iemand tips??
Hoe moet ik foto's vergroten
-
brendaatjuh
Hoe moet ik foto's vergroten
Ik heb foto's ingescand en nu wil weten hoe ik ze moet vergroten. Met paint lukt het me niet
iemand tips??
iemand tips??
-
brendaatjuh
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Hoe groot heb je m gescant? je kan formaat kiezen bij het scannen en dan op 300 dpi
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
-
brendaatjuh
ja ik ben echt een leek met inscannen van foto's. ik heb de foto's op de scan gelegd en laten inscannen. ik heb al verschillende programma's geprobeerd maar het lukt gewoon niet om ze groter te krijgen. misschien dat ik het zo eens opnieuw ga proberen bedankt.Evaliensvenna schreef:Hoe groot heb je m gescant? je kan formaat kiezen bij het scannen en dan op 300 dpi
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
dpi heeft niks te maken met de grootte van je foto
Dpi betekend dots per inch.
Je kan wel de foto op een hogere dpi scannen, zodat hij beter alle kleuren weergeeft in je gescande afbeelding. En door je hogere aantal dpi kun je mooiere vergrotingen krijgen. Hoe minder dpi hoe sneller de afbeelding korrelig wordt.
Dpi betekend dots per inch.
Je kan wel de foto op een hogere dpi scannen, zodat hij beter alle kleuren weergeeft in je gescande afbeelding. En door je hogere aantal dpi kun je mooiere vergrotingen krijgen. Hoe minder dpi hoe sneller de afbeelding korrelig wordt.
-
brendaatjuh