en 2000?
Zelf denk ik tussen de 1800 en 2000?
Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
M1 + 8 WP --> Nu lekker met Pré pensioen!
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia
M1 + 8 WP --> Nu lekker met Pré pensioen!

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
Tja, is net waar men naar opzoek is en wat men er voor wilt geven.
Zelf zal ik er max 1500,- voor geven.
Edit,
Als half jaartje wacht dan denk in dat toch ga wat meer waard is (4 jaar en beging van nieuw seizoen. Want als nu op paarden markt kijkt is echt dramatisch op moment gezien de winter er aan komt).
Zelf zal ik er max 1500,- voor geven.
Edit,
Als half jaartje wacht dan denk in dat toch ga wat meer waard is (4 jaar en beging van nieuw seizoen. Want als nu op paarden markt kijkt is echt dramatisch op moment gezien de winter er aan komt).
Ik denk tussen de 1500-1700. Wat had je zelf in gedachte?
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Verkoop je haar dan?? Ik denk niet meer dan 1500 euro aangezien ze niet beleerd is.
Morris, mijn superfjord!
- rocky&moby
Ik vind zelf dat er momenteel weinig fijne fjorden te koop staan, die correct gebouwd en zijn en goed kunnen bewegen. Er is weinig aanbod en daarbij vind ik 1500,00 zelf wel weinig. Ik zou voor een fijne 4 jarige wel zo 1800/2000,00 overhebben. Mits ze natuurlijk door een da goedgekeurd zou worden.
Max 1500. Maar tis maar wat de gek ervoor geeft en vraagt.
Ik weet dat er in mijn directe omgeving onlangs een Fjord verkocht is waarvoor men (bijna letterlijk) in de rij stond om hem te kopen (was ook aan de eerste kijker verkocht) maar dit is een hele grote 8 jarige ruin die keurig gereden was en alles al gezien en gedaan heeft.
Ik zou zelf zeker niet meer dan 1500 euro betalen maar dat is ook omdat ze klein is (been there, done that en hoewel ik stapelgek op Cos ben, zou ik niet weer een "kleintje" kopen als ik er ook af en toe op wil rijden) en voor mij persoonlijk heb ik liever een ruin (maar ik kan ook begrijpen dat voor andere mensen een merrie juist meerwaarde heeft).
Ik zou zelf zeker niet meer dan 1500 euro betalen maar dat is ook omdat ze klein is (been there, done that en hoewel ik stapelgek op Cos ben, zou ik niet weer een "kleintje" kopen als ik er ook af en toe op wil rijden) en voor mij persoonlijk heb ik liever een ruin (maar ik kan ook begrijpen dat voor andere mensen een merrie juist meerwaarde heeft).
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Suus schreef:Verkoop je haar dan?? Ik denk niet meer dan 1500 euro aangezien ze niet beleerd is.
Niet beleerd is overdreven

stapt, draaft, houdt halt, galoppeerd.
Maar is niet doorgereden. (gen Sjolvir

Nou ja, iemand had intresse om haar te kopen en dan moet ik natuurlijk wel een vraagprijs hebben anders wordt het heel raar.
Maar heb het afgeraden jonge ruiter met nog niet veel ervaring, die kan beter verder doorgereden en bevestigd paardje kopen.
Ze moet niet weg he!? En ahum... ik wil d'r eigenlijk niet kwijt, maar ze moet eigenlijk wel weg.. zoiets?
Voorlopig heb ik geen last van haar, staat in een paddock Paradise lekker te genieten van het goede leven (winter reces).
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
De prijzen die hier als max gemiddeld genoemd worden, gaat een jonge Fjord uit eigen opfok (onbeleerd) hier krap aan nog voor weg. Een Fjord als Hepsie zou hier in de categorie 1800-2200 vallen denk ik. Al moet ik toegeven, zou ze nog vijf centimeter meer gehad hebben dan viel ze zeker in de top van deze categorie (zoete broodjes-werk), al is het zéker niet zo dat de kleineren geen interesse voor is....Voor alles is een liefhebber!
Geluk is de vrucht van intens werk
Raar dat Hepsie klein wordt genoemd. Imo is 1.44 toch een heel normale fjordenmaat
(en gezien haar leeftijd komen er nog wel enkele cm bij)
Ze is jong, vrij van gebreken(?) en heeft een goede basis. Ik zou toch denken aan de prijsklasse 1800 - 2000 euro.

Ze is jong, vrij van gebreken(?) en heeft een goede basis. Ik zou toch denken aan de prijsklasse 1800 - 2000 euro.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
OMG ik schrik eigenlijk van de bedragen zeg... ik zou ook max 1500 zeggen. Al zou ik het zelf niet eens uitgeven. 

Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
De waarde is ook een stuk emotie, uitgaande van een gezond paard.
Hoe graag wil de koper een paard hebben en hoe graag wil een verkoper er vanaf..
Zo tikken mensen voor weinig een paard op de kop waar iemand mee onthand zit of zelf niks in ziet en een ander betaalt de hoofdprijs voor een paard wat niet voldoet aan de verwachtingen.
Ik vind jouw fjord niet klein aangezien ze nog niet uitgegroeid is. Ze is voor haar leeftijd ook voldoende beleerd denk ik. Er zijn genoeg mensen niet heel lang en daar is het een prima maat voor.
Hoe graag wil de koper een paard hebben en hoe graag wil een verkoper er vanaf..
Zo tikken mensen voor weinig een paard op de kop waar iemand mee onthand zit of zelf niks in ziet en een ander betaalt de hoofdprijs voor een paard wat niet voldoet aan de verwachtingen.
Ik vind jouw fjord niet klein aangezien ze nog niet uitgegroeid is. Ze is voor haar leeftijd ook voldoende beleerd denk ik. Er zijn genoeg mensen niet heel lang en daar is het een prima maat voor.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Aangezien er weinig aanbod is en de vraag groter zijn de prijzen best hoog momenteel ik denk dat je best 1800 euro kan vragen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- rocky&moby
foss schreef:Aangezien er weinig aanbod is en de vraag groter zijn de prijzen best hoog momenteel ik denk dat je best 1800 euro kan vragen.
Nou dat vind ik dus indd ook, en als fjorden liefhebber denk ik dat je ook wat
meer moet willen betalen voor een goed paard.
Denk dat er anders weinig over blijft voor fokkers en, is er dan over 5 tot 10 jaar
nog wat te koop?
Prijzen van fjorden liggen al lang redelijk stil.
Ik zou ook in de richting van 1800 tot 2000 euro rekenen. Zeker als ze niet per sé weg moet zou ik niet te snel zakken met de prijs.
Ze is een leuke maat, 1.44 vind ik persoonlijk niet zo klein, ik dacht eigenlijk dat ze kleiner was. Dan is ze maar 2 cm kleiner als Tea, maar het is soms ook hoe het toont, Hepsie toont wat kleiner, Tea wat groter.
En ga maar eens op zoek naar een leuke fjord, ze worden steeds schaarser.
Ze is een leuke maat, 1.44 vind ik persoonlijk niet zo klein, ik dacht eigenlijk dat ze kleiner was. Dan is ze maar 2 cm kleiner als Tea, maar het is soms ook hoe het toont, Hepsie toont wat kleiner, Tea wat groter.
En ga maar eens op zoek naar een leuke fjord, ze worden steeds schaarser.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Betreft maat: Helemaal mee eens, ik vind 1,44 ook een hele nette Fjordenmaat, maar een relatief grote groep potentiële kopers laten ze er gerust voor schieten (vind dat persoonlijk wel jammer, want eentje van 1,44 kan 100x mooier van bouw zijn dan eentje van over de 1,50). Maar je wil niet weten hoeveel mensen 'even verder gaan kijken' omdat we niet met zekerheid kunnen voldoen aan de vraag naar een Fjord die minimaal de 1,50 meter gaat halen.
Nu is het tegenwoordig wel zo dat ze uiteindelijk ook hun wensenlijstje vaak iets moeten bijschaven, omdat ze tot de conclusie komen dat er toch écht maar weinig leuke goede Fjorden van die stokmaat (te koop) zijn.
Nu is het tegenwoordig wel zo dat ze uiteindelijk ook hun wensenlijstje vaak iets moeten bijschaven, omdat ze tot de conclusie komen dat er toch écht maar weinig leuke goede Fjorden van die stokmaat (te koop) zijn.
Geluk is de vrucht van intens werk
Wat ik alleen al vaker gezien heb is dat er op keuringen 'ruim' gemeten wordt. Jullie hadden bijv. Cos destijds ook als rond de 1m42 op de site staan Annabel en toch was hij bij de officiele meetmeneer maar 1m36,7 . Ik heb van meerdere mensen destijds te horen gekregen dat ik 'maf' was om 1750 euro te betalen voor zo'n groen ukkie. 
Ik dacht toen ook, ach er komen nog wel een paar cm bij maar die zijn er nooit gekomen
. Cos haalt nog immer de 1m40 niet. Nu is dat geen drama (meer) maar ik zou er een volgende Fjord inderdaad om laten staan. Hoewel Cos van karakter en bouw prachtig is, weet ik 100% zeker dat zijn maat hem moeilijk verkoopbaar zou maken en ben ik er ook van overtuigd dat het qua verkoopbaarheid van Heros een pré is dat hij nu al zo'n 1m55 meet.
Uiteraard hoop ik geen van beiden ooit te hoeven verkopen
en is de maat iets heel persoonlijks. Er zullen natuurlijk ook voldoende dames en heren zijn die minder lang zijn dan ik 
Hepsi is hoe je het verder ook bekijkt een mooie dame dus met de juiste geinteresseerde kom je er prijstechnisch vast wel uit. Die 200 euro meer of minder zal het 'm ook niet doen voor een fijn nieuw thuis denk ik zo (zowel vanuit de verkoper als de koper beredeneerd)

Ik dacht toen ook, ach er komen nog wel een paar cm bij maar die zijn er nooit gekomen

Uiteraard hoop ik geen van beiden ooit te hoeven verkopen

Hepsi is hoe je het verder ook bekijkt een mooie dame dus met de juiste geinteresseerde kom je er prijstechnisch vast wel uit. Die 200 euro meer of minder zal het 'm ook niet doen voor een fijn nieuw thuis denk ik zo (zowel vanuit de verkoper als de koper beredeneerd)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
- rocky&moby
De stokmaat is altijd zo leuke discussie. Ik heb er 1 van 1,36 (moby) en mijn andere fjord (rocky) was 1.54. De laatste was veel ranker van bouw. Zelf ben ik 1.78 en pas prima op beide, de bouw doet ook nog wel wat. Ik vind het erg dom en kortzichtig, ik wil er 1 van 1.50 en anders niet....
daarbij kon rocky veel minder hebben kwa beenwerk, het is in mijn ogen helemaal niet gezond dat ze in zo korte periode zo groeispurt maken.
Mocht je beslissen haar te verkopen iets hoger inzetten dan je echt wilt krijgen maar, is vast geen makkelijke beslissing. Lijkt me erg lastig als je zo ukkie hebt zien opgroeien van je eigen merrie.
daarbij kon rocky veel minder hebben kwa beenwerk, het is in mijn ogen helemaal niet gezond dat ze in zo korte periode zo groeispurt maken.
Mocht je beslissen haar te verkopen iets hoger inzetten dan je echt wilt krijgen maar, is vast geen makkelijke beslissing. Lijkt me erg lastig als je zo ukkie hebt zien opgroeien van je eigen merrie.
Precies, om die reden zal niet eentje willen hebben groter dan 145cm. Ik werd bij haflingers ook al gewaarschuwd om die reden geen haflinger te nemen groter dan 145cm.
En dat er zoveel Fjorden zijn met niet kloppende bouw snap ik niet. Want mijn papierloze fjord geen heeft wel gewone nette bouw. Dus zo moeilijk moet toch ook weer niet zijn om een Fjord te fokken met een normale bouw? Maar sta af toe ook verbaast te kijken dat zoveel fjorden zijn met papieren en bouw waar bij leek kan zien dat niet klopt.
En dat er zoveel Fjorden zijn met niet kloppende bouw snap ik niet. Want mijn papierloze fjord geen heeft wel gewone nette bouw. Dus zo moeilijk moet toch ook weer niet zijn om een Fjord te fokken met een normale bouw? Maar sta af toe ook verbaast te kijken dat zoveel fjorden zijn met papieren en bouw waar bij leek kan zien dat niet klopt.