Rubber staltegels

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Machteld&Falco

Rubber staltegels

Bericht door Machteld&Falco » vr 05 okt 2012, 15:51

Ik heb een schuilstal van 3x5m Ik zou een stuk van 3x3m willen betegelen. De ondergrond is gegoten beton dat naar de stalingang toe afloopt. Ik zit te denken om in de schuilstal rubberen staltegels te leggen. Maar er zijn zoveel verschillen alleen al in prijs... Ik zou ze willen gebruiken in combinatie met een laagje stro. Graag even jullie mening/ervaring! :)

- Eerst en vooral het materiaal zelf: neem ik best vochtdoorlatende tegels of net niet? Ik lees bij verschillende fabrikanten evenveel verschillende meningen... Zelf lijkt vochtdoorlatend mij voor de paarden het aangenaamst maar ik kan me voorstellen dat er zo wel urine en vuil in de poriën van het materiaal gaan dringen en dat is misschien niet zo hygiënisch (voor zover een stal dat sowieso al is)?

- Ik vond op het internet een website met rubberen terrastegels. Het materiaal is hetzelfde als vochtdoorlatende staltegels, alleen kosten ze nog niet de helft van de prijs. Ze verschillen wel in dikte: de staltegels zijn 4cm dik, de terrastegels "slechts" 2,5cm... Zouden die tegels ook geschikt zijn?

Alvast bedankt!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Yvette_Minouk

Re: Rubber staltegels

Bericht door Yvette_Minouk » vr 05 okt 2012, 16:56

Hoi Machteld,

Laatst hebben mijn ouders ook rubberen staltegels gekocht, aangekocht in Duitsland, daar waren ze het gunstigst geprijsd. We hebben daar ook de tentstal gekocht, komen het aan huis brengen evt.

Vochtdoorlatende zijn fijn, want het loopt netjes af. Ook als je de matten af/schoon spuit, dan is het niet lang nat. We hebben ze nog niet lang genoeg denk ik om te zeggen of het verstopt, maar tot nu toe iig niet.
Dikte is wel belangrijk geloof ik. Je hebt er nog noppen onder zitten en hoe dikker, hoe zachter en slijtvaster heb ik begrepen.

We hebben het geprobeerd met en zonder stro. Ze liggen zacht genoeg om er geen stro in te leggen, enig nadeel is dat je een smerig paard van stal haalt als ze overal mesten ;) Met stro is wel fijner, maar je hebt minder stro/vlas nodig! Dus uiteindelijk loont het zich wel in de kosten.
Gegoten beton is handig, scheelt veel werk met het leggen van de tegels.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 05 okt 2012, 18:16

Machteld, ik heb 2 weken terug 50m2 tegels gekocht in Harmelen bij Utrecht, dat is voor jou wellicht wat ver weg. Zijn 12,50 per m2 ze zijn 2dehands uit speeltuinen maar werken nog prima!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 05 okt 2012, 19:45

Wij hebben ook gewoon speeltuintegels werkt prima. Wij halen ze eens per jaar uit de stal om schoon te spuiten en dan leggen we ze weer terug
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 05 okt 2012, 20:12

Wij hebben vochtdoorlatende rubberen matten in de stal en die bevallen ons prima. De paarden hebben er nu 2 winterseizoenen op gestaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis » za 06 okt 2012, 06:52

Ik heb destijds een paard op vochtdoorlatende tegels gehad en vond dat super fijn. Het lijkt mij dat wanneer je geen vochtdoorlatende tegels hebt, de urine op de tegels blijft staan/liggen en het dan best glad kan worden
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
rowenna

Bericht door rowenna » za 06 okt 2012, 11:41

Het is dan niet alleen glad, maar gaat ook gigantisch stinken. Ken iemand die de paarden op niet vocht doorlatende rubber matten heeft staan en ook al worden de stallen twee keer per dag schoon gemaakt, het stinkt echt naar amoniak.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ilona

Bericht door Ilona » za 06 okt 2012, 17:01

Hoe zit dat dan als je een betonnen ondervloer hebt? Vocht gaat door de tegels heen en wordt niet opgenomen door stro of iets. Waar gaat het vocht dan naartoe?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 06 okt 2012, 19:28

Ilona schreef:Hoe zit dat dan als je een betonnen ondervloer hebt? Vocht gaat door de tegels heen en wordt niet opgenomen door stro of iets. Waar gaat het vocht dan naartoe?
Zou bij mij gewoon aflopen, de stal uit, aangezien de vloer afloopt. Ik zou het trouwens icm stro gebruiken.

Thanks iedereen. Hier heb ik wat aan! Als ik het goed begrijp zouden speeltuintegels dus net zo goed werken.

@Pablo: Utrecht is me net dat ietsje te ver. Anders was het inderdaad een buitenkansje geweest!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » za 06 okt 2012, 19:49

Ik heb stal putten laten maken in de stallen..
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 07 okt 2012, 10:39

Hier liggen de tegels op de roostervloer. Hieronder zit de mestkelder.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » zo 07 okt 2012, 11:04

mmm is voor mij geen optie dan, ik heb namelijk geen aflopende vloer en geen putten.
ik werd net zo blij van dit topic, wilde ze ook gaan aanschaffen haha
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 08 okt 2012, 20:57

Wij hebben gewoon een betonnen vloer en geen problemen. Wel hebben we een vrij open stal dus echt stinken doet het niet. De dierenarts vond het een super oplossing bij ons. En ik vind dat opzich de tegels het vocht goed doorlaten hoor
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
sunhild

Bericht door sunhild » wo 10 okt 2012, 09:53

Ik zit dus ook te denken aan rubberen speeltuin tegels voor in de schuilstal. Ben dus ook niet bang dat het daar gaat stinken. Maar wil dan ook een laagje strokorrels erop doen. Heb nu ook strokorrels maar last van omhoog komend grondwater. En de stal is de enigste droge plek waar hij kan staan.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » wo 10 okt 2012, 15:01

Ik had eerst altijd van die speeltuin tegels banjer kon zich daar prima mee redden maar bella die draaide ze er elke keer uit.
Hoe geen idee maar die had er elke 2 weken wel een helemaal in stukjes liggen.
Nu heb ik in haar stal van die grote 1 bij 1 meter tegels liggen en dit is echt heel erg fijn liggen stevig op hun plek gaan niet schuiven.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Plaats reactie