Verzeker jij je fjord?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
ukoldaatje

Verzeker jij je fjord?

Bericht door ukoldaatje » wo 15 dec 2010, 19:15

Ben net mijn mopshondjes in de verzekering aan het doen, vroeg me af wie zijn fjord heeft verzekerd en waartegen? Welke verzekering? En wat betaal je per maand?

Zit er aan te denken om Gandhi ook te verzekeren..maar twijfel of dat nou wel zo slim is financieel gezien?
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Pablo
Contacteer:

Re: Verzeker jij je fjord?

Bericht door Pablo » wo 15 dec 2010, 19:20

Ik heb Pablo altijd verzekerd gehad, maar nooit nodig gehad. Mijn nieuwe paard wordt niet verzekerd.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 15 dec 2010, 19:21

ik heb karev niet verzekerd. Ik zet zelf geld op zij. wil weten wat er met haar gebeurt mocht ze ´´verkocht´´ moeten worden aan de verzekering, en daar hoor je teveel spook verhalen over
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » wo 15 dec 2010, 19:25

Ja hoe zit dat nou precies?
Als ze afgekeurd worden, dan is het paard opeens van de verzekeraar?
Heb je daar helemaal geen inspraak in?

Ik dacht meer aan onvoorziene omstandigheden zoals we hier wel es zien, paardjes wat gewond maanden op de kliniek komen te staan oid.

Heb in de 28 jaar dat ik paarden heb nog geen enkel paard verzekerd gehad, maar af en toe lees ik van die horror verhalen := :=
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 15 dec 2010, 19:35

bij afkeuren kopt de verzekering je paard idd. Hoe vaak zie je niet dat die paarden weer door verkocht worden. manege waar karev eerst stond, stond vol afgekeurde paarden. Dat zou ik nooit willen.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 15 dec 2010, 19:44

Ik heb Beer niet verzekerd..zet ook geld opzij. Ik heb het wel uitgezocht maar toen kreeg hij luchtwegproblemen dus toen dacht ik, die wordt nergens meer opgenomen...nu gaat het heel goed maar heb me er verder niet meer in verdiept..lees even mee..wie weet!
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » wo 15 dec 2010, 19:47

Ook zoiets, luchtwegproblemen, mijn allereerste paardje werd dampig, gingen heel veel medicijnen in, altijd zonder verzekering betaald..maar is dan misschien toch wel fijn als je dan het een en ander vergoedt zou krijgen..

Volgende vraag, werkt het nou hetzelfde als bij de honden? Dat je medicatie en visites *voor een deel* vergoedt krijgt?
claudia

Bericht door claudia » wo 15 dec 2010, 19:48

Mijn paarden zijn niet verzekerd. Om dezelfde reden.

Ik heb 1 keer een hele dure geschiedenis gehad met mijn merrie Kyrsta (2 x in 10 weken geopereerd aan koliek. Kostenplaatje van dat jaar stond toen (alles bijelkaar opgeteld inc meerder malen koliekinspuiten) op 15.000 gulden (operaties waren 12.500 gulden).
Dit is voor mij ook een reden dat ik mijn paarden niet meer laat opereren aan koliek, niet het geld maar wel de resultaten.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 15 dec 2010, 19:50

Ik denk dat een dampig paard niet eens in een verzekering wordt geaccepteerd..of tegen belachelijk hoge kosten..valt onder de risicogroep en gaat de verzekering dan geheid geld kosten..
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 15 dec 2010, 19:52

Hier is ook niets verzekerd. We hebben een potje en daar kunnen we het nodige van bekostigen qua dierenartskosten. Ik vind het altijd zo jammer dat als je paard wat krijgt het vaak net dat ene dingetje is dat buiten de verzekering valt. Je kunt natuurlijk ook wel eens mazzel hebben.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 15 dec 2010, 20:27

Corner ook niet meer verzekerd,wel gedaan de eerste 3 jaren.
Bij ongelukken kan ik terecht via mijn aansprakelijkheids verzekering,en voor de rest geld opzij zetten.
jammer dat de dieren niet in je
zorgpolis bijgeschreven kunnen worden.
Afbeelding
Krista

Bericht door Krista » wo 15 dec 2010, 20:27

Wij hebben ook geen paarden verzekerd.
Overigens als je "reguliere" ziektekosten wil verzekeren (paard) ben je wel niet zo een vermogen kwijt dan kan je beter gewoon de rekeningen indien die zich voordoen betalen.
Ook de hond hebben wij niet verzekerd. Persoonlijk vind ik dat helemaal je reinste geldklopperij. De kans dat een klein huisdier iets krijgt dat in de duizenden gaat lopen is namelijk helemaal vrijwel minimaal. De kosten van een eventuele operatie daarvoor zijn nog wel te overzien. Maar ja dat ligt er ook maar net aan hoeveel je aan je dier zou willen dokteren denk ik.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 15 dec 2010, 20:28

hier (in belgie) zit ik gewoon bij de gezins verzekering, voor ons beiden. Of bedoel je het anders?
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Mieke

Bericht door Mieke » wo 15 dec 2010, 20:29

Heb celinde alleen voor de dood verzekerd, maar dan met de zekerheid dat ik dr dood zie gaan (bij wijze van spreke) zodat ik zeker weet dat ze niet doorverkocht kan worden. Betaal hier dan ook maar weinig voor. Verder is ze dan nergens voor vezekerd, vind het nogal een geldklopperij
Ctje :)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 15 dec 2010, 20:34

Ik had Cai ook altijd voor dood verzekerd bij de onderlinge verzekering, maar bij Flam heb ik dat niet meer laten doen....risico heb ik maar genomen. Rest van de paarden hier zijn ook niet verzekerd en de hond trouwens ook niet. Eventuele zorgkosten zijn dan dus voor eigen rekening, maar daar heb ik met mezelf ook wel duidelijke afspraken over gemaakt tot hoe ver ik daarin ga (of juist hoe ver ik niet ga).
Geluk is de vrucht van intens werk
Bailey

Bericht door Bailey » wo 15 dec 2010, 20:36

Interessant topic!

Ik heb Bailey ook niet verzekerd, heb er wel naar gekeken maar uiteindelijk niet gedaan. Ik zet ook geld opzij voor het geval dat.

Ten eerste zou ik bij afkeuring zelf over mijn paard willen kunnen beslissen. Zou hem in zo'n geval dus terug moeten kopen van de verzekering, waardoor het hele verzekeringsidee zinloos is.

Wat ik zelf onduidelijk vond (misschien weet iemand hier meer over?) dat een fjord in geld, uitzonderingen daargelaten, toch meestal niet zoveel waard is. Als ik Bailey voor zijn 'marktwaarde' zou verzekeren en ik zou bij een koliekoperatie zeg 70% van die waarde terugkrijgen is dat zo weinig dat ik daar het voordeel niet van zou zien. Of heb ik het nu helemaal mis en keren ze bij een hogere rekening wel meer dan de (verzekerde) waarde van het paard uit?
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 15 dec 2010, 20:53

Aria_zz schreef:hier (in belgie) zit ik gewoon bij de gezins verzekering, voor ons beiden. Of bedoel je het anders?
Het gaat om je paard..niet om jezelf..of je moet in Belgie je paard bij je zorgverzekering kunnen verzekeren..dat zou wel handig zijn! 8) :+
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 15 dec 2010, 21:43

Ik mocht 12 jaar terug van mijn ouders een paard als ik hem of haar zou verzekeren. Nou was Imka al verzekerd toen ik haar kocht tegen ziektekosten dus die heb ik gewoon overgenomen. Ik heb altijd alle kosten vergoed gekregen! Van iedere rekening kreeg ik 75% vergoed. Prima was dat! Maar toen werd Imka 20 en zou de verzekering omgezet worden in een verzekering voor de dood. Dan krijg je de "dag"waarde van je paard terug zeg maar. Nou dat hoeft van mij niet. Dat beetje geld wat ik dan zou krijgen voor Imka als ze dood zou blijven hoef ik geen nieuw paard voor te hebben. Imka krijg ik er toch niet mee terug!
Helaas heb ik mijn geld er altijd dubbel en dwars uitgehaald met Imka. Ze heeft altijd iets gemankeerd aan dr beentjes. En een keer dat ze geopereerd moest worden aan dr kies heeft me ook een smak geld gekost. Dat had ik allemaal niet kunnen doen als Imka niet verzekerd was.

Imka is twee keer afgekeurd door mn dierenarts, die zag er niks meer in. En bij de 2e keer heb ik de verzekering opgebeld omdat ik een secondopinium wilde! Hun hebben nooit iets over innemen gezegt. En anders had ik haar "teruggekocht" van de verzekering. Dan keren hun het geld niet uit waar je je paard voor verzekerd hebt en is en blijft je paard van jou. Maar is dan natuurlijk nergens meer voor verzekerd en afgekeurd. (tenminste zo was het wel bij mijn paard) En mocht ze wel voor de dood moeten omdat ze zo ziek zou zijn had ik haar ook mogen laten inslapen maar dan gingen de kosten van het inslapen van het geld af waar Imka voor verzekerd had geweest. Kort om ik had echt wel een goeie verzekering. Jammer dat die omgezet zou worden toen der tijd. Daar had ik niks aan...

Maar met Emy zit ik nog hard te twijfelen. Ik denk niet dat ik nog zoveel dokters ga aflopen. Als ik terug ga zitten denken aan de tijd met Imka heb ik wel heel veel controle's laten uitvoeren die misschien niet nodig geweest waren. En negen van de tien keer krijg je toch het advies zet maar op rust. Of kijk het even aan. Daarnaast heb ik een ontzettende aardige hoefsmid die er ook echt wel kijk op heeft die misschien nog wel meer weet als de dierenarts van de benen. Okey hij heeft geen rontgenogen maar hij zegt mij altijd als er iets is met je paard bel dan eerst mij ik kost niet zo veel...

Ik zet nog steeds wel voor beide meiden geld opzij per maand, en ik heb ondertussen een aardig potje mocht er iets zijn. Maar ik hoop natuurlijk dat ik dat helemaal niet nodig heb :D Imka en Emy moeten gewoon lekker gezond blijven!

Enne even over je mopshondjes, kijk je goed waar ze voor verzekerd zijn? Ik weet wel dat mijn moeder het het niet waard vond om onze bullen te verzekeren omdat er zo veel uitgesloten zou worden bij bulldoggen omdat het een risico groep is dat het eigenlijk net zo goed in een potje gedaan kon worden het geld! En dat doen we nu dan ook. Ik weet niet of een mops hond ook veel gebreken heeft? Maar kijk dus goed uit het kost allemaal een hoop geld en je moet het er wel uit zien te halen (beter van niet natuurlijk maar anders kan je je geld beter in een potje doen) ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » wo 15 dec 2010, 22:20

Svenna is niet verzekerd, toen ik haar net had heb ik haar wel 2 jaar verzekerd voor de dood.
Toen na een tijd nadenken haar eruit gehaald. Het geld wat ik dan krijg is toch niet genoeg voor een nieuw paard.
En als je veel jaren betaald hebt krijg je gewoon je eigen geld weer terug of minder.

Als mijn rekening het zou kunnen hebben zou ik haar overal voor verzekeren. Een vriendin van mij heeft dat ook en die maakt er ook veel gebruik van.
Hoeft maar iets te zijn en hup naar de kliniek! Naaldjes, energiemetingen, krakers...weet ik veel alles laat ze doen en onderzoeken.

Voor mij is het nu meer, wat niet weet wat niet deert....zolang Svenna maar lekker loopt. O:)
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
myquitte
Contacteer:

Bericht door myquitte » do 16 dec 2010, 06:25

nee ik heb quitte 3 jaar geleden uit de verzekring gehaald. ik heb haar voorheen wel verzekerd gehad, maar we spaarden ook nog voor als er wat zou gebeuren....dubbelop dus. we sparen nog steeds zelf voor een bedrag die we achter de hand houden mocht quitte ziek worden of wat anders.
Plaats reactie