Furminator, is het wat?
- margalorenz
Furminator, is het wat?
Ik overweeg een furminator aan te schaffen. Zijn er hier mensen die ervaring met zo'n ding hebben? Is het wat?
Re: Furminator, is het wat?
Ik heb er een, een top dingetje.
Ik vind ze fijner dan bijv een roskam of zweetmes met kartels.
Maar hoorde wel dat als je hem via marktplaats koopt dat ie dan wel een stuk goedkoper is, maar ook snel het handvat afbreekt.
Ik vind ze fijner dan bijv een roskam of zweetmes met kartels.
Maar hoorde wel dat als je hem via marktplaats koopt dat ie dan wel een stuk goedkoper is, maar ook snel het handvat afbreekt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Hier is ook een furminator aanwezig in mijn poetskist.
Erg handig!
Ik gebruik hem bijvoorbeeld ook voor mijn kat
Een oude zaag of zweetmes kan ook prima hoor! Ik vind het voordeel dat er minder haar op de grond valt als je bezig bent.
Erg handig!
Ik gebruik hem bijvoorbeeld ook voor mijn kat

Een oude zaag of zweetmes kan ook prima hoor! Ik vind het voordeel dat er minder haar op de grond valt als je bezig bent.
Do, mijn eerste eigen paard! ♥
Ik vind hem voor het paard niet fijn.
Bij de kat wel!
Bij de kat wel!
Ik vind het wel prettig werken. ik heb zo'n goedkopere van Marktplaats, maar dat handvat is inderdaad kapot...
Ik vind het een geweldig ding! Je hebt verschillende maten voor katten en honden kleine en voor paarden grotere. ik heb hem nu al een aantal jaren en hij doet zijn werk nog prima.
Mijn paarden worden nooit geschoren en hebben ook geen dekens op, dus zijn behoorlijk harig. Als ze verharen, haal je alle (op dat moment) loszittende haren weg. Ik heb eigenlijk nooit meer last van rondvliegende haren of matten haar aan mijn trui.
Ik wil niet meer zonder. Het was een duur ding, maar heeft zijn dienst voor mij al lang bewezen
Mijn paarden worden nooit geschoren en hebben ook geen dekens op, dus zijn behoorlijk harig. Als ze verharen, haal je alle (op dat moment) loszittende haren weg. Ik heb eigenlijk nooit meer last van rondvliegende haren of matten haar aan mijn trui.
Ik wil niet meer zonder. Het was een duur ding, maar heeft zijn dienst voor mij al lang bewezen

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ik heb er zelf geen, maar al veel goede dingen over gehoord idd!
Zaterdag was een stalgenoot er mee in de weer en ik moet zeggen dat het aardig lijkt te werken! Hij heeft een wit paard (deze dagen niet echt dus
) en het was heel duidelijk waar hij met de furminator geweest was. Daar was het paard een stuk witter.
Ik denk dat ik er in eerste instantie al een ga aanschaffen voor de hond en misschien voor 't paard dan ook wel.
Zaterdag was een stalgenoot er mee in de weer en ik moet zeggen dat het aardig lijkt te werken! Hij heeft een wit paard (deze dagen niet echt dus

Ik denk dat ik er in eerste instantie al een ga aanschaffen voor de hond en misschien voor 't paard dan ook wel.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
furminator is wel echt alleen voor losse haren. Je mag hem niet gebruiken als de vacht nat is of om zand mee weg te halen. Dan trek je te hard aan de haren. Ik denk dat daar de tandjes ook van slijten. Verder mag je geen kracht zetten of vaak over hetzelfde plekje gaan omdat hij nogal scherp is.
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ze zijn eigenlijk net als de messen van een scheeraparaat, dus inderdaad scherp.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik heb er eentje voor de kat en eentje voor t paard. Ik vind ze geweldig!!!! Anders altijd in het voorjaar mijn schouders in de kreukels, nu niet meer. Je mag er idd geen zand mee weghalen en er niet mee over `t hoofd en de benen. Dat is te gevoelig op het bot. Maar verder.........!!!!!!! Kost een boel, maar werkt enorm!
Ik maak hem overigens na het borstelen altijd wel schoon en droog met een andere borstel en ben zuinig op het beschermhoesje. Zo blijft hij lang goed!
Ook voor de kat is ie ideaal! Kat vindt het heerlijk en je haalt er een berg van af. Is trouwens een kleiner maatje furminator.
Ik maak hem overigens na het borstelen altijd wel schoon en droog met een andere borstel en ben zuinig op het beschermhoesje. Zo blijft hij lang goed!
Ook voor de kat is ie ideaal! Kat vindt het heerlijk en je haalt er een berg van af. Is trouwens een kleiner maatje furminator.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ik maak hem ook altijd schoon en als ik hem niet meer nodig hem een beetje olie voor scheeraparaten over het mesje en dan bescherm hoesje er op.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik heb er ook 1 maar ook bij mij is het handvat gebroken,erg jammer want het was een fijn ding.
Ik had wel de echte .
Ik had wel de echte .
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- margalorenz
Dat klinkt veelbelovend allemaal zeg! Wat stom trouwens dat die handvaten zo breekbaar zijn!
Maakt het nog wat uit welke maat je neemt wat betreft de werking? Maat paard lijkt me het meest logisch, maar maat grote hond is bijvoorbeeld wel goedkoper. Zit er verschil in de werking?
Maakt het nog wat uit welke maat je neemt wat betreft de werking? Maat paard lijkt me het meest logisch, maar maat grote hond is bijvoorbeeld wel goedkoper. Zit er verschil in de werking?
Ik heb maat grote hond en volgens mij is dat ook de maat die voor paarden gebruikt word.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Of het dezelfde maat is, weet ik eigenlijk niet. Ik heb de groene. Die van de kat is geloof ik rood. Ik maak hem ook altijd schoon. Blaas het stof eraf en hoesje erom.
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ja de groene is voor paarden.
Ik heb die voor grote honden[geel], het mes is iets korter dan die voor paarden, maar werkt net zo goed en is 10 goedkoper[ tenminste, bij ons in de winkel]
Ik heb die voor grote honden[geel], het mes is iets korter dan die voor paarden, maar werkt net zo goed en is 10 goedkoper[ tenminste, bij ons in de winkel]
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Jaaa, furminator, geweldig ding!
Ik was op stal geloof ik de eerste die 'm kocht, nu loopt de halve stal ermee
Heb 'm nu zo'n 3 jaar, ben er wel zuinig op (alleen op droog, schoon haar) maar werkt nog perfect. Ik heb hem toendertijd via iemand op bokt gekocht die ze goedkoop aanbood.
Ik heb de gele, die vind ik qua formaat prima! Veel groter lijkt me juist minder prettig.
Ik was op stal geloof ik de eerste die 'm kocht, nu loopt de halve stal ermee

Heb 'm nu zo'n 3 jaar, ben er wel zuinig op (alleen op droog, schoon haar) maar werkt nog perfect. Ik heb hem toendertijd via iemand op bokt gekocht die ze goedkoop aanbood.
Ik heb de gele, die vind ik qua formaat prima! Veel groter lijkt me juist minder prettig.
je kan er een kat echt kaal mee kammen he? omdat er zulke scherpe tandjes aanzitten blijf je het haar maar weghalen, ook dat wat nog vast zit snij je gewoon weg, dus niet onbeperkt gebruiken
dan vind ik zweetmes prettiger, als ze niet meer haart dan stop ik 
wij verkopen in de praktijk de coatbuster, goedkopere versie maar kwalitatief erg goed.

wij verkopen in de praktijk de coatbuster, goedkopere versie maar kwalitatief erg goed.
Ctje 

- SandraJimmy
Ik heb er ook een en het is echt een heel fijn ding.
Koop ze particulier, dan heb ik de originele voor ongeveer €12.50 - €15
Koop ze particulier, dan heb ik de originele voor ongeveer €12.50 - €15
Over dat kaalkammen... heb ik nog niet meegemaakt!
Gebruik hem alleen tijdens het verharen. Zodra Bailey klaar is met verharen heeft 'ie ook geen nut meer, komt er niets meer af hoor. En pony heeft dan altijd nog zat haar over
Haalt de losse haren perfect weg, maar wat vast zit blijft, hier tenminste, gewoon vast zitten hoor!
Gebruik hem alleen tijdens het verharen. Zodra Bailey klaar is met verharen heeft 'ie ook geen nut meer, komt er niets meer af hoor. En pony heeft dan altijd nog zat haar over