Welk ras ipv fjord?
Welk ras ipv fjord?
Stel dat je je fjord(en) gaat verkopen. Welk ras koop je er voor terug? Of wat voor soort paard? Of welke kwaliteiten/eigenschappen verwacht je, welke je niet met je fjord had. Ik ben specifiek wel echt benieuwd naar andere rassen 

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Re: Welk ras ipv fjord?
Als ik Udo zou verkopen ga ik denk toch weer terug naar de fries.
Vind het nog steeds machtig mooie paarden en hebben over het algemeen een fijn karakter, alleen even opletten hoe ze onder het zadel zijn of aan gespannen, want er zijn er aardig wat die liever lui zijn dan moe, en de achterknieen zijn ook wel een aandachtpuntje.
Haflingers vind ik ook erg leuk, met die mooie blonde manen en qua karakter lijken ze aardig op de fjord.
Vind het nog steeds machtig mooie paarden en hebben over het algemeen een fijn karakter, alleen even opletten hoe ze onder het zadel zijn of aan gespannen, want er zijn er aardig wat die liever lui zijn dan moe, en de achterknieen zijn ook wel een aandachtpuntje.
Haflingers vind ik ook erg leuk, met die mooie blonde manen en qua karakter lijken ze aardig op de fjord.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ik heb geen eigen fjord, maar als ik een paard zou moeten kopen anders dan een fjord, dan zou ik voor een maatje groter gaan.
Wat dan uitkomt op een kwpn'er met aanleg voor dressuur om hoger mee in de sport te komen, maar dan wel eentje die niet voor alles bang is.
En soms vind ik friezen ook wel machtig mooi om te zien, maar helaas zitten daar ook een aantal 'slechte' bij.
Wat dan uitkomt op een kwpn'er met aanleg voor dressuur om hoger mee in de sport te komen, maar dan wel eentje die niet voor alles bang is.
En soms vind ik friezen ook wel machtig mooi om te zien, maar helaas zitten daar ook een aantal 'slechte' bij.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Haflinger 
Misschien een Paint of Quarter
. Maar heb ik geen ervaringen mee
.

Misschien een Paint of Quarter

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- jezzikaatje
- Contacteer:
Ik zou denk ik nu voor een Gelderse of Groninger gaan.
Maar misschien ook wel gewoon een Fjord..
Maar misschien ook wel gewoon een Fjord..
Mmh al vele gedachten gehad, maar een welsh (cob, maar ook de mini's spreken me enorm aan, dan maar alleen een mencarriere voor de showwagen) of mooie Gelder misstaat hier vast niet.
Geluk is de vrucht van intens werk
- rocky&moby
Ik heb daar ruim een jaar geleden overna gedacht, veel bekeken en geprobeerd.
Een fries vind ik prachtig maar heeft toch ook zijn beperkingen. Uit ervaring vind ik zelf dat deze paarden te wienig longinhoud hebben om richting een endurance carriere te gaan en voor mij in de dressuur net wat teveel knieactie. daarbij wil je een echte goede leg je al gauw 8 a 10 duizend euro neer.
Ik wou graag een echte allrounder, goede bosritten kunnen maken ( lage endurance klasse kunnen starten ) maar, ook op laag nivo kunnen dressuren en springen. Voor mij is het toen toch een kwpner geworden.
Ik hou van een apart paard en het woord kwpner stond voor mij al voor saai en standaard. Toen kwam ik Pandora tegen en dat gewoon meteen een klik. Ik wou geen schimmel waar wat maakt de kleur uit.. Kijk veel rond en je merkt vanzelf waar je een klik mee hebt.
Het ras kwpn is niet echt mijn ding, dat blijft de fjord maar, het paard wat ik heb gekozen is mij ding.
Een fries vind ik prachtig maar heeft toch ook zijn beperkingen. Uit ervaring vind ik zelf dat deze paarden te wienig longinhoud hebben om richting een endurance carriere te gaan en voor mij in de dressuur net wat teveel knieactie. daarbij wil je een echte goede leg je al gauw 8 a 10 duizend euro neer.
Ik wou graag een echte allrounder, goede bosritten kunnen maken ( lage endurance klasse kunnen starten ) maar, ook op laag nivo kunnen dressuren en springen. Voor mij is het toen toch een kwpner geworden.
Ik hou van een apart paard en het woord kwpner stond voor mij al voor saai en standaard. Toen kwam ik Pandora tegen en dat gewoon meteen een klik. Ik wou geen schimmel waar wat maakt de kleur uit.. Kijk veel rond en je merkt vanzelf waar je een klik mee hebt.
Het ras kwpn is niet echt mijn ding, dat blijft de fjord maar, het paard wat ik heb gekozen is mij ding.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb nog nooit naar de raseigenschappen gekeken, maar als ik geen Fjord zou nemen, dan wordt het denk ik een swarzwalderfuchs ofzo.
gelders paard of Trekpaard ( ja weer heel iets anders )
Ik ga toch voor paarden die ook voor de wagen kunnen & trekpaarden zijn ook leuk voor bijv. in de power horse..
Ik ga toch voor paarden die ook voor de wagen kunnen & trekpaarden zijn ook leuk voor bijv. in de power horse..
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ik ga daar niet eens over nadenken. Voor mij geld "eens een Fjord, altijd een Fjord". Wil nooit meer iets anders.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Thessa Keizer
Jeetje, iets anders dan een fjord!!?? Tsja ik heb al een haflinger naast mijn fjord maar als ik echt voor iets anders zou moeten kiezen dan een fjord, dan ging ik voor een leuke tinker met heel veel behang!!
Maarre blijft voor mij toch maar 1 ras hoor!! De fjord!!
Groetjes Thessa

Maarre blijft voor mij toch maar 1 ras hoor!! De fjord!!

Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Een rijpaard. En als ik dan naar mijn eigen paarden nu kijk zeg ik een Duitser. Ik heb het al vaker gehoord maar als ik naar het karakter van Armani kijk (Oldenburger vader, met blauw kwpn papiertje dankzij zn mama) dan is dat echt geweldig. Trouw en 100% werken, geen spatjes. Zo zou ik een volgende weer willen hebben.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ik denk dat je Pablo wilt verkopen vanwege zijn 'beperking' voor het sportdoel wat je voor ogen hebt, of niet?
Oud collega van me mende op hoog niveau met een Welsh Cob ( Ned kampioen klasse 2 samengesteld) en is na haar Welsh Cob overgegaan naar een NRPS. Logisch gezien haar ambitie in de sport om niet jezelf gek te zoeken naar weer een bovengemiddeld presterende Welsh Cob.
Ik zou als ik denk wat jij wil ( meer aangespannen sporten) op zoek gaan naar een leuke NRPS pony of als je paarden wilt een fijn tuigpaard en niet weer voor een misschien-wordt-'t-ooit-een-hele-goede minder sportief ras gaan.
Mijn eigen ambities in de paardensport reiken niet verder als ooit een Z dressuur proef rijden en veilige buitenritjes kunnen maken en zelfs dat is niet iedere fjord voor in de wieg gelegd.. Ik zou zelf heel goed met een Anda of mooi Duits rijpaard thuis kunnen komen.
Oud collega van me mende op hoog niveau met een Welsh Cob ( Ned kampioen klasse 2 samengesteld) en is na haar Welsh Cob overgegaan naar een NRPS. Logisch gezien haar ambitie in de sport om niet jezelf gek te zoeken naar weer een bovengemiddeld presterende Welsh Cob.
Ik zou als ik denk wat jij wil ( meer aangespannen sporten) op zoek gaan naar een leuke NRPS pony of als je paarden wilt een fijn tuigpaard en niet weer voor een misschien-wordt-'t-ooit-een-hele-goede minder sportief ras gaan.
Mijn eigen ambities in de paardensport reiken niet verder als ooit een Z dressuur proef rijden en veilige buitenritjes kunnen maken en zelfs dat is niet iedere fjord voor in de wieg gelegd.. Ik zou zelf heel goed met een Anda of mooi Duits rijpaard thuis kunnen komen.
Ik denk dat ik dan een rijpaard zou nemen. En dan bij voorkeur een type Armani zoals Krista nu heeft met een braaf en rustig karakter. Mijn zusje heeft een KWPNer en die heeft ongeveer evenveel pit als Amaretto van Krista en dat is me dus echt wat te gortig. Voor ik Anka kocht heb ik wel proefgereden op Friezen, maar de prijs in combi met wat je dan kreeg vond ik niet reeel.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik ga inderdaad op zoek naar een Gelderse of tuigpaard in de kleine maat. Liefst rond 1.60, veel groter wil ik echt niet
Welsh Cob spreekt me ook wel aan maar die zijn veel moeilijker te vinden.

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ik zou gaan voor een rustig paard tot ongeveer 1.50. Welsh Cob of een makke Haf is wel wat...!
Hier nog een hoor, mooie welsh cob voor ohz en een stel mini's, of welsh A in span voor de wagen.Bella schreef:Mmh al vele gedachten gehad, maar een welsh (cob, maar ook de mini's spreken me enorm aan, dan maar alleen een mencarriere voor de showwagen)
Of een mooie NRPS, dat zou er bij ook nog wel in komen denk ik.... maar dan moet het wel echt een eye catcher wezen.
Hihi maar uiteindelijk zal het toch wel weer een fjord worden

Laatst gewijzigd door janna op do 05 aug 2010, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Voor de sport zou ik een kwpn of gelderse willen.
Voor mezelf staat de fjord op 1 maar voor het mooie te klein, verder komt er ooit een belg of een schwarzwalder/wat voor ander trekpaard me aan spreekt.
Om mee te rijden misschien een welsh cob als ik daar al niet te lang voor ben voor het plaatje, of een groninger willen. Ligt eraan of ik ooit wil gaan starten.
Voor aangespannen werk krijg ik nog steeds het beeld in mijn hoofd van die soepele welsh cob hier op de menwedstrijd, super lastig iets anders kiezen als een fjord.
Maar geloof niet dat mijn span ooit de deur uit gaat
!
Voor mezelf staat de fjord op 1 maar voor het mooie te klein, verder komt er ooit een belg of een schwarzwalder/wat voor ander trekpaard me aan spreekt.
Om mee te rijden misschien een welsh cob als ik daar al niet te lang voor ben voor het plaatje, of een groninger willen. Ligt eraan of ik ooit wil gaan starten.
Voor aangespannen werk krijg ik nog steeds het beeld in mijn hoofd van die soepele welsh cob hier op de menwedstrijd, super lastig iets anders kiezen als een fjord.
Maar geloof niet dat mijn span ooit de deur uit gaat

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!