zadelperikelen
Re: zadelperikelen
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Marijke, bedankt. Ziet er interessant uit. Heb wel interesse. Jij krijgt hem vrijdag?? Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen. Ik rij namelijk ook geen dressuur e.d. maar ben een Bos-en Duinruiter.
Zijn er hier op FW nog meer mensen die een Massimo trail hebben en hoe zijn jullie ervaringen daarmee. Ik zou graag de nodige informatie over dit zadel willen. Hoe ging het met het passen. Heb je daarvoor ook een bak nodig. Enz, enz.
Zijn er hier op FW nog meer mensen die een Massimo trail hebben en hoe zijn jullie ervaringen daarmee. Ik zou graag de nodige informatie over dit zadel willen. Hoe ging het met het passen. Heb je daarvoor ook een bak nodig. Enz, enz.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Ik krijg zeer binnenkort mijn massimo dressuur II (waar je ook prima mee kunt boscrossen, Trailer pastte nl niet op Spekkie).
Passen is wel handig als je ook ergens kunt rijden, maar zoals bij mij was dat niet mogelijk omdat Cadiz net 2x een zadel op had gehad. Dus tis maar net hoe het uitkomt. Even overleggen met Esther.
Passen is wel handig als je ook ergens kunt rijden, maar zoals bij mij was dat niet mogelijk omdat Cadiz net 2x een zadel op had gehad. Dus tis maar net hoe het uitkomt. Even overleggen met Esther.
ik heb ook een zadel via green distance gekocht. Ik ben gewoon op straat gaan rijden met verschillende zadels. ook de massimo trouwens maar wij zijn op de GM uitgekomen.
je hoeft dus echt geen bak te hebben voor het passen / proberen hoor.
je hoeft dus echt geen bak te hebben voor het passen / proberen hoor.
---
- Ilonka
Ik heb ook de Massimo Trail (die al een x aantal 1000-en kms heeft gemaakt) via Herman van der Bunt van Country Mill in Nijkerk. Erg tevreden! Mocht deze niet passen op Brass krijgt Brass er op den duur eentje voor zichzelf.
Heb toen bij Herman in de bak proefgereden (was niet bij zijn bedrijf maar ergens waar hij met zijn bus vol zadels heen kwam)
Heb toen bij Herman in de bak proefgereden (was niet bij zijn bedrijf maar ergens waar hij met zijn bus vol zadels heen kwam)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
iest van green distance ofzo meende ik.
http://www.greendistance.nl/index.php
erg mooi zadel die massimo trail............die wil ik, later als ik groot ben
http://www.greendistance.nl/index.php
erg mooi zadel die massimo trail............die wil ik, later als ik groot ben
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
woensdag komt ze weer,spannend!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik heb mijn zadel inmiddels en het is helemaal super. Ik weet niet wat me overkomt, het zadel zit heerlijk en nog belangrijker Ros loopt er geweldig onder. Hij wil eindelijk zijn rug gebruikten en schuift bijna met zijn neus over de grond door het bos. Wil lekker soepel in de nageving komen. Ik heb hem er vrijdag, zaterdag en gisteren mee gereden en elke dag liep hij een stukje beter. Tot nu toe ben ik dus erg tevreden!
Morgan!! 

Ik ben zwaar zwaar jaloers, taal nog teken van mijn Massimootje, snik.
- Ilonka
Ik heb toen de standaard zwarte Massimo genomen want die kon ik direct meenemen. Daarnaast geef ik niet om kleurtjes. (die duren langer
) weet niet of jij een kleurtje hebt?

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Marijke, ik zit er ook zwaar aan te denken om ook een Massimo te proberen. Fijn dat het zadel jou zo goed bevalt. En jammer dat je zover wegwoont anders was ik zeker komen kijken.
All that we see
All that we seem
All that we seem
- Ilonka
Het is voor jou een km of 70 naar Ilonka, je bent welkom als je hem eens wilt zien
ik heb iets gemist denk ik, je was toch nog opzoek naar een zadel?Marijke_ schreef:Ik heb mijn zadel inmiddels en het is helemaal super. Ik weet niet wat me overkomt, het zadel zit heerlijk en nog belangrijker Ros loopt er geweldig onder. Hij wil eindelijk zijn rug gebruikten en schuift bijna met zijn neus over de grond door het bos. Wil lekker soepel in de nageving komen. Ik heb hem er vrijdag, zaterdag en gisteren mee gereden en elke dag liep hij een stukje beter. Tot nu toe ben ik dus erg tevreden!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Bedoel je nou 70 km naar Ilonka of naar Marijke. Ik wil de Massimo graag een keer zien.Ilonka schreef:Het is voor jou een km of 70 naar Ilonka, je bent welkom als je hem eens wilt zien
Ik hoop ook zo dat de Trail beter is voor mijn rug. Nu rijd ik een (hele oude) Stübben dressuur met van die dikke kniekussens. Ik vraag me af of ik die zal missen op de M.Trail.
All that we see
All that we seem
All that we seem
- Machteld&Falco
Jiehaaa!!! Ik ben blij. Donderdag mijn Stübben Roxane teruggehaald.. Die is onder garantie helemaal opnieuw bekleed en heeft nu het leer van de maestoso gekregen (waarom ze dat gedaan hebben, geen idee) waardoor mijn zadeltje er nu een pak luxer uitziet
Vrijdag gelijk getest. Ben blij dat ik em terug heb...
Vanochtend is Jaldiña's zadel, een Frank Baines, aangekomen bij Katrien Dewolf. We zijn het meteen gaan halen en hebben beide zadels uiteraard nog een keertje getest. Heerlijk gereden! Morgen gaan we wat serieuzer aan de slag.
Over een maandje wordt Dina's zadel gecontroleerd (en bijgevuld) en laat ik mijn Stübben ook door haar controleren... Die heb ik dan toch bijna een jaar.

Vanochtend is Jaldiña's zadel, een Frank Baines, aangekomen bij Katrien Dewolf. We zijn het meteen gaan halen en hebben beide zadels uiteraard nog een keertje getest. Heerlijk gereden! Morgen gaan we wat serieuzer aan de slag.
Over een maandje wordt Dina's zadel gecontroleerd (en bijgevuld) en laat ik mijn Stübben ook door haar controleren... Die heb ik dan toch bijna een jaar.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
@Tamara, ik was inderdaad zoekende naar een zadel maar ik had er behoorlijk wat haast bij omdat ik 16 mei meerijd in de kennismakingsklasse van een endurancewedstrijd. Ik kan geen 35 km gaan rijden met een fjordje die niet op km in het bos getraind wordt en alleen een 5x per week een uurtje aan de longe zijn ding moet doen. Met mijn oude zadel ging hij naarmate de ritten langer en zwaarder werden steeds beroerder lopen. Gezien de vele positieve ervaringen en relatief weinig negatieve ervaringen over de Massimo Trail heb ik uiteindelijk gekozen voor dat type zadel. Ik heb geen nieuwe gekocht maar een tweedehandszadel van 3/4 jaar oud.
@Jankeke, het zadel geeft mij meer steun dan het zadel dan mijn oude zadel (Daaleman dressuur), van mijn oude zadel kwam ik nog wel eens vermoeid af. Ik heb vrijdag, zaterdag en zondag een ritje van +/- 10 km gemaakt en vanavond een up tempo ritje van +/- 17 km en ik kwam er fris en fruitig vanaf. Ik had vaak last van mijn heupen als ik een stevige rit had gemaakt. Ros loopt echt als een zonnetje, dus ik ben echt heel positief. Het is alleen wel een zwaar zadel qua gewicht vind ik. Een stuk zwaarder dan mijn ouwetje in ieder geval.
@Jankeke, het zadel geeft mij meer steun dan het zadel dan mijn oude zadel (Daaleman dressuur), van mijn oude zadel kwam ik nog wel eens vermoeid af. Ik heb vrijdag, zaterdag en zondag een ritje van +/- 10 km gemaakt en vanavond een up tempo ritje van +/- 17 km en ik kwam er fris en fruitig vanaf. Ik had vaak last van mijn heupen als ik een stevige rit had gemaakt. Ros loopt echt als een zonnetje, dus ik ben echt heel positief. Het is alleen wel een zwaar zadel qua gewicht vind ik. Een stuk zwaarder dan mijn ouwetje in ieder geval.
Morgan!! 

Nee gewoon een standaard maar mijn maat was niet meer op voorraad en de levertijd was 8 weken (zit nu al in week 9). Heb nu zelf de fabriek maar gemaild of ze al iets weten. Straks kan ik niet eens rijden met mn vakantieIlonka schreef:Ik heb toen de standaard zwarte Massimo genomen want die kon ik direct meenemen. Daarnaast geef ik niet om kleurtjes. (die duren langer) weet niet of jij een kleurtje hebt?

- Ilonka
Naar Ilonka dusJankeke schreef:Bedoel je nou 70 km naar Ilonka of naar Marijke.Ilonka schreef:Het is voor jou een km of 70 naar Ilonka, je bent welkom als je hem eens wilt zien

Viv wavr maat?
18.5" / 40cm gewoon normaal dus, niks geks.Ilonka schreef:[Viv wavr maat?
Morgen eerst naar de HA voor mn rug want ik verga nu echt van de pijn.
- Ilonka
Tjonge nu al een maatje 40, het is echt een kamer olifantje he?
Ilonk heeft de 18.5"/38 (maar ik hoorde dat inmiddels de maten een fractie anders zijn geworden en dat dit nu de 36 zou zijn) de 18.5"heb ik nodig voor die lange stelten van mij, anders zit ik onderaan het zweet blad.
Ilonk heeft de 18.5"/38 (maar ik hoorde dat inmiddels de maten een fractie anders zijn geworden en dat dit nu de 36 zou zijn) de 18.5"heb ik nodig voor die lange stelten van mij, anders zit ik onderaan het zweet blad.