Verharen..

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Tracey&Dusty

Verharen..

Bericht door Tracey&Dusty » wo 03 jul 2013, 08:19

Ik vind dat Dusty nog vrij veel haar heeft.
Nu hebben we onlangs een volle checkup gedaan bij de DA, daar is het een en ander uitgekomen. Daar zijn we mee aan de slag gegaan..
Maar zijn er verder nog tips om hem sneller te laten verharen? Hij staat zwetend op stal met de zon..
Hij is zelfs van de winter geschoren geweest, kan je dit ook nu doen? Of raakt dan alles door de war..
Diamond Dusty alweer 20 jaartjes jong!
Lieve Dilly, ik mis je! 16-9-2013
rowenna

Re: Verharen..

Bericht door rowenna » wo 03 jul 2013, 09:37

Ik zou gewoon scheren er zijn wel meer mensen die dat doen.
Vaak is het ook een vitamine gebrek, dus een vitamine stoot wil ook wel eens werken.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
foss

Bericht door foss » wo 03 jul 2013, 12:23

De meeste paarden komen dit jaar wat langzamer door hun vacht ja het beste is dat ze uit zichzelf verharen.
Wat extra vitamine erin kan geen kwaad.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 03 jul 2013, 12:48

Hier heb ik 2 weken terug het scheerapparaat ook al ter hand genomen voor een van de shetten. Die komt door een combinatie van ouderdom/kwaaltjes niet altijd door zijn wintervacht heen. Ik ben sowieso niet zo van het scheren, maar in dit geval zie ik dat het hem echt goed doet. Je helpt het paard op deze manier om zijn energie in andere zaken te steken en ik denk dat dat zoals in jouw geval en in het mijne gewoon even voor gaat.
Als je met de haarrichting mee scheert, blijft er nog voldoende zomervacht over.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Rehtse

Bericht door Rehtse » vr 05 jul 2013, 18:06

Hier zijn ook de meeste paarden ook nog niet helemaal goed door hun vacht heen.
Vitaminen kunnen geen kwaad, maar het is ook wel een questie van het weer dit jaar.
Scheren terwijl de andere vacht eronder zit, zou niet mijn eerste keuze zijn. Maar als je ziet dat het dier het zwaar heeft kun je idd met de haar richting mee scheren om de natuur een beetje te helpen :)
Huisje, Beestjes, paardjes :L
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann

Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente :L)
Bailey

Bericht door Bailey » vr 05 jul 2013, 21:53

Je kunt wellicht ook een half halsje scheren.

Ik scheer Bailey ook altijd een half halsje en borst als hij aangeeft last te hebben van de warmte, bijvoorbeeld door zwetend op de wei te staan of te gauw buiten adem te zijn. Dat doe ik van maart tot oktober, gewoon wanneer nodig.
Krijg ik echt een heel veel blijer en fitter paard voor terug!
Hij komt prima door z'n vacht maar zelfs zijn zomervacht is gewoon drie keer zo dik als die van de gemiddelde warmbloed. Het haar groeit altijd mooi terug, meestal is er na een paar weken al niets meer van te zien.
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » za 06 jul 2013, 15:27

Jordy zat vorig jaar rond deze tijd ook slecht/dikin zijn vacht. Maar dat kwam door een lochte bloedworm besmetting. Ik heb hem nu begin vd dit jaar ontowrmt met Pramox (begin voorjaar) en nu zit hij echt heel mooi in zn vel, gladde beharing.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tracey&Dusty

Bericht door Tracey&Dusty » ma 08 jul 2013, 08:40

Thanks voor de tips!

Ik denk idd dat ik hem een half halsje scheer...
Diamond Dusty alweer 20 jaartjes jong!
Lieve Dilly, ik mis je! 16-9-2013
Plaats reactie