Bange hond, bange ik..

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Nicole
Moderator

Bange hond, bange ik..

Bericht door Nicole » do 08 nov 2012, 07:36

Sinds een aantal weken hebben wij op stal een nieuwe erf hond, een Rotweiler. Nu heb het niet zo op die honden (sorry voor alle Rotweiler eigenaren) maar goed. Hij is 1.5 en ze hebben hem via, via gekregen en er is weinig over zijn achtergrond bekend….
Toen hij kwam was hij lief en aanhankelijk, speels en kon met iedereen overweg. Ik begon het ook echt een leuke hond te vinden. Maar vorige week riep ik hem bij mij en liet hij mij de tanden zien, in een reflex heb ik hem bij het nekvel gegrepen en hem op de grond geduwd half op z’n rug. Hij piepte en jankte het uit en stoof weg. (ik laat mij niet bedreigen, door zo’n K** hond) Sindsdien is hij bang voor mij, vlucht voor mij weg.

Ik dacht dat hij dat gedrag alleen bij mij vertoonde maar gister deed hij het ook bij onze bijrijder en bij mijn vader toen hij hem wilde aanhalen. Volgens de stal eigenaren doet hij dit bij verder niemand.
Naja wat nu? Ik heb wel respect /ben een beetje bang voor een bange Rotweiler, maar ik wil als ik op stal ben ook niet continu op mijn hoede zijn.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
janna
Contacteer:

Re: Bange hond, bange ik..

Bericht door janna » do 08 nov 2012, 07:58

Oeh dat is ook niet handig zeg, maar denk dat je nekvel actie wel een hele goede geweest is! Rotweilers zijn in principe wel familiehonden, mits ze goed opgevoed zijn. Hou hem in ieder geval onder jou qua rangorde, meer kan je denk ik niet doen.... dat is aan Piet en Gea.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
jeanet01

Bericht door jeanet01 » do 08 nov 2012, 08:08

hond gewoon negeren, niet bij je roepen of aanhalen. Hij zijn ruimte jij de jouwe.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 08 nov 2012, 08:10

pff dat is niet fijn, een hond waar je ang voor bent op stal. Je hebt wel goed gehandeld en dat laat de hond ook zien. Maar vertrouwen doe je hem niet meer.
Wel met eigenaren over praten, als zij het niet weten, kunnen ze er ook niks tegen doen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Krista

Bericht door Krista » do 08 nov 2012, 08:23

Juiste advies is idd negeren. Beiden in je eigen ruimte. Als de hond weer op een normale manier toenadering zoekt merk je dat vanzelf en kan je anders handelen.

Mijn schoonmoeder heeft een 4 jarige rottweilerteef uit het asiel sinds een paar maanden, moeilijk dier met een slecht verleden, ook niet helemaal betrouwbaar. Gewoon negeren en niet aankijken en je ding doen. Het zijn moeilijke honden met in dit soort gevallen toch achterbakse trekjes.
Ik moet zeggen dat die van mijn schoonmoeder zich wel enorm goed aanpast nu er voor haar duidelijkheid en structuur in het leven is.
Misschien heeft deze hond ook even wat meer tijd nodig...
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Jilly

Bericht door Jilly » do 08 nov 2012, 10:55

Als hij je nu mijdt zou ik het gewoon zo laten, maar prettig is het inderdaad niet.

Op mijn vorige stal hadden ze een hondenfokkerij en -pension. De meeste honden zaten in een apart deel, maar hun favo's liepen meestal los. Een van die honden was een Berner Sennen. Meestal een schat van een beest, maar ze kon uit het niks ineens zo onberekenbaar worden.
Ik kwam er dagelijks en nooit problemen mee gehad, maar als ik iemand bij had was het gegarandeerd prijs.
Ze heeft mijn broertje zo een keer vast gehad (gelukkig niet doorgebeten, maar hij was er erg van geschrokken natuurlijk)
Hond ging vast als ik iemand mee had, daar wilde ik geen risico's meer mee nemen :n

Toen ik verhuisde was het wel een hele verademing om niet steeds die hond te moeten zoeken en hem in het oog te houden moet ik zeggen...
Vind ook niet dat zo'n onberekenbare hond los moet lopen op een erf waar veel mensen komen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 08 nov 2012, 12:29

Niet tegen praten, niet aanraken en geen oogcontact maken aldus Cesar Millan. Zo hoor je je te gedragen als je bij een vreemde hond op bezoek komt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 09 nov 2012, 01:01

Ik ga mee met de rest, het is niet jouw hond dus lekker laten zo, niet bij je roepen, gewoon negeren, niet aanraken, niet aankijken en zeker niet ervoor terugdeinzen!!
Gewoon prima toch, allebei op jezelf ;)
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
foss

Bericht door foss » vr 09 nov 2012, 05:41

Ja negeren is denk ik de beste oplossing en anders moet de eigenaar hem opsluiten als er mensen zijn want straks pakt hij iemand.
Ik hou zelf ook niet zovan dit ras heb er sslechte ervaringen mee dus kan jou angst wel begrijpen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
dc

Bericht door dc » vr 09 nov 2012, 06:41

even ontopic, zo hebben wij een 5 jaar oude rotweiler reu op stal, die bij ons kwam toen hij 2 jaar oud was. echt een schat van een hond. maar de eerste dag toen hij bij ons was trok hij ook ineens zijn lip op en liet ziijn tanden zien ( iedereen in de kantine zat ineens doodstil in afwachting) wat bleek achteraf dat deze dit altijd doet als hij in de buurt is van een sigaret DAT STINKT!!!

heb geduld om de hond te laten wennen op zijn nieuwe plek.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 09 nov 2012, 08:31

Wij hadden ook op stal een rotweiler, lieve hond. Tot hij ineens 13 of 14 baasjes had. Uiteindelijk is hij vals geworden. En door een vervelend incident met een schaap uiteindelijk weggegaan...

Ik denk dat iedereen die geen baas is van die hond ook geen baas moet willen spelen over de hond. Hem lekker laten gaan dus en idd negeren
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 09 nov 2012, 19:25

idd.kijk eens naar cesar op animal planet,kun je een hoop
tips uit halen
en idd bij aankomst geen oogcontact negeren is het enige wat je kunt doen.
Afbeelding
Plaats reactie