Psyllium
Psyllium
Ik vroeg me af:
Weet iemand waar ik een zak met psylliumzaadjes kan krijgen?
Weet iemand waar ik een zak met psylliumzaadjes kan krijgen?
Om de darmen schoon te maken van zand.
Het wordt (als het in contact komt met water) wat geleiachtig en dat neemt het zand mee naar buiten.
In sandgeard zit het ook maar dan in een iets mindere mate. Dat is een onderhoudskuur. (dit gebruik je preventief)
Sandclear is om het echt te zuiveren.
Het wordt (als het in contact komt met water) wat geleiachtig en dat neemt het zand mee naar buiten.
In sandgeard zit het ook maar dan in een iets mindere mate. Dat is een onderhoudskuur. (dit gebruik je preventief)
Sandclear is om het echt te zuiveren.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Is inderdaad voor hetzelfde doel als SandClear. Heeft het zelfde effect en is toch een stuk goedkoper. Je moet het alleen niet bij blijven voeren, ze kunnen er wel resistent voor raken.
Heb op de manege al wel gevraagd aan iemand die het gebruikt waar je het krijgen kan. Dat zou ze ff uitzoeken.
Mja, ben btje ongeduldig dus dacht dat jullie miss wat wisten
Ben al bij de Welkoop gweest, maar die lui in Steenwijk hadden er nog nooit van gehoord.
Heb op de manege al wel gevraagd aan iemand die het gebruikt waar je het krijgen kan. Dat zou ze ff uitzoeken.
Mja, ben btje ongeduldig dus dacht dat jullie miss wat wisten

Ben al bij de Welkoop gweest, maar die lui in Steenwijk hadden er nog nooit van gehoord.
Resistent kunnen ze er niet voor worden. Op het moment dat het opgenomen wordt en in contact komt met vocht wordt het een geleiachtige massa die de darmen schoonspoelt. (er is dus ook niets om resistent voor te worden)
Zoals ik al eerder zei de meeste paarden vinden het zo niet lekker.(vandaar dat het in sandclear en geard is gepelleteerd)
Ik denk dat als je een beetje een goede voerleverancier hebt dat die het wel heeft.
Zoals ik al eerder zei de meeste paarden vinden het zo niet lekker.(vandaar dat het in sandclear en geard is gepelleteerd)
Ik denk dat als je een beetje een goede voerleverancier hebt dat die het wel heeft.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
gewoon bij de apotheek:
Psylliumzaad bestaat uit plantaardige vezels (hele zaden of alleen de zaadhuid). Het wordt al zeer lang gebruikt. Producten met gezuiverde en fijngemaakte psylliumvezels zijn sinds 1972 in Nederland verkrijgbaar. Het is zonder recept verkrijgbaar onder de merknamen Metamucil en Volcolon en het merkloze Psylliumvezels. Het is te verkrijgen in poeder en korrels (granulaat).
Psylliumzaad bestaat uit plantaardige vezels (hele zaden of alleen de zaadhuid). Het wordt al zeer lang gebruikt. Producten met gezuiverde en fijngemaakte psylliumvezels zijn sinds 1972 in Nederland verkrijgbaar. Het is zonder recept verkrijgbaar onder de merknamen Metamucil en Volcolon en het merkloze Psylliumvezels. Het is te verkrijgen in poeder en korrels (granulaat).
Best logisch eigenlijkclaudia schreef:Resistent kunnen ze er niet voor worden. Op het moment dat het opgenomen wordt en in contact komt met vocht wordt het een geleiachtige massa die de darmen schoonspoelt. (er is dus ook niets om resistent voor te worden)

(Tja, er wordt je zoveel verteld in de paardenwereld

Bedankt, maar dat wil ik dus niet hebben.Vera schreef:bij de paardendrogist!Ddorine schreef:Al met al heb ik nog geen antwoord op m'n vraag
Weten jullie waar ik het kan krijgen?
maar niet als pure zaadjes maar verwerkt in bv sandclear.
kijk maar even op de website.
Ik probeer een goedkoper alternatief te vinden