vanaf hoeveel graden paard afspoelen?
vanaf hoeveel graden paard afspoelen?
Hey
vanaf hoeveel graden spoelen jullie je paard af??
Ik vind het moeilijk beslissen vanmiddag in de zon voelde het aan als 10/12 graden heerlijk en alinde had
zo'n jeuk en na het rijden (ze zweette behoorlijk) heb ik dr beentjes afgespoeld en toen ook haar borst gedaan in het het zonnetje op laten drogen (zo goed als) en daarna is ze lekker inde modder gekwakt en tsjah toen had ze dr eigen badjas, maar toen dacht ik later is het niet veel te koud om nu al je paard een beetje af te spoelen. Kijk in de regen word ze ook onwijs nat, maarja ik vroeg me het gewoon af. Ze gaat er niet dood aan, maar met hoeveel graden doen jullie het?
gr lisa
vanaf hoeveel graden spoelen jullie je paard af??
Ik vind het moeilijk beslissen vanmiddag in de zon voelde het aan als 10/12 graden heerlijk en alinde had
zo'n jeuk en na het rijden (ze zweette behoorlijk) heb ik dr beentjes afgespoeld en toen ook haar borst gedaan in het het zonnetje op laten drogen (zo goed als) en daarna is ze lekker inde modder gekwakt en tsjah toen had ze dr eigen badjas, maar toen dacht ik later is het niet veel te koud om nu al je paard een beetje af te spoelen. Kijk in de regen word ze ook onwijs nat, maarja ik vroeg me het gewoon af. Ze gaat er niet dood aan, maar met hoeveel graden doen jullie het?
gr lisa
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
Re: vanaf hoeveel graden paard afspoelen?
Ik doe het zelf niet zo gauw met deze temperatuur. Maar op menles deden ze het het hele jaar door. Daar zeiden ze: water droogt sneller op dan zweet. Als je ze afspoelt verdampt het eerder en zijn ze sneller droog.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ja, ik twijfel ook, Ol´s staart en benen zijn ongeloofelijk vies, ik mijn handen jeuken om te wassen. Maar ik wacht nog even, denk dat zn dikke vacht op zn benen langzaam droogt. Zolang het nog vriest ´s nachts doe ik het niet denk ik.
Als je een plekje in de zon en uit de wind hebt kan het denk ik wel op een beetje lekker zonnetje. Helaas is onze poetsplaats niet wind vrij.
Als je een plekje in de zon en uit de wind hebt kan het denk ik wel op een beetje lekker zonnetje. Helaas is onze poetsplaats niet wind vrij.
Fran schreef:Ja, ik twijfel ook, Ol´s staart en benen zijn ongeloofelijk vies, ik mijn handen jeuken om te wassen.

Amon-dhay mijn Schatje!! 
(Manus x Ragni v. Lenngard)

(Manus x Ragni v. Lenngard)
Ik doe het met dit weer ook zeker niet. Gister reed ik in de zon, maar het was toch pas 1,5 graad. En met Anka vandaag reed ik bij precies 0 graden en bovendien staan die van mij in een open wei waar het dus nagenoeg "altijd" wel iets waait. Ik zou nog even wachten daarmee en het paard lekker laten rollen. Werkt ook goed om zweetjes weg te werken.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Wij kunnen dat het hele jaar doen, want bij onze club hebben we de luxe van een binnenafspuitplaats met warm water.
Maar thuis doe ik het alleen zomers als ik zelf in een t-shirtje loop. De benen doe ik wat vaker (onderste gedeelte) maar niet als het vriest of als ik zelf met handschoenen aan en een muts op loop.
Maar thuis doe ik het alleen zomers als ik zelf in een t-shirtje loop. De benen doe ik wat vaker (onderste gedeelte) maar niet als het vriest of als ik zelf met handschoenen aan en een muts op loop.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Staart en benen kun je wel het hele jaar doen maar om ze nu al af te spoelen met dat dikke vachtje zie ik niet zo zitten.
Ik doe net als Sandrien, als ik zelf in een shirtje loop dan doe ik het wel'.
Ik doe net als Sandrien, als ik zelf in een shirtje loop dan doe ik het wel'.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Ik ben ook aan het wachten op het warmere weer. Ik denk dat als ik ze was (als het moet), het dan vanaf een graad of 15 of zo is. En dan kan ik ze binnen met warm water wassen en zou ik met deken op op stal kunnen zetten. Maar ik wacht nog even met wassen tot het vriezen wat voorbij is.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- rocky&moby
nu nog veel te koud, ook voor de benen.
wassen alleen doen als je warm water hebt en je paard binnen staat.
Afspuiten doe ik alleen als ik zelf zonder jas loop en de paarden erna nog even in de zon kunnen staan/rollen.
wassen alleen doen als je warm water hebt en je paard binnen staat.
Afspuiten doe ik alleen als ik zelf zonder jas loop en de paarden erna nog even in de zon kunnen staan/rollen.
Wij hebben een solarium op stal dus kunnen het elke dag van het jaar doen, maar zonder solarium zou ik het pas doen als je idd zelf met een shirt aan buiten kan lopen zonder jas aan. Dat is wel een goede tip

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
de beentjes doe ik altijd al vrij snel, maar dat komt ook omdat ze onwijs onder de modder zitten en dan zit je ook met het beleid: Mok!! dus houd dat altijd goed in de gaten. Helemaal afspoelen zou ik ook nog lang niet doen, maar klein stukkie van de borst doe ik toch ook altijd al vrij snel. Het is nu weer kouder geworden vandaag. Gisteren zat op het randje. Ik dacht er eigenlijk niet goed bij na omdat het zo lekker warm was. Ik begon ermee te zitten zo van dritt wat heb ik nou weer gedaan, maarja nu bewust en ze gaat er niet dood van, maar volgende keer even bewust erbij nadenken, maar als ik in mijn trui loop zonder jas en dat ze lekker in de zon uit de wind kunnen opdrogen doe ik het toch vrij snel al!! Hier op stal zijn ze sowieso wel snel van het afspoelen dus dat voorbeeld krijg ik ook een beetje.
Ik vind het soms zo moeilijk om te beslissen dit doe ik wel en dat doe ik nog niet.. haha dat heb je altijd met de paardjes!! (herkenbaar????(
Ik vind het soms zo moeilijk om te beslissen dit doe ik wel en dat doe ik nog niet.. haha dat heb je altijd met de paardjes!! (herkenbaar????(
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
De beentjes doe ik gewoon afspoelen hoor, daar ben ik niet zo bang voor.
De rest durf ik nu nog niet aan.
De rest durf ik nu nog niet aan.
Mama van Gwen
(7-2-15)

Beentjes en staart zijn hier gisteren alweer gewassen, lijf zou ik niet zo snel durven nog...
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Zaterdag word het 8 graden,dus staart denk ik aan de beurt.
Corner doe ik pas helemaal,als hij uit zijn winterjasje is.
Corner doe ik pas helemaal,als hij uit zijn winterjasje is.
Ik doe pas helemaal afspuiten als ik het zelf ook prettig vindt buiten.
Doe het eigenlijk ook alleen maar in de zomer, nooit in de winter
Doe het eigenlijk ook alleen maar in de zomer, nooit in de winter
De benen spuit ik het hele jaar door af zolang het water niet is afgesloten ivm vorst. Stukje singel pak ik meestal ook mee.
De rest al gelang naar het weer (wel of geen wind) en de plaatsen waar ze zelf al zweten.
De rest al gelang naar het weer (wel of geen wind) en de plaatsen waar ze zelf al zweten.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Heb toevallig gister bij Cas wel de onderkant en zijkanten van zijn buik afgespoeld en zijn dijbenen. Er zat echt van de hele winter zoveel zeik en poep in zijn vacht dat die er echt een keer uitgespoeld moest worden, was echt een vies kleurtje wat er van hem af kwam
Hij is nu gelukkig weer egaal van kleur (voor zolang het duurt)

Hij is nu gelukkig weer egaal van kleur (voor zolang het duurt)
-
- Locatie: Bavel, Breda, Noord-Brabant, Netherlands, Europe, World
Mijn handen beginnen ook te jeuken 
Ik denk dat ik wacht tot het ene graad of 20 is en dat ik dan nog maar eens kijk of ik het ga doen.

Ik denk dat ik wacht tot het ene graad of 20 is en dat ik dan nog maar eens kijk of ik het ga doen.
Ligt er helemaal aan hoe de wind is e.d.
Vorige week heb ik Jouke [donderdag meen ik] even buiten helemaal kunnen doen. Na het rijden, in het zonnetje zonder wind. Ik ben overigens niet lang bezig geweest.
Vorige week heb ik Jouke [donderdag meen ik] even buiten helemaal kunnen doen. Na het rijden, in het zonnetje zonder wind. Ik ben overigens niet lang bezig geweest.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
- kristelhans
Ik kan ook eindelijk meepraten over afspuiten haha.. Heb beer vandaag zijn benen afgespoten (circus). Hij was aan zijn buik ook wel wat nat geworden en zijn staart onderaan ook..beetje afgedroogd aan de buik, benen niet, naar stal gebracht, even met zweetdeken laten staan en toen met de gewone regendeken op stal. (paardjes waren net binnen gezet dus goede timing). Ga hem pas helemaal doen (poging tot) als ik het zelf ook lekker warm vind.