Zoals ik misschien al wel eens verteld heb hier is Yanneke best wel een drammer. Ze neemt het bit nooit helemaal lekker aan, is onrustig in haar nagevelijkheid en kan soms een hele bakrit alleen maar hangen in mijn handen. Ze loopt ook compleet door mijn handen heen. Ik heb vaak het gevoel dat ik alleen maar met mijn handen bezig ben. Ik heb sinds een tijdje wel les en dat geeft wel iets van verbetering, in de zin van gehoorzamen. Ze blijft wel zwaar in mijn handen.
Eerst reed ik haar op een dubbelgebroken bit. Omdat ik voor mijn gevoel maar aan het vechten bleef heb ik een enkel gebroken bit aan mijn hoofdstel gedaan. De eerste keer had ik het idee dat ze daar ietsie fijner op liep, tot het de volgende keren rijden weer precies zo`n gevecht was als daarvoor.
Nu was het gister geweldig weer dus ik wilde `s avonds nog even het bos in. Overdag scheen het erg druk te zijn geweest daar (mensen die lekker in het hoge gras van de ruiterpaden gingen liggen...

Maargoed, nu dus mijn twijfel: zou Yannes last hebben van haar andere twee bitten? Hoe kom ik daarachter en wat kan ik doen om een bit te vinden dat wel prettig is voor haar? Ik ben namelijk niet van plan om met mijn menbit te blijven rijden