voeren
-
voeren
wat geven jullie je fjord nu te eten en hoeveel? die van mij staat buiten en krijgt kuil en als ik er ben pavo naturals best, doe het eigenlijk meer op gok maar ben benieuwd wat jullie geven.
Re: voeren
Mijn paarden staan 24/7 buiten en krijgen naar behoefte 's morgens en 's avonds voordroog bij.
Af en toe krijgen ze wat brok, hang er ook wat vanaf of ze gras eten of voordroog en of ze behoefte hebben. Ze krijgen dan meestal ponybrok bij van subli.
Af en toe krijgen ze wat brok, hang er ook wat vanaf of ze gras eten of voordroog en of ze behoefte hebben. Ze krijgen dan meestal ponybrok bij van subli.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
hier staan ze ook nu 24/7 buiten op de wei. elke dag een strook gras erbij, en een kleine halve schep marstall eczem muesli en 50 gram marstall force
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Machteld&Falco
mijn paarden staat 24/7 buiten en krijgen om de dag een strook gras erbij. Daarnaast krijgen ze allebei (fjord en lusitano) elke dag een summerfitkoek van Pavo en er hangt ook een mineralensteen in de stal waar ze onbeperkt hun gang mee kunnen gaan.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Bij ons staan ze 24/7 op het land en krijgen 1x in de 2 of 3 dagen een vers strookje gras bij.Verder krijgen ze niets bij....
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Overdag staat Bjorn in de wei. Op stal krijgt hij nog 2 handjes Besterly Vitalic, 1 handje Hippostar kruidenmusli zonder haver en voordroog, dat verdeeld over 2 voerbeurten.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Olaf krijgt 's ochtends basisbrok en 's avonds ook. en staat van 8 tot 6 of 8 uur (hangt af van het weer) buiten.
Hij krijgt 1/4 schep brok dan. 's avonds krijgen ze ook nog wat hooi.
Hij krijgt 1/4 schep brok dan. 's avonds krijgen ze ook nog wat hooi.
bij ons staan ze 24/24 op een heel kaal stuk land (de rest is aan het groeien
) met schuilstal, ook mineralenliksteen altijd voor handen
ze krijgen per dag een bot hooi (in 2 keer verdeeld) en dan ongeveer 1.5 kg nature's best van pavo met nog 0.5kg podo lac per dag (ook op 2 voerbeurten) (bot hooi hangt af van hoe het stuk land er voor komt, kan dus ook niks zijn als ze er net op staan bvb)
ik ben precies de enige die zoveel bij geeft
maarde weide is echt heel schraal, staat praktisch niks meer op, eens het gras op mijn andere 2 stukjes beter gegroeid is, gaan ze weer op een ander stukje.
ze krijgen wel wat omdat ze deze winter naar mijn gedacht juist op het randje stonden
verder heeft Githa zo genoeg energie om goed te kunnen werken met Leslie
Jalenka krijgt nu genoeg om verder te kunnen groeien (wat ze dus druk aan het doen is, dus wordt naar mijn idee wel goed gebruikt)

ze krijgen per dag een bot hooi (in 2 keer verdeeld) en dan ongeveer 1.5 kg nature's best van pavo met nog 0.5kg podo lac per dag (ook op 2 voerbeurten) (bot hooi hangt af van hoe het stuk land er voor komt, kan dus ook niks zijn als ze er net op staan bvb)
ik ben precies de enige die zoveel bij geeft
maarde weide is echt heel schraal, staat praktisch niks meer op, eens het gras op mijn andere 2 stukjes beter gegroeid is, gaan ze weer op een ander stukje.
ze krijgen wel wat omdat ze deze winter naar mijn gedacht juist op het randje stonden
verder heeft Githa zo genoeg energie om goed te kunnen werken met Leslie
Jalenka krijgt nu genoeg om verder te kunnen groeien (wat ze dus druk aan het doen is, dus wordt naar mijn idee wel goed gebruikt)
Hier krijgen ze ook nog gewoon brok en voordroog bijgevoerd hoor, onze wei is heel schraal op het moment. Shadow krijgt half kilo basisbrok en een pluk voordroog, 2x per dag. Hier staan ze ook 24/7 buiten alleen als het weer extreem is of de wei erg nat, halen we ze van de wei en staan ze op de paddock.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Geke loopt 24/7 buiten op ik gok 0,5 tot 1 hectare samen met 2 andere paarden waarvan 1 sávonds op stal staat. Het echt lekkere gras is er wel uit maar zag straks dat er langs de kanten nog genoeg staat. Ze krijgen ook dagelijks voordroog en ik geef Geke nu 0,5 kg Pavo Grow wat ik nu langzaam opvoer naar 1 kg per dag.
Norka, Grete en Ulrieke lopen bij mijn oom ook 24/7 buiten. Norka en Ulrieke lopen op een kaal stuk en krijgen dagelijks een strook erbij. Grete loopt op een voller stuk zodat ze mooier op conditie krijgt. Wel lopen Norka en Ulrieke ook beide apart. Probleem is dat mijn oom echt van die vette koeien weides heeft en ze dus redelijk snel te zwaar worden.
Moet zeggen dat ik het wel wennen vind, ben natuurlijk de weides van mijn oom gewend en Geke loopt op een heel ander gras, schraler, maar wel veel oppervlakte. Ze moet dus lekker veel meters maken om haar kostje bij elkaar te scharrelen wat wel de natuur nabootst. En ze ziet er goed uit, zit een mooi laagje over haar ribben heen dus ze komt niets te kort
Norka, Grete en Ulrieke lopen bij mijn oom ook 24/7 buiten. Norka en Ulrieke lopen op een kaal stuk en krijgen dagelijks een strook erbij. Grete loopt op een voller stuk zodat ze mooier op conditie krijgt. Wel lopen Norka en Ulrieke ook beide apart. Probleem is dat mijn oom echt van die vette koeien weides heeft en ze dus redelijk snel te zwaar worden.
Moet zeggen dat ik het wel wennen vind, ben natuurlijk de weides van mijn oom gewend en Geke loopt op een heel ander gras, schraler, maar wel veel oppervlakte. Ze moet dus lekker veel meters maken om haar kostje bij elkaar te scharrelen wat wel de natuur nabootst. En ze ziet er goed uit, zit een mooi laagje over haar ribben heen dus ze komt niets te kort
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Kobalt staat ook 24/7 buiten. Hij krijgt iedere dag een kwart schep muesli met natuur/weidemix, foenegriek/zeewier en scheutje olie erbij. We hebben ook zon himalayasteen in de wei hangen.
Van de winter gaat hij snachts naar binnen en krijgt hij hooi bijgevoerd.
Van de winter gaat hij snachts naar binnen en krijgt hij hooi bijgevoerd.
Celin staat 24/7 opt land, wordt bijgevoerd met kuil/hooi omdat er geen gras staat. Verder krijgt ze nu 1kg pavo breeders nogiets bij per dag ivm dracht, daar stop ik mee als veulen geboren is en Celin dr weer goed voorstaat.
Ctje 

Ze staan hier om de dag op goed gras.
Toot krijgt daarnaast 2 kilo maisvlokken en 1 kilo brokken.
Fjordy krijgt handje brok en Gio 1 kilo veulen brok.
(Daarnaast nog hooi!)
Toot krijgt daarnaast 2 kilo maisvlokken en 1 kilo brokken.
Fjordy krijgt handje brok en Gio 1 kilo veulen brok.
(Daarnaast nog hooi!)

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden