zadel perikelen
zadel perikelen
Paar maanden geleden heb ik mn zadel helemaal na laten kijken en aan laten passen voor Celin. Doordat ze de singelplek redelijk ver naar voren heeft wordt het zadel snel naar voren getrokken. Ik heb een rossner amerika dressuur zadel. Vandaag een banaan singel getest maar dat hielp helemaal niks. De zadelmaker zei destijds dat er niks aan te doen was.
Met rijden schuift het zadel tijdens de galop naar voren en krijgt Celin schuurplekken achter haar voorbenen. (Erg gevoelige huid dus snel plekjes) Alle chabrakken die ik heb zakken onder het zadel uit met rijden. Moet na het galopperen echt afstappen, zadel verleggen, en weer verder rijden.
Wat vinden jullie? Geheel ander zadel zoeken? Celin is redelijk rond maar heeft ook schoft. Zadel ligt prima, maar ik denk zelf dat het schuift ivm de ligging van de singelstoten ten opzichte van haar singelplek.
Met rijden schuift het zadel tijdens de galop naar voren en krijgt Celin schuurplekken achter haar voorbenen. (Erg gevoelige huid dus snel plekjes) Alle chabrakken die ik heb zakken onder het zadel uit met rijden. Moet na het galopperen echt afstappen, zadel verleggen, en weer verder rijden.
Wat vinden jullie? Geheel ander zadel zoeken? Celin is redelijk rond maar heeft ook schoft. Zadel ligt prima, maar ik denk zelf dat het schuift ivm de ligging van de singelstoten ten opzichte van haar singelplek.
Ctje 

-
Re: zadel perikelen
als tijdelijke oplossing zou je kunnen denken aan een staartriem? Dan schuift het zadel tenminste niet naar voren. Maar ik zou het wel na laten kijken. Ze kunnen in korte tijd heel veel veranderen!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Thessa Keizer
Dat is vervelend voor zowel jou als je paardje, kan zo nooit fijn zijn. Ik zou lekker gaan kijken voor een ander zadel die niet schuift en tot die tijd kan een staartriem inderdaad even een tijdelijke oplossing zijn.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ik denk dat zadel probleem als jou had. Zadel ligt prima, maar door singel schuift zadel naar voren. Wat je kan proberen is de single stoten te kruisen, dan komt de singel wat meer naar voren. Anders eventueel single stoten laten aanpassen.
Ik denk niet dat de singel stoten aan te passen zijn. De ene komt al uit de kniewrong zetten de ander is een 2punts stoot. Ik zal de zadelmaker maar weer eens bellen. Vraag me af of er wel iets bestaat wat goed blijft liggen.
Ctje 

Heb ik ook 
Singel stoot die uit kniewrong komt heet ook wel ingebouwde voorsingel, en 2 punts V -singel stoot. Maar heb je al geprobeerd om je singel stoten te kruisen? Als goed is komt dan ook je singel meer naar voren en als dan wel zadel goed blijft liggen dan zal ik dat gewoon doen.

Singel stoot die uit kniewrong komt heet ook wel ingebouwde voorsingel, en 2 punts V -singel stoot. Maar heb je al geprobeerd om je singel stoten te kruisen? Als goed is komt dan ook je singel meer naar voren en als dan wel zadel goed blijft liggen dan zal ik dat gewoon doen.
je kan je vast mijm geschiedenis nog herinneren?
alles wat zadelmakers aanraden en verkochten schoof over de schouders..
ik heb nu de wintec 500 en die blijft liggen. en ik heb veel gemend/bakslepen gedaan zodat ze vam voren gespierder werd.
alles wat zadelmakers aanraden en verkochten schoof over de schouders..
ik heb nu de wintec 500 en die blijft liggen. en ik heb veel gemend/bakslepen gedaan zodat ze vam voren gespierder werd.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Okay. Van voren kan Celin idd nog wel wat groeien. Van achter wat minder
ze is ook wel op dr dikst nu.

Ctje 

Wat lastig zeg, wel herkenbaar.
Nu zijn die dikkies van mij ook vaak drachtig, dus dan schuift het hele zaakje sowieso naar voren..
Jeskim had ook veel last van plekjes van de singel, daar hielp een neopreensingel erg goed tegen. Maar dat voorkomt het schuiven natuurlijk niet.
Nu zijn die dikkies van mij ook vaak drachtig, dus dan schuift het hele zaakje sowieso naar voren..
Jeskim had ook veel last van plekjes van de singel, daar hielp een neopreensingel erg goed tegen. Maar dat voorkomt het schuiven natuurlijk niet.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik gebruik al een neopreen singel, en zelfs daar krijgt ze plekjes van. Singel ik dan te strak aan? Of juist te los.
GIster de stoten gekruist. Eerste stuk verschoof het zadel wel, toen verlegd en bleef uiteindelijk wel liggen. Singel wel weer helemaal naar voren gezakt tegen het voorbeen aan.
Ze staat nu op dieet, even kijken of dat ook verschil maakt.
GIster de stoten gekruist. Eerste stuk verschoof het zadel wel, toen verlegd en bleef uiteindelijk wel liggen. Singel wel weer helemaal naar voren gezakt tegen het voorbeen aan.
Ze staat nu op dieet, even kijken of dat ook verschil maakt.
Ctje 

Ik heb wel mijn singelstoten laten aanpassen naar gewoon, had ze hetzelfde als bij jou, kan prima! Maar misschien kun je eerst een zadel lenen van ieman met "normale" singelstoten?Mieke schreef:Ik denk niet dat de singel stoten aan te passen zijn. De ene komt al uit de kniewrong zetten de ander is een 2punts stoot. Ik zal de zadelmaker maar weer eens bellen. Vraag me af of er wel iets bestaat wat goed blijft liggen.
Singels kruisen zou ik niet doen, komt dan behoorlijk veel druk op de plek van de eerste singelstoten.
Edit: ik gebruik ook een singel waarbij de gespen ruim boven de holtes komen, dit helpt ook wel tegen het schuren denk ik
Er zit misschien ook nog wel verschil in het neopreen, Jeskim had wel een dure en die was duidelijk wat dikker en anders dan de goedkoperen die ik later voor Tea had.
Maar dat is natuurlijk maar symptoombestrijding..
Maar dat is natuurlijk maar symptoombestrijding..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Singels kruizen helpt ook niet merk ik nu na de tweede keer rijden. De chabrakken zakken tijdens het rijden ook allema onder het zadel weg, hoever ik ze ook naar voren leg. Gek, aangezien het zadel naar voren schuift. Aangezien Celin niet heel lang is kan het zadel ook niet super ver naar achteren. Ik start met het zadel achter de schouder, maar we zakken er tijdens het rijden dus gewoon overheen. De singel komt bijna tot aan de zweetbladen, dus lijkt me ook lang genoeg.
Zag dat mn stalgenootje een wintec 500 in de kast heeft hangen, die maar eens vragen of ik er een testritje mee mag maken.
Zit er ook nog verschil tussen dressuur en veelzijdigheid wbt het schuiven?
Zag dat mn stalgenootje een wintec 500 in de kast heeft hangen, die maar eens vragen of ik er een testritje mee mag maken.
Zit er ook nog verschil tussen dressuur en veelzijdigheid wbt het schuiven?
Ctje 

Ik ken dat heeft Foss ook daar kan geen dressuur zadel op met een veelzijdigheids zadel is het probleem vaak weg.
Zou gewoon eens een zadel van iemand lenen en uitproberen.
Zou gewoon eens een zadel van iemand lenen en uitproberen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
bij kaatje ligt zowel dr als vzh netjes.
ik zou denk ik wat meer met dr gaan mennen om dr van voor uit elkaar te krijgen om de schouder breder te krijgen
ik zou denk ik wat meer met dr gaan mennen om dr van voor uit elkaar te krijgen om de schouder breder te krijgen
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Bij Syl jaren lang gezocht wegens jou probleem.
Ik had toen alleen VZH zadels. Sinds ik een dressuur zadel heb blijft die eindelijk achter de schouder, en ook geen schuurplekken meer met mijn neoprene banaansingel.
Ik had toen alleen VZH zadels. Sinds ik een dressuur zadel heb blijft die eindelijk achter de schouder, en ook geen schuurplekken meer met mijn neoprene banaansingel.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ik gebruik deze singel, erg fijn ! http://www.hetgareel.nl/product/33938/3 ... INGEL.aspx
Wat je ook kunt proberen is een zadel zonder zweetbladen. Dan hoeft het zadel alleen aan te sluiten op de rug en bij de singelplek en heb je niks te maken met de schouders.
O.a. Zaldi heeft daar een aantal mogelijkheden in zonder dat je het comfort van de zweetbladen voor de ruiter helemaal prijs hoeft te geven.
O.a. Zaldi heeft daar een aantal mogelijkheden in zonder dat je het comfort van de zweetbladen voor de ruiter helemaal prijs hoeft te geven.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Ik had bij mijn pony het zelfde heb nu een anti slip pad van br. Is soort gel met gaatjes.
Gebruik geen sjabrak meer. Gaat super .blijft nu mooi liggen. Ben bij corry van amsterdam geweest. Zit bij groningen in de buurt. Super tips.kunt haar ook bellen of mailen.
Gebruik geen sjabrak meer. Gaat super .blijft nu mooi liggen. Ben bij corry van amsterdam geweest. Zit bij groningen in de buurt. Super tips.kunt haar ook bellen of mailen.