Kattenbakvulling
Kattenbakvulling
Gezien het grote aantal dierenliefhebbers zullen hier ook wel wat kattenhouders forummen... Vraagje: welke kattenbakvulling gebruiken jullie en waarom?
Ik ben op zoek naar:
- een vulling die niet aan de pootjes kleeft of afgeeft (pootafdrukken op het parket). Dan moet ik weer dweilen (ben lui).
- een vulling die goed opneemt.
- geen klontvormende, aangezien ik die bak in 1 keer leeggooi en niet ga scheppen (ben lui).
Ik heb 3 katten en wil zo min mogelijk verschonen (ben lui).
Ik ben op zoek naar:
- een vulling die niet aan de pootjes kleeft of afgeeft (pootafdrukken op het parket). Dan moet ik weer dweilen (ben lui).
- een vulling die goed opneemt.
- geen klontvormende, aangezien ik die bak in 1 keer leeggooi en niet ga scheppen (ben lui).
Ik heb 3 katten en wil zo min mogelijk verschonen (ben lui).
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Re: Kattenbakvulling
Hihi, al die (ben lui)'tjes.... :-)
Ik zou eens Catsan proberen.
Ik zou eens Catsan proberen.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Ik gebruik de groene zak van Biocat (of hoe je het ook schrijft), en ben daar erg tevreden over!
Dag lieve, lieve Trix... 

Haha ja echt erg. Wil het liefst kattengemak inschakelen, http://www.kattengemak.nl, zo lui ben ik met betrekking tot de kattenbak!
Maar heb nu een cabrio kattenbak besteld (ja ja fancy sjit ouwe!), die kun je half openklappen zodat je er makkelijk bij kunt (toch maar klompjes scheppen dan).
Deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... bak/145976
Maar heb nu een cabrio kattenbak besteld (ja ja fancy sjit ouwe!), die kun je half openklappen zodat je er makkelijk bij kunt (toch maar klompjes scheppen dan).
Deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... bak/145976
Ik gebruik altijd houtkorrel. Bevalt mij prima, maar misschien heb ik wel een nette kat
.

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- Brittlover
Je hebt ook van die zakken, die kun je in 1 keer leeggooien en geen geklooi met het boenen van je kattenbak.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Ja die krabben mijn monstermeisjes kapot helaas... dacht dat dat echt een uitkomst zou zijn!
-
Ik gebruik altijd catsan, stinkt niet zo heel snel. Ik heb 4 katten waarvan 2 al aardig op leeftijd, 1 plast altijd erg veel en het wordt goed opgenomen.
"Anyone who says onions are the only vegatables that makes you cry, has never been hit in the face with a pumpkin...."
Maar zie je pootafdrukjes van catsan? En korreltjes door het huis? Er ligt standaard een handdoek voor de bak, maar alsnog zie ik altijd kattenpootjes!
Wij hebben 1 kat en doen zo'n zak erin dan een krant en dan korrels (c1000 merk ik weet t niet). Maar onze kat doet alles buiten. Kattebak staat er meer voor de sier haha.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
Ja dat helaas wel korreltjes naast de bak. Pootjes zie ik nooit. Die korrels komen ook van 1 en dezelfde af. Die schudt haar pootjes altijd buiten de bak uit.
"Anyone who says onions are the only vegatables that makes you cry, has never been hit in the face with a pumpkin...."
ik heb die van de c1000..bevalt mij prima alleen de korrels liggen wel door het hele huis.. Denk dat dat met de meeste korrels wel gebeurt.
Ze geven wel wat af.. alleen vlakbij de kattenbak last van witte pootjes op de vloer maar wij hebben ook zwarte plavuizen dus daar zie je allleees op!
Ze geven wel wat af.. alleen vlakbij de kattenbak last van witte pootjes op de vloer maar wij hebben ook zwarte plavuizen dus daar zie je allleees op!

Ik heb ook houtkorrels en die werken super.
Ik gebruik die ook bij mijn konijn.
Nemen super op, kleven niet aan pootjes en stinken ook helemaal niet.
Ik gebruik die ook bij mijn konijn.
Nemen super op, kleven niet aan pootjes en stinken ook helemaal niet.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
houtkorrels hier, plakken niet veel aan pootjes, lang geen geurtjes
(is niet het werk dat ik het liefste doe)

Ik gebruik catsan, bevalt prima.
Maar als je beesten hebt dan zul je toch af en toe het een en ander moeten opruimen.
Maar als je beesten hebt dan zul je toch af en toe het een en ander moeten opruimen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hihi ja I know. En dat doe ik ook wel hoor, maar wel met gepaste tegenzin.Esther schreef:Ik gebruik catsan, bevalt prima.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Hier ook Catsan voor mn 3 poezels, al doe je niks tegen het blijven kleven aan de pootjes hoor,
die steentjes zitten ook wel tussen de teentjes en als ze uit de bak komen lopen of schudden ze die toch weer los.
Tja toch iets meer zin maken om een en ander op te ruimen vrees ik
die steentjes zitten ook wel tussen de teentjes en als ze uit de bak komen lopen of schudden ze die toch weer los.
Tja toch iets meer zin maken om een en ander op te ruimen vrees ik

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ik heb iets gezien op internet, een soort fijn stro ofzo.. op natuurlijke basis, dus mag ook in de biobak. Ga dat eens proberen. Want inderdaad, steentjes blijven altijd wel aan de pootjes zitten.
stukje vloerbedekking of matje voor de bak leggen, helpt goed tegen het afgeven van het grind aan de pootjes. ik had er altijd een doos voor staan, waar ze eerst door liepen vanuit de bak.
klontvormend vond ik zo ie zo prettiger ook al gooide ik hem elke dag leeg, want dan kreeg je niet zo´n laagje nat spul erin.
klontvormend vond ik zo ie zo prettiger ook al gooide ik hem elke dag leeg, want dan kreeg je niet zo´n laagje nat spul erin.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik heb een binnenkat, ze doet dus alles op de bak en ik gebruik gelkorrels van het Jumbo huismerk. Houtkorrel vind ik ruiken naar enkele dagen, grit veel te stoffig en inderdaad die wittige aanslag overal.
Kost ongeveer 3,50 per zak en ik doe er met mijn kat 3 weken mee, ik schep wel om de dag uit en doe af en toe een geur poeder erop. Met de andere typen vulling deed ik max 5 dagen...
Kost ongeveer 3,50 per zak en ik doe er met mijn kat 3 weken mee, ik schep wel om de dag uit en doe af en toe een geur poeder erop. Met de andere typen vulling deed ik max 5 dagen...