Fjordsport en zadelproef met fjordenhengst.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Daniekvanmaasakker

Fjordsport en zadelproef met fjordenhengst.

Bericht door Daniekvanmaasakker » ma 12 mei 2014, 18:15

Hallo,

Ik heb al even de zoekfunctie gebruikt maar kon zo snel geen antwoord vinden op mijn vraag.

Ik weet dat wanneer je met een hengst officieel wilt starten, dat de ruiter L2 met winst moet zijn.
Maar hoe zit dat met fjordsport en de zadelproef? Omdat je dan dus vaak zeg maar in kleiner gezelschap bent, misschien dat er
dan andere regels gelden? Of gelden voor beide dezelfde regels als bij het knhs?

Bedankt!
  • Jente van de Grote Overbrug L2+2

Kamillas Tord L1+5
Amber_

Re: Fjordsport en zadelproef met fjordenhengst.

Bericht door Amber_ » ma 12 mei 2014, 23:15

De zadelproef word voor de hengsten gereden op de Hengstenkeuring of in het najaar. Je mag niet beide meerijden, je kiest 1 van deze 2 datums. De eigenaar van de hengst moet lid zijn van Nederlandse Fjorden Stamboek. Tevens moet ook de hengst ingeschreven zijn in het Nederlandse Fjorden Stamboek. :j De ruiter heeft geen lid te zijn en ook geen L2 te zijn.

Met hengsten mag je alleen (diploma) Fjordsport starten in Hoenderloo, als het georaganiseerd word vanuit het Stamboek (en niet vanuit de Manege Fjordhestgard). Je moet eerst dus in Hoenderloo je diploma halen in de betreffende klasse. Als je dus je B diploma hebt behaald, mag je samen in die klasse de wedstrijden rijden. Dit geld net zo voor je L diploma. Als jullie samen je L Fjordsport Diploma hebben behaald, mag je daarna mee doen aan alle Fjordsport wedstrijden in Nederland.

Echter blijft het diploma rijden voor Fjordsport op de hengstenkeuring of in het najaar tijdens Abopproeven !

Dit is helemaal door mij uitgezocht en overlegd met Stamboek, begin dit jaar. Er waren ook van mijn kant nogal wat vragen en onduidelijkheden over, maar hier moeten we het mee doen :D. Deze regels gelden overigens alleen voor hengsten, niet voor merries en ruinen.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Daniekvanmaasakker

Bericht door Daniekvanmaasakker » za 17 mei 2014, 19:16

Dankjewel Amber, het is me helemaal duidelijk!

Kamillas Tord L1+5
Daniekvanmaasakker

Bericht door Daniekvanmaasakker » za 17 mei 2014, 19:16

dubbelpost

Kamillas Tord L1+5
Plaats reactie