Paspoort van je paard: waar heb jij die liggen?
Paspoort van je paard: waar heb jij die liggen?
Gisteren kwam dit bij ons op stal ter spraken:
- De houder is verantwoordelijk voor het aanwezig zijn van een paspoort. Dit is dus niet altijd de eigenaar. Het paspoort moet aanwezig zijn bij het paard, dit betekend dus dat het paspoort niet thuis kan worden bewaard indien het paard op bijvoorbeeld een pensionstal staat. De pensionstal eigenaar krijgt dus de boete als de paspoorten niet aanwezig zijn!!
Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie het paspoort bij de staleigenaar liggen of gewoon thuis?
Is een kopie van het paspoort ook genoeg voor de stalhouder?
- De houder is verantwoordelijk voor het aanwezig zijn van een paspoort. Dit is dus niet altijd de eigenaar. Het paspoort moet aanwezig zijn bij het paard, dit betekend dus dat het paspoort niet thuis kan worden bewaard indien het paard op bijvoorbeeld een pensionstal staat. De pensionstal eigenaar krijgt dus de boete als de paspoorten niet aanwezig zijn!!
Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie het paspoort bij de staleigenaar liggen of gewoon thuis?
Is een kopie van het paspoort ook genoeg voor de stalhouder?

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Re: Paspoort van je paard: waar heb jij die liggen?
Volgens mij moet je het paspoort alleen bij je hebben als je van je erf afgaat op pad met de trailer dus oid.
Ik zou ook echt never nooit mijn paspoort aan de staleigenaar geven (op een pensionstal dan)
Ik zou ook echt never nooit mijn paspoort aan de staleigenaar geven (op een pensionstal dan)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Het is verplicht als de inspectie langs komt dat het paspoort op dat moment van dat paard kan worden getoond.
Ze zijn bij mij thuis langs geweest en ik heb de paarden aan huis en de paspoorten ook. Als ik hem niet kon tonen dan kreeg ik een waarschuwing of bekeuring. Dus als jij je paspoort niet in beheer wil geven bij pension eigenaar lijkt het me logisch dat je de boete betaald
.
Ze zijn bij mij thuis langs geweest en ik heb de paarden aan huis en de paspoorten ook. Als ik hem niet kon tonen dan kreeg ik een waarschuwing of bekeuring. Dus als jij je paspoort niet in beheer wil geven bij pension eigenaar lijkt het me logisch dat je de boete betaald

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Die van mij ligt ook gewoon thuis. Bij alle stalgenoten trouwens.
Als de DA komt enten moeten we zorgen dat het paspoort op stal is, maar verder wordt het niet gevraagd.
Bij een vorige stal moesten we een kopie op stal hebben.
Als de DA komt enten moeten we zorgen dat het paspoort op stal is, maar verder wordt het niet gevraagd.
Bij een vorige stal moesten we een kopie op stal hebben.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Imre haar paspoort ligt momenteel bij de fokkers, waar ze ook nog bij in het land staat. Is een keuze die ik destijds gemaakt heb, in principe moet je geloof ik binnen een half uur het paspoort kunnen tonen. Meer dan een half uur staat ze niet bij mijn huis vandaan dus had hem ook zelf kunnen bewaren. Maar mocht er nu iets zijn dan moet de fokker toch met de trailer haar meenemen en is het makkelijker als hij ook gelijk het paspoort bij de hand heeft.
Nu heb ik het wel makkelijk aangezien ze niet op een grote stal staat of iets dergelijks en ik weet dat het paspoort netjes opgeborgen ligt, zodat er niets raars mee zal gebeuren. Had ze op pension gestaan dan denk ik dat ik het paspoort zelf gehouden had. Gewoon omdat ik dan mezelf beter vertrouw om hem niet kwijt te raken, maar dat ligt ook een beetje aan de eigenaren van de stal. Ken ik deze mensen echt goed dan zou ik eerder haar paspoort achter laten denk ik.....
Nu heb ik het wel makkelijk aangezien ze niet op een grote stal staat of iets dergelijks en ik weet dat het paspoort netjes opgeborgen ligt, zodat er niets raars mee zal gebeuren. Had ze op pension gestaan dan denk ik dat ik het paspoort zelf gehouden had. Gewoon omdat ik dan mezelf beter vertrouw om hem niet kwijt te raken, maar dat ligt ook een beetje aan de eigenaren van de stal. Ken ik deze mensen echt goed dan zou ik eerder haar paspoort achter laten denk ik.....
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
- nobbygaard
Hij ligt bij mijn pensionhouder op stal omdat hij ze moet kunnen tonen als ze langs komen. Wij hebben hiervoor ook een contract ondertekend. Zodra we van het erf af gaan vraag ik erom en neem ik het paspoort mee.
Heb die van de kleine dametjes/heer en theo zijn dame hier in huis, maar de Fjorden liggen in een op land gesorteerde bak achter slot en grendel bij de paarden.
Geluk is de vrucht van intens werk
aha trouwens nog nooit vd regel gehoord maar las t idd net.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Ik heb ze thuis liggen en woon 7 minuten van stal vandaan.
De paspoorten van de manegepaarden liggen allemaal op een centrale plek.
Geen idee of een kopie op stal ook geldig is, dat is natuurlijk zo te regelen.
Wordt er eigenlijk veel gecontroleerd?
Odette&Fenna
- nobbygaard
Volgens mij is een kopie niet geldig.Ootje schreef:Ik heb ze thuis liggen en woon 7 minuten van stal vandaan.
Bij ons op de manege is weleens controle erop geweest.
Ik zou het paspoort nooit zomaar bij de pensionhouder achter laten tenzij dit goed op papier staat of iets dergelijks.
Met paspoort kunnen ze je paard verkopen. Je hebt er aparte mensen bij zitten!
Met paspoort kunnen ze je paard verkopen. Je hebt er aparte mensen bij zitten!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ik las op facebook al berichten dat de papieren bij de paarden aanwezig moeten zijn anders krijg je een boete kopie mag niet.
Mijn papieren liggen allemaal thuis en daar blijven ze ook aangezien er bij mijn stal geen woonhuis is, ik kan ze binnen een half uur tonen.
Als ik op een pensionstal stond zou ik niet zomaar mijn paspoort afgeven zo kunnen ze alles met je paard doen als ze willen.
Mijn papieren liggen allemaal thuis en daar blijven ze ook aangezien er bij mijn stal geen woonhuis is, ik kan ze binnen een half uur tonen.
Als ik op een pensionstal stond zou ik niet zomaar mijn paspoort afgeven zo kunnen ze alles met je paard doen als ze willen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- XxDiandraxX
hier staat het in uitgelegd; http://www.nl-paardenpaspoort.nl/Mag ik in plaats van het originele paardenpaspoort ook een kopie daarvan bij mijn paard laten?
Nee, de EU-verordening bepaalt dat het originele paspoort bij het paard moet zijn, ook als het paard niet bij de eigenaar zelf gestald is, maar bijvoorbeeld in een pensionstal.
In die gevallen verdient het aanbeveling om schriftelijk vast te leggen op welke datum het paspoort van een bepaald paard is overhandigd aan welke persoon. Zowel degene die het paspoort afgeeft als degene die het in ontvangst neemt, ondertekenen deze verklaring.
- Thessa Keizer
Onze paarden staan aan huis en hier liggen de paspoorten dus ook gewoon in huis! Als ik het op een pensionstal zou moeten laten liggen dan zou ik hier wel hele duidelijke afspraken van op papier willen zien!
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ik heb het paspoort ook bij de vriendin waar Morgan staat liggen. Niet alleen voor wat betreft controles maar ze gaat ook mee met de jaarlijkse enting daar, dan kan ik het paspoort ook niet vergeten neer te leggen dat is dan weer zo'n gedoe. Bovendien staat ze zo ver weg dat als er bijvoorbeeld iets met spoed moet gebeuren dat ik het prettig vind dat het paspoort daar ligt zodat zij het altijd bij de hand heeft mocht ze haar moeten vervoeren om wat voor reden dan ook. Toen ik nog op pensionstallen stond lag het altijd thuis.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Die van onze paarden liggen gewoon thuis. Van Apollo, onze pensionpony heb ik hem ook niet, die heeft de eigenaresse thuis. Als Ap geënt wordt zorgt ze dat ik hem heb, of ze gaat zelf even met het boekje langs de d.a . Ik zou het risico van boete riskeren en mijn boekje nergens anders laten liggen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik heb ze natuurlijk thuis staan. Maar op mijn vorige stal had ik m niet graag achtergelaten. Zo'n chaotisch huishouden en vet erg irritant als ik 4 weekenden wedstrijd heb is niet echt logisch natuurlijk.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Die liggen thuis. En zou die papieren trouwens nooit achter laten op pension bij de pensionbaas.
Het enige dat hij kan krijgen is een kopie van het mutatiedocument, daarmee weten de controleurs in BE genoeg.
Het enige dat hij kan krijgen is een kopie van het mutatiedocument, daarmee weten de controleurs in BE genoeg.
-
Thuis, ongeacht of paardjes thuis staan of op de andere wei. Alleen als ze voor de zomervakantie uit logeren gaan, krijgt de boer waar ze dan staan de papieren. Mijn vriendin ken ik al 25 jaar, die vertrouw ik de papieren en paardjes zeker toe.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Achter het slot van mijn zadelkast dus wel op stal maar niet bij de staleigenaar.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.