wat voor zadel hebben jullie op je fjord?
- marjanschut
Re: wat voor zadel hebben jullie op je fjord?
Wij hadden eerst een rossner america maar toen bleek dat de boom scheef was zijn we overgestapt naar een stubben met boommaat 32.

Liefde is..Alies Dragan Jouke
nu heb ik nog geen antwoord op een vraag waar ik al 2 keer om vroeg!
veel van jullie hebben rossners zadels! hoe vinden juliie de zadel pas service en bij welke divoza hebben jullie laten opmeten?
veel van jullie hebben rossners zadels! hoe vinden juliie de zadel pas service en bij welke divoza hebben jullie laten opmeten?
Ik heb voor Ché een massimo trail (dressuur uitvoering) en een wintec extra wide met de wijdste boom.
Apollo heeft een gewone Wintec met witte boom
Apollo heeft een gewone Wintec met witte boom
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ik heb een WOW voor Zero met headplate 4. Heerlijk zadel.
Voor Dorinn een Wintec pro stocksaddle met een rode en witte boom en een Stubben Scandica die nog aangepast moet worden. Het is nog afwachten of de laatste twee echt goed gaan passen, aangezien hij nog niet onder het zadel beleerd is, alleen gepast.
Voor Dorinn een Wintec pro stocksaddle met een rode en witte boom en een Stubben Scandica die nog aangepast moet worden. Het is nog afwachten of de laatste twee echt goed gaan passen, aangezien hij nog niet onder het zadel beleerd is, alleen gepast.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
- Margot van Rins
- Moderator
Knight Rider dressuur, maar rijdt ook wel eens op een Bates, vrij nieuw zadel, rijdt ook super!
RINSKE
9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

- marjanschut
Wij gaan beslist nooit weer naar Divoza! Boom was scheef en de boommaat was te klein aangemeten, niet echt een goede service.joyce_ed schreef:nu heb ik nog geen antwoord op een vraag waar ik al 2 keer om vroeg!
joyce_ed schreef:nu heb ik nog geen antwoord op een vraag waar ik al 2 keer om vroeg!
Ik heb een Rossner Amerika voor Alies gehad. Deze heeft echter nooit goed gelegen en hebben ze nooit passend gekregen. Vervolgens komen ze terug met de medeling dat het enige zadel dat op Alies zou passen een Wintec 500 was.

Ik zou daar echt nooit, maar dan ook nooit meer een zadel kopen.
Kwalitatief niks mis met het zadel. Alleen ze hebben er echt de ballen verstand van daar.

Liefde is..Alies Dragan Jouke
de service van divoza vind ik naadje. De kwaliteit van het rossner zadel schijnt wisselend te zijn. Ik heb over de mijne geen klachten.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
@joyce_ed: Ik heb mijn rossner via een particulier. Vervolgens heb ik m door de zadelmaker een dorp verderop (Tom v.d. Brink) laten nakijken en aanpassen, dus niet door een Divoza.
Geluk is de vrucht van intens werk
- ukoldaatje
Ik had op Ukolda een barefoot Cheyenne. En die wil ik op Gandhi weer gaan gebruiken, later alstie groooooote jongen is..
Liefst ruil ik hem om voor een maat 1, mijn kont is wat minder geworden de laatste tijd..
Op Mandel had ik een JC zadel, veelzijdigheidszadel. Lag ook prima.
Voor Mandel en Ukolda had ik ook westernzadels liggen, ben de namen kwijt, heb die zadels ook jaren geleden verkocht. Ze zaten super,
maar ik vond ze te zwaar en groot voor mezelf.
Owja, ik reed geen wedstrijden...
Hoop met Gandhi wel die richting op te gaan, endurance/trec oid.
Liefst ruil ik hem om voor een maat 1, mijn kont is wat minder geworden de laatste tijd..
Op Mandel had ik een JC zadel, veelzijdigheidszadel. Lag ook prima.
Voor Mandel en Ukolda had ik ook westernzadels liggen, ben de namen kwijt, heb die zadels ook jaren geleden verkocht. Ze zaten super,
maar ik vond ze te zwaar en groot voor mezelf.
Owja, ik reed geen wedstrijden...
Hoop met Gandhi wel die richting op te gaan, endurance/trec oid.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Ik zou graag een 2ehands rossner willen hebben voor mijn toekomstige, maar heb echt geen idee wat voor maat ik dan moet gaan uitkijken. het is makkelijker als je paard al een zadel heeft dan weet je een boommaat enzovoort, vind de VZ zadels van rossner heeeeeeeerlijk zitten alleen durf niet meer iets van MP te vissen, heb een wintec liggen met witte boom, en deze lig helemaal niet goed op mijn fjord. Heb hem er ff voor de grap opgelegd zonder te singelen maar als je dat ziet, is echt niet leuk.
Verder geen kennissen in de buurt met zadels die je er even ter vergelijking op kan leggen?
Je kunt ook een zadelmaker ernaar laten kijken, die kan je wel vertellen wat voor boommaat je moet hebben. Maar het is echt erg lastig hoor om een goed passend zadel te vinden..
Je kunt ook een zadelmaker ernaar laten kijken, die kan je wel vertellen wat voor boommaat je moet hebben. Maar het is echt erg lastig hoor om een goed passend zadel te vinden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- amanda.en.casper
heb wintec 500 dressuur liggen op casper. zwarte boom
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
zwarte boom? jeej die is wel smal dan voor een fjord.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Machteld&Falco
Die van mij heeft ook gewoon een medium boom hoorDreeke schreef:zwarte boom? jeej die is wel smal dan voor een fjord.

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Ik heb een aangepast Stubben zadel. Al 4 jaar en nog steeds tevreden. Wil alleen graag een dressuurzadel voor Anka.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik heb een Henri de Rivel op Ydel liggen!
Super zadel en ligt echt super!
Zadelmaker waar het vandaan kwam was drama achteraf.
Laatst is het nagekeken door van Rijs en Ydel loopt gelijk als een zonnetje!!!
Super zadel en ligt echt super!
Zadelmaker waar het vandaan kwam was drama achteraf.
Laatst is het nagekeken door van Rijs en Ydel loopt gelijk als een zonnetje!!!

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
ik rij nu met een australian stockzadel maar wil kijken voor een boomloos zadel maar hoe rijd dat?
mijn paardje wil nogal eens bokken en in mijn huidige zadel kan ik mooi blijven zitten.
mijn paardje wil nogal eens bokken en in mijn huidige zadel kan ik mooi blijven zitten.
- Machteld&Falco
Gewoon testzadel aanvragen. Sommige mensen vinden het heerlijk, anderen vinden het dan weer drie keer niks. Ik vond het fijn rijden (had een london), maar mijn vriend kon er geen weg mee. Helaas voor mij (goed voor hem) heeft Falco een enorm gevoelige rug en kreeg hij zelfs met dubbele inlages witte haren... Gewoon eens proberen dusshesannie schreef:ik rij nu met een australian stockzadel maar wil kijken voor een boomloos zadel maar hoe rijd dat?

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!